וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה למדינה ילד יתום?

מיה יניב

25.11.2016 / 8:53

כמה עולה לדעתכם למדינה אישה שנרצחה? מישהו יכול לחשב? כמה שווה למדינה ילד שהיה עד לרצח אימו וכל חייו לא תעזוב אותו התמונה המזעזעת הזו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי הקרוב יצוין יום האלימות כלפי נשים. ביום זה בוחרים להראות ולהבליט את מה שלעיתים נוח לנו להתעלם ממנו, ופשוט לעבור הלאה לשגרת יומנו. אלימות מכל סוג, ובאופן מובחן כלפי נשים - שהן על פי מחקרים ועדויות הקורבן מספר אחת לאלימות - צריכה לגרום לכולנו לעצור לרגע מטרדות חיינו.

האלימות נמצאת בכל מקום ומאיימת להשפיע באופן חריג על חיינו כחברה נורמלית ומתפקדת. על פי נתונים העדכניים בישראל יש לפחות 200 אלף נשים מוכות, ולפחות 600 אלף ילדים שעדים לאלימות זו יום יום. מדובר במספר בלתי נתפס וקשה לעיכול: מאות ילדים יישארו כנראה עם צלקות עמוקות בנפשם מהחוויות שהיו עדים להן בעל כורחם. כולנו נתחיל לראות התנהגות אלימה הזו מוכפלת הלאה, מאבדת שליטה ומגיעה לדור הבא בדהירה משתוללת.

אלימות מתחילה ראשית כל בחוויות שהילד צבר בבית, ביחסים בין הוריו ובמעגלים החברתיים הקרובים והאינטימיים לו. בית שבו אלימות מילולית, פיזית, חוסר כבוד בין ההורים ובין האחים הם הנורמה ואינם נעצרים באופן מידי - עלולים להוות דפוס שישועתק הלאה.

מי רוצה להשתייך לחברה שבה אנשים אלימים כנורמה? מי רוצה להיות חלק מחברה שבה אנשים מפעילים כוח על סוגיו כדי לקדם את מטרותיהם? חברה שמלחיץ לגדל בה ילדים קטנים, חברה שהתחושה בה היא חוסר ביטחון, פחד תמידי שמשהו יקרה, ישתבש, ושהשליטה תאבד.

בגזרת מוסדות השלטון שלנו, אלימות מטופלת ונמדדת במונחי עלות. כמה זה עולה לי, מכירים? אז כמה עולה לדעתכם למדינה אישה שנרצחה? מישהו יכול לחשב? כמה שווה למדינה ילד שהיה עד לרצח אימו וכל חייו לא תעזוב אותו התמונה המזעזעת הזו? מישהו יכול להתחיל לאמוד כמה בסוף תעלה לחברה השריטה שנצרבה בנפשו של הילד הרך הזה? חשוב שכולנו, נשים וגברים, ילדים ובוגרים, להיות עירניים לסימני אלימות בכל מקום. בכיתה, באוניברסיטה, במקומות העבודה, במפגשים החברתיים ובכל סיטואציה.

דווקא במדינה כמו ישראל, בה הסולידריות והעזרה לזולת היא ערך עליון, חשוב שנבין שהכול מתחיל בכל אחת ואחד מאתנו. אסור לנו התעלם ממקרי אלימות כי בסוף זה עוד יתפוס את כולנו. פשוט עושים סוף לאלימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הכותבת היא יו"ר ועד עובדי סלקום

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully