וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר סרוסי התפטר ויעזוב את תפקיד יו"ר בנק

עירית אבישר

29.11.2016 / 13:01

יו"ר הבנק הגדול במדינה עוזב על רקע פרשת התקיפה המינית של המנכ"ל לשעבר ציון קינן, פרשה שלא דווחה לבנק ישראל ולדירקטוריון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאיר סרוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו זה רשמי: יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, יסיים את תפקידו. הבנק הודיע היום (ג') לבורסה כי סרוסי יעזוב את התפקיד, ונימק זאת "על רקע האוירה והפירסומים בדבר האירועים האחרונים בבנק". סרוסי נפגש אתמול עם המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר וסיכם על העזיבה.

לפני יומיים נחשף ב"גלובס" כי סרוסי צפוי לסיים את תפקידו על רקע פרשת קינן. עזיבתו הצפויה מתבצעת כזכור על רקע תלונה של עובדת לשעבר בבנק כי המנכ"ל לשעבר ציון קינן תקף אותה מינית לפני כעשור. סרוסי לא דיווח על האירוע לבנק ישראל ולדירקטוריון, ובליווי ייעוץ משפטי החליט למנות כבורר חיצוני לטיפול במקרה את השופט בדימוס סטיב אדלר, שאמנם קבע שלא הייתה הטרדה אך מנגד המליץ מתן פיצויים מוגדלים.

העובדה שסרוסי לא דיווח על האירוע יצרה משבר אמון בינו לבין בנק ישראל, וכן משבר אמון עם בעלת השליטה בבנק שרי אריסון.

סרוסי (61), מכהן מזה למעלה מ-7 שנים כיו"ר הבנק הגדול בישראל. הוא כיהן בעבר בשורה של תפקידים במשרד האוצר, ביניהם מנהלת המשלחת של האוצר בארה"ב. לפני כ-23 שנים הוא הקים בישראל את הפעילות של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, וניהל את הפעילות במשך 16 שנה. בנוסף כיהן לאורך השנים כדירקטור במספר חברות ביניהן החברה לישראל.

לתפקיד יו"ר בנק הפועלים מונה סרוסי באוגוסט 2009. הוא הגיע אל הבנק בתקופה מאד קשה. סרוסי החליף בתפקיד את דני דנקנר, שהודח ע"י נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר. הבנק סבל באותה תקופה ממשבר תדמיתי קשה, בעיות בממשל התאגידי, ועדיין לא התאושש מההפסדים הכבדים שנגרמו לו במכשירים הפיננסים שנגרמו בעת המשבר של 2008.

במהלך שנותיו כיו"ר בנק הפועלים נהנה סרוסי משכר בעלות מצטברת נאה של 51.1 מיליון שקל (נתונים אלה לא כוללים את השכר לשנת 2016 שטרם פורסם), כלומר שכר שנתי בעלות ממוצעת של מעל ל-7 מיליון שקל.

בעקבות חוק שכר הבכירים אמור שכרו של סרוסי לצנוח לתקרה המותרת בחוק של 2.5 מיליון שקל, קרי ירידה של יותר מ-60% מעלות השכר שלו עד היום. לפי הערכות, גם ללא הפרשה הזו, סיכוי נמוך שסרוסי היה מאריך את החוזה מעבר לאוגוסט 2017 בשל חוק שכר הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully