וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 80% מהציבור תורם לעמותות

30.11.2016 / 11:29

רוב הציבור בישראל נכון לפתוח את כיסו ולתרום לנזקקים, כך עולה מסקר שנערך בפלטפורמת התרומות Jgive. הסיבות המונעות תרומה: חוסר יכולת כלכלית וחוסר שקיפות של התנהלות העמותות

מתנדבים בעמותת פתחון לב. דרור עינב
מתנדבים בפתחון לב/דרור עינב

כל ישראל ערבים זה לזה? ממצאי סקר שערך מכון סמית באמצעות פלטפורמת התרומות Jgive.מעלים שככל הנראה יש אמת לא מועטה באמירה זו. מנתוני הסקר עולה כי 80% מכלל המרואיינים ציינו כי תרמו לעמותות במהלך השנה האחרונה. 31% מהנשאלים ציינו כי תרמו במענה לאדם שפנה אליהם ברחוב או הגיע לביתם, 28% תרמו במענה לפנייה טלפונית, 26% תרמו בסופר או בחנות אחרת, 17% תרמו באינטרנט, 11% באמצעות הדואר, 8% במקום העבודה ו-12% תרמו בדרכים אחרות.

מהסקר שבוצע בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (טעות דגימה – 4.5%) עולה כי שיעור התורמים עולה בהתאמה לגיל התורם. עד גיל 29 ציינו 77% מהנשאלים כי תרמו לעומת 82% בגילאי 50+. בנוסף שיעור התרומה במגזר הדתי-חרדי עומד על 95% - גבוה בהרבה מהשיעור במגזר החילוני (70%). 62% מהתורמים ציינו כי תרמו סכום של עד 250 שקלים בעוד 38% נקבו בסכום גבוה יותר. 1% מהתורמים תרמו מעל 10,000 שקלים.

ומה הסיבות שציינו אלה שלא תרמו לסירובם? 44% מהנשאלים טענו כי העמותות מבזבזות כספים ואינן שקופות דיין ו-37% מהנשאלים השיבו שאין להם יכולת כלכלית לתרום. 18% טענו שהממשלה היא זו שצריכה לממן את העמותות ו-14% תלו את הסירוב בעובדה שכבר תרמו למדינה בשירות בצבא או בשירות לאומי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

63% מהנשאלים ציינו כי שקיפות גבוהה יותר של העמותות היתה גורמת להם לתרום או להעלות את סכום התרומה. 35% מהנשאלים אמרו כי החזר כספי מהמדינה היה גורם להם לפתוח את הארנק ו-33% ציינו כי אם היו יודעים על תורם גדול יותר לאותה עמותה או שהמדינה תורמת אף היא לעמותה – היו נכונים לתרום יותר. ריכוז מספר עמותות ופרויקטים תחת פלטפורמה אחת בה ניתן לתרום באופן פשוט, קל ומהיר לכמה עמותות שונות היה מעלה את נכונותם של 23% מהנשאלים לתרום.

בהתייחס לממצאים אמר מנכ"ל Jgive, אורי בן שלמה: "אין ספק כי הישראלים נדיבים ונותנים, אך ישנם כמה חסמים שמקשים עליהם לתת כגון סרבול מערכות, חוסר שקיפות וחוסר מידע קריטי שיכול להגדיל תרומה ולחולל שינוי חברתי אמיתי".

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully