וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד הפרסום נמצא באינסטוש של בנות 14?

3.12.2016 / 11:06

עם עשרות אלפי עוקבים ומאות אלפי צפיות בחשבונות האינסטגרם והיוטיוב שלהן אושיות רשת או Influencers תופסות נתח הולך וגדל מעוגת הפרסום של החברות. העו"ד שעברה לעבוד בנסיעות לחו"ל והנערה שבזכותה אזלו מעילים מהמדף

יח"צ - חד פעמי

הן פרצו למרחב הווירטואלי שלנו ללא התרעה, וכעת הן מאיימות לשנות את עולם הפרסום כפי שאנו מכירים אותו. המשפיעניות החדשות בתחום דעת הקהל הן בלוגריות, שיש להן קהל של מאות אלפי עוקבים וחיים מלאי סטייל, תוכן וצילומים.

שיווק באמצעות Influencers הוא, כנראה, אחת ממילות הבאזז המדוברות ביותר כיום בענף האופנה העולמי. יותר ויותר חברות ומותגים מובילים, משתמשים בשירותיהן של ה-Influencers לקידום אג'נדות והעברת מסרים מותגיים.

אז מי הן אותן המשפיעניות? איך נראים החיים שלהן? וכמה כסף הן עושות במקצוע החדש?

קורין אברהם הפכה לבלוגרית אופנה לפני כ 5 שנים, אחרי שעזבה משרה של עורכת דין, וכיום יש לה 44 אלף עוקבים באינסטגרם וכ-200 אלף צפיות חודשיות בממוצע בכל פוסט בבלוג שהיא מתפעלת Ya salam. היא מופיעה ברוב התמונות והסרטונים שהיא מפרסמת, אבל תפעול הבלוג שלה כרוך בהרבה עבודה מעבר לדוגמנות. "אני יוצרת קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שהם לרוב מותגי אופנה, תכשיטים וקוסמטיקה, ואני בונה להם את האסטרטגית השיווקית והמיתוגית בבלוג שלי. אני בונה קמפיין שאני גם אחראית על הפקתו, וכמובן שעבור כל אלה אני מקבלת תקציב ושכר", מספרת אברהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בלוגריות אופנה. צילום: שי קדם,
קורין אברהם/צילום: שי קדם

המחיר שחברה משלמת היום עבור "פוסט" בודד שכולל תמונה או סרטון בבלוג או באינסטגרם של אושיית רשת מתחיל באלפי שקלים בודדים ומגיע לעשרות ואפילו מאות אלפים כשמדובר בקמפיין מתמשך. הכל תלוי כמובן ב"גודל" האושיה והיקף החשיפה שהיא יכולה להבטיח לקמפיין. כמו כן, התקציבים בחו"ל גדולים בערך פי 4 מהתקציבים בארץ, וכמובן שלדעתן של הבלוגריות החברות צריכות להשקיע יותר תקציבים בשיטת הפרסום החדשה.

חיי היום-יום של אברהם מורכבים מנסיעות רבות לחו"ל, שם היא פוגשת את הלקוחות החדשים ובוחרת לוקיישנים שמתאימים לצילומים. בכל פעם שהיא יוצאת מהבית, בין אם מדובר באירוע מתוקשר או ארוחת ערב עם חברות היא לובשת את אחד האאוט-פיטים אותם היא מקדמת, מצטלמת בכל סיטואציה אפשרית ומעלה לאינסטגרם ולבלוג. בכל רגע נתון היא צמודה לטלפון ובעצם עובדת ללא הספקה.

"אני כבר לא ממש עושה הפרדה בין העבודה לחיים האישיים שלי, כמו שבאינסטגרם התמונות הפרטיות מופיעות לצד התמונות הפרסומיות". היא אומרת.

בלוגריות אופנה. איה אפרים,
קורין אברהם/איה אפרים

אפקט הפרסומת כמו המעיל של קסטרו

את מידת ההשפעה של הבלוגריות הצעירות על דעת הקהל ואפילו על המכירות הישירות של מוצרים אותן הן מפרסמות, הדגים זאביק דרור, איש יחסי ציבור ובעל סוכנות Influencers בוועידת הקניונים 2016 שהתקיימה השבוע באילת. הוא שאל את הבלוגרית הצעירה ביותר בישראל, קים אזולאי, רק בת 14 – האם היא מכירה את הפרסומת משנות ה-90, בה הדוגמנית פתחה את המעיל - שאזל למחרת מכל חנויות הרשת. מדובר כמובן בפרסומת לרשת "קסטרו" וביעל אבקסיס שהופיעה בה, אולם הבלוגרית הצעירה לא ידעה במה ובמי מדובר. חוסר הידיעה הזו לא הפריע לה לבנות את עצמה כבלוגרית בעלת השפעה, עם 83 אלף עוקבים באינסטגרם ו-2 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב. השבוע קים העלתה סרטון שבו היא לובשת מעיל של מותג אחר ולמחרת גם הוא אזל מכל חנויות הרשת.

לשאלה כמה כסף מגלגלת תעשיית הבלוגריות, והאם היא כבר התעשרה מזה, ענתה אשלי וקסמן בקשי, כוהנת היוטיוב הגדולה בישראל עם מאות אלפי מעריצים, שאף זכתה לחיקוי במערכון של "ארץ נהדרת": "לא מספיק. מצד אחד יש לי רבע מיליון עוקבים, וזה יותר חשוב לי מכסף. מצד שני החברות עדיין לא מבינות את הפוטנציאל שלנו. לאט לאט הן יגיעו לשם וישימו את הכסף במקומות הנכונים".

אולם עדיין מוקדם מדי להספיד את עולם הפרסום המסורתי ואת המדיה הקונבנציונאלית. "בתור בלוגרית שמופיעה גם בטלויזיה אני רואה את הכוח של הגוף 'הישן' הזה, ואת הכוח שיש לפרסום המסורתי", אומרת דנה זרמון, בתו של הפרסומאי אילון זרמון, כוכבת תוכנית הטלויזיה "איט גירלז", עם 156 אלף עוקבים באינסטגרם. "אם ביום רגיל יש לפוסטים שלי חשיפה מסוימת וקופץ לפי עשרה ביום שאני מופיעה בו בטלויזיה".

ואולי אביה של זרמון בנה אותה על מנת להיכנס לתחום החדש בעוד העולם הישן הולך ונעלם? "אבא שלי מקבל ממני פרספקטיבה על העולם החדש בדיוק כפי שאני לומדת ממנו על תחום הפרסום. אני מאמינה שמדובר בכלים שלובים, שני העולמות צריכים להזין אחד את השני".

איך להפוך לבלוגרית מצליחה?

כשמסתכלים על הנשים שהיו אנונימיות לחלוטין ובנו עצמן בעשר אצבעות באמצעות יצירתיות לחיבור לרשת בלבד, מתבקשת השאלה מה סוד הקסם של בלוג מצליח?

לדעתה של אשלי וקסמן, סוד הקסם שלה הוא האותנטיות. "הכל התחיל והתחפתח מהסיבה הפשוטה שאני אהבתי איפור, ואנשים חלקו איתי את התחביב שלי. היתרון שלי על פני סלב מסורתי הוא שאני אדם אמיתי. כשדוגמנית מפרסמת קרם, יודעים שהיא מפרסמת אותו כי שילמו לה. כשאני אומרת שזה קרם שאני אוהבת, אני באמת אוהבת אותו ואנשים סומכים עלי כי אני באמת משתמשת בו".

"כשקיבלתי הכרה בחו"ל כאחת מעשרת הבלוגריות המובילות בעולם, פנו אלי הרבה מאוד בנות במייל ושאלו איך עושים את זה והאם אוכל ללמד אותן לפתוח בלוג מצליח. אז צריך להבין שמדובר בעבודה מאוד קשה וממוקדת. את צריכה ליצור לעצמך איזה שהיא נישה ושפה מאוד אישית שלך, וזה המון עבודה ומקצועיות", מסכמת אברהם.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוגריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully