וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק נגד פושטי היד: קבצנית תסולק מהמדינה

בפסק דין תקדימי תסולק אזרחית סלובקיה מהמדינה הסקנדינבית לאחר שנפסק כי הגיעה לדנמרק לצורך קיבוץ נדבות בלבד. כעת גם שוודיה שוקלת להחמיר החקיקה בעניין

ShutterStock

דנמרק סובלת בשנים האחרונות מעלייה מדאיגה במספרם של תושבים ממדינות מזרח אירופה המגיעים אליה על מנת לקבץ נדבות. כעת היא נוקטת בצעדים מחמירים על מנת למגר את התופעה. אישה סלובקית צפויה להיות מגורשת בקרוב מהמדינה הסקנדינבית אחרי שקיבצה נדבות ברחוב. בית המשפט פסק כי האישה הגיעה לדנמרק במטרה אחת בלבד והיא להתפרנס מקיבוץ נדבות. מדובר בהחלטה חסרת תקדים כיוון שזאת הפעם הראשונה שאדם מגורש מדנמרק בגין קבצנות.

שופטי בית המשפט בקופנהגן גזרו על האישה מאסר בפועל של ארבעים ימים ולאחר מכן היא תגורש מהמדינה. המשטרה מסרה כי האישה כבר הורשעה בעבר בגין קיבוץ נדבות ברחבי העיר. הקבצנית הסלובקית תגורש מהמדינה למרות שהיא אזרחית האיחוד האירופי והחוק מקנה לה הגנה מפני גירוש.

קיבוץ נדבות אסור בדנמרק, אלא אם כן מדובר בקבצנות "פסיבית", כלומר, גיוס תרומות. העונש על קיבוץ נדבות לא מורשה הוא לפחות שישה חודשי מאסר. אזרחי האיחוד האירופי בדרך כלל מקבלים אזהרה או קנס אם הם נתפסים מקבצים נדבות בעוד אזרחים זרים מגורשים מיידית מהמדינה.

"אמנם מדובר בפסק דין חמור, אך קיבוץ נדבות הוא אסור בחוק", אמרה התובעת אן ג'ייקובסן. "כשאדם מגיע לדנמרק אך ורק במטרה להתפרנס באופן לא חוקי, יש לשים לזה סוף וזה בדיוק מה שבית המשפט עשה", היא הוסיפה.

ובתוך כך, שוודיה השכנה כבר שוקלת להעלות אל שולחן הדיונים את החוק לאיסור הקבצנות גם אצלה מחשש שמקבצי הנדבות ינהרו אליה מדנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully