וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר הפרסום: סוכנויות דוגמניות בבריטניה תיאמו מחירים

24.12.2016 / 13:24

סוכנויות דוגמניות בבריטניה נקנסו על ידי רשות ההגבלים הבריטית לאחר שהתגלה כי בעצם חילקו את שוק הפרסום ביניהן ותיאמו מחירים. החברות: "הנתונים מוטעים ונובעים מבורות"

ShutterStock

חמש סוכנויות דוגמנות וההתאחדות הממונה עליהן נקנסו בסכום של מיליון וחצי לירות שטרלינג בגין תיאום מחירים ומניעת תחרות בקרב קמעונאים ומותגי אופנה. רשות ההגבלים העסקיים בבריטניה קנסה סוכנויות מובילות כגון FM מודלס, מודלס 1, פרמייר וסטורם וכן את התאחדות סוכני הדוגמניות (AMA) בטענה כי בין 2013 ל-2015 הן שיתפו פעולה במקום להתחרות בשוק הדוגמנות.

רשות ההגבלים בחנה מספר שיטות תמחור של עבודות דוגמנות, החל מצילומי אופנה למגזינים שמחירם מסתכם במאות ליש"ט ועד מסעות פרסום, שמתומחרים בסכומים של 10,000 ליש"ט ומעלה. ממצאי החקירה חשפו כי ההתנהלות החמורה התרחשה במעמד המשא ומתן עם לקוחות, לרבות רשתות כלבו ידועות, אתרי אופנה מקוונים ומותגים של מוצרי צריכה.

"התנהגות שכזו גורמת נזק לכלכלה ומונעת תחרותיות בריאה מעסקים ומצרכנים", אמר ג'ון ווטון, שעמד בראש החקירה מטעם רשות ההגבלים. נמצא כי סוכנויות הדוגמנות היו קשורות זו לזו, הן החליפו מידע באופן קבוע, תיאמו מחירים וחילקו ביניהן את השוק.

סוכנות הדוגמנות "סטורם", אשר גילתה דוגמניות על כמו קייט מוס וקארה דלווין, נקנסה ב-491,000 ליש"ט, "מודלס1" המייצגת בין היתר את הדוגמנית סופי דאל, נקנסה ב-394,000 ליש"ט ו"פרמייר", שבר רפאלי היא בין המיוצגות שלה, נקנסה 150,000 ליש"ט.

שלוש סוכנויות הדוגמנות מסרו בתגובה כי הממצאים של רשות ההגבלים הם מוטעים ונובעים מבורות בכל הנוגע לשוק הדוגמנות בבריטניה, שמטרתו העיקרית היא, לטענתן, בראש ובראשונה להגן על טובתן של הדוגמניות. עוד הן מסרו כי בכוונתן לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully