וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'קסון שווה יותר מאי פעם, ומס ההכנסה האמריקאי רוצה את החלק שלו

עד שנת 2012 העיזבון שילם את חובות המיליונים שהותיר אחריו מייקל ג'קסון, אבל מאז הצטברו הכנסות של מיליונים מסרטים דוקומנטריים עליו, מופעים שמנציחים את המוזיקה שלו ואוספים מיוחדים. עכשיו גם רשויות המס בארה"ב רוצות חלק מהשלל

אימג'בנק GettyImages

שבע שנים עברו מאז מותו של מייקל ג'קסון, אגדת הפופ, והעסקים לא יכולים להיות טובים יותר. הזמר המפורסם, שהיה כבר על סף פשיטת רגל, עם חובות של יותר מ-300 מיליון דולר, רושם אחרי מותו הכנסות של מיליונים מסרטים דוקומנטריים עליו, מופעים שמנציחים את המוזיקה שלו, אוספים מיוחדים ועוד. על פי ההערכות, השווי המוערך של ג'קסון נכון להיום הוא מיליארד דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רשות המס בארצות הברית, ה-IRS, לא נותרו אדישים לנתונים האלה ובימים הקרובים הם צפויים לדון בבית המשפט למיסוי בלוס אנג'לס עם המוציאים לפועל של צוואתו של ג'קסון בשאלה "כמה שווה ג'קסון". העובדים המסורים של רשויות המס רואים ערך מוגדל בפניו ושמו של הנפטר, משום שטכנולוגיה ורשתות חברתיות פותחות ערוצים חדשים לרווח, כמו היכולת לייצר הופעות תוך שימוש בהדמיה ממוחשבת ותוכנות קול. כתוצאה מכך טוענות רשויות המס האמריקאיות כי הערך של "השם והפנים" של ג'קסון, כלומר, הזכות להשתמש בתמונתו על הכל - מכוסות קפה ועד כובעי בייסבול, מגיעה ל-434 מיליון דולר. לעומת זאת בעיזבון נכתב סכום של 2,105 דולר בלבד, וזאת בטענה שהתדמית של ג'קסון הפכה להיות חסרת כל ערך בעקבות שלל סיפורים שנפוצו סביבו, כמו הלבנת עור, אובססיה לניתוחים פלסטיים, התמכרות לתרופות מרשם, והאשמות על הטרדות של נערים צעירים שביקרו בנוורלנד.

מאחורי המאבק מול רשויות המס עומד ג'ון ברנקה, עורך דין בעולם הבידור, שניהל במשך עשורים רבים, עם הפסקות, את הכספים והעסקות של ג'קסון עם חברות התקליטים. כמוציא לפועל של הצוואה, הוא זה האחראי ליצירת הכנסה עבור המוטבים המצוינים בצוואה - ילדיו של ג'קסון. בראיון ל-Bloomberg אמר ברנקה כי לאחר מותו של ג'קסון, הוא הקריא את הצוואה של הזמר, שנחתמה בשנת 2002 בלוס אנג'לס, לכל המשפחה. למרות האשמות של אב המשפחה ג'וזף ג'קסון, על זיוף המסמך מצד ברנקה ומקליין, בית המשפט קיבל את הצוואה, ונתן לשניהם את הסמכות לנהל את העיזבונות.

אחוזת נוורלנד בלוס אנג'לס של מייקל ג'קסון. GettyImages
אחוזת נוורלנד בלוס אנג’לס של מייקל ג’קסון/GettyImages

לאחר שקיבל את הסמכויות לידיו, גילה ברנקה שהחברה שקידמה את המופעים המתוכננים, AEG, מחזיקה בצילומים של החזרות למופעים ב-O2, שצולמו לבקשתו של ג'קסון. סרט דוקומנטרי נערך מהחומרים, ולאחר מלחמת הצעות זכתה סוני לשלם לעיזבונות 60 מיליון דולר וקרוב ל-90% מהרווחים. This Is It יצא ב-2009, גרף 290 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך לאחד מסרטי התעודה המצליחים בהיסטוריה. במקביל בוצע מימון מחדש על החובות, כך שהריבית עליהם תהיה נמוכה משמעותית, מה שחסך מיליוני דולרים. ב-2010 יצאו 10 אלבומים עם חומרים חדשים וישנים של ג'קסון, והעיזבון החל לקבל תזרים נוסף של כספים.

במקביל, קיבלו מנהלי העיזבון הצעה מ-Cirque du Soliel, חברת התיאטרון הקנדית הידועה, לעלות עם מופע מוזיקלי המנציח את שיריו של ג'קסון. "מייקל ג'קסון: סיבוב ההופעות העולמי הנצחי", היה מופע נודד שרץ במשך 3 שנים ועל פי נתוני Billboard היה הסיבוב השמיני בהיסטוריה מבחינת הכנסות, עם מכירות כרטיסים בסכום של 360 מיליון דולר. שנתיים מאוחר יותר עלה בלאס וגאס "מייקל ג'קסון: וואן", בהשתתפות הולוגרמה של ג'קסון בגודל אמיתי.

עוד תזרימי הכנסה היו ההוצאה של הביוגרפיה Moonwalk ב-1988, והסכם מול פפסי לשים את פניו של ג'קסון על פחיות המשקה של החברה. עד 2012 העיזבון שילם את החוב של ג'קסון, מלבד החוב לסוני\ATV.

ברנקה קיבל בעקבות ההצלחה עם ג'קסון הצעות מלקוחות אחרים שכבר לא נמצאים איתנו. נכון לעכשיו הוא מייעץ ליורשי הנכסים של קורט קוביין, ג'ניס ג'ופלין ואוטיס רדינג, והפניות ממשיכות להגיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מייקל ג'קסון/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully