וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האיש שלא שילם מסים 40 שנה

26.2.2017 / 15:15

הוא מקפיד שלקוחות לא יהיו חייבים לו כסף, נמנע כמעט לחלוטין מקבלת תשלום במזומן, ואפילו סגר את חשבון הבנק שלו כדי שהממשלה לא תוכל לאתר את הכספים שלו. אבל מדי שנה הוא מגיש דו"ח מס שנתי, ולא משקר בקשר לאף פרט שמדווח בו, בלוויית מכתב שמסביר את סרבנות המסים שלו

דולרים. רויטרס
דולרים/רויטרס

אד הדלמן, העובד בתור עצמאי מול כמה ארגונים חברתיים וחי בברוקלין, לא שילם מסים פדרליים מאז 1970. הוא משלם לביטוח לאומי, ביטוח רפואי, ומסים מקומיים, אבל מסרב לשלם את מס ההכנסה הפדרלי, משום שהוא מתנגד לכל מלחמה והוצאת כספים על צבא ארצות הברית.

"יש הרבה דיבורים על כך שאנשים מוחים בעקבות החומה של דונלד טראמפ בגבול", הוא אמר ל-MarketWatch. "הנושא הזה מחוויר לעומת ההוצאה הצבאית של ארצות הברית". אמנם הדלמן מגיש את דיווח המס שלו בכל שנה, ולדבריו הוא לא משקר בקשר לאף פרט המדווח בו, אך עדיין יש לו הרבה בעיות משפטיות כתוצאה מכך.

לדיווח המס שלו הוא מצרף מכתב המסביר שהוא לא רוצה שאף סנט מהמס שלו יוזרם למלחמה או לצבא. לאחר מכן הוא לוקח את המסים שהיו אמורים לעבור לממשלה הפדרלית, ותורם אותם לארגונים הקרובים לליבו, ומטפלים בנושאי משפחה, בתי ספר וחינוך, סיוע לפליטים ומחקר מחלת הפרקינסון. בסך הכל, הוא מעריך שתרם לארגונים שונים 85 אלף דולר במשך השנים, סכום שאותו היה אמור לשלם לממשלה הפדרלית.

הדלמן לא לבד. יש לא מעט ארגונים נוספים שמסרבים לשלם מס הכנסה פדרלי, ושעיקר פעילותם הוא אספקת מידע לאלה שאינם מעוניינים לשלם, לרבות הארגון שהדלמן עצמו ייסד, ה-National War Tax Resistance Coordinating Committee (ועדת התיאום הלאומית להתנגדות למסי מלחמה).

קשה להעריך כמה אנשים בארצות הברית החליטו לא לשלם מסים פדרליים בתור מחאה, וכמה מהם קיבלו קנסות מה-IRS בתגובה. הארגון של הלדמן מעריך כי יש כמה אלפי אמריקאים בכל שנה שמסרבים לשלם חלק או את מלוא מסי ההכנסה הפדרליים. המספר הגיע לשיא בתחילת שנות ה-70, לדבריו, אז היו 20 אלף אמריקאים שסירבו לשלם מסי הכנסה פדרליים. להערכתו, המספר יצמח השנה ובשנים הקרובות, "אך מוקדם מדי להגיד".

השנה עלו לכותרות כמה אזרחים אמריקאים שאמרו כי לא ישלמו את המסים שלהם בעקבות התנגדותם למדיניות של הנשיא טראמפ. השחקנית מיה פארו והפעילה החברתית גלוריה סטיינם, פרסמו הצהרות על סירוב לתשלום מסים פדרליים בתור התנגדות למדיניות של טראמפ, הכוללת בין השאר חומה בין ארצות הברית למקסיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לורן היל. Kevin Winter, GettyImages
נאסרה על אי תשלום מס. לורן היל/GettyImages, Kevin Winter

היסטוריה של התנגדות למסים

ההיסטוריה של מוחים כמו הדלמן, שמסרבים לשלם מסים, ארוכה. לדברי קתלין דלאניי תומאס, חוקרת באוניברסיטת צפון קרולינה, ה-IRS נאבק במשך השנים מול מחאות כמו אי הגשת דיווחים או אי תשלום כולל. "באופן היסטורי, המקרים לא נגמרו בצורה טובה עבור משלמי המסים, ואני לא רואה סיבה לכך שהמצב ישתפר עבורם הפעם", אמרה.

לדברי הדלמן, ה-IRS ניסתה לגבות ממנו מסים במגוון דרכים. בעבר, כשלא היה עצמאי, הוא נהג לעזוב את העבודה רגע לפני שה-IRS היה לוקח חלק מהכסף. כעת, הוא מקפיד שלא יהיו לו לקוחות שחייבים לו כסף כדי ששה-IRS לא יוכל להחרים את הכסף הזה. עם זאת, הוא מקבל צ'קים ונמנע כמעט לחלוטין מקבלת תשלום במזומן. הוא אפילו סגר את חשבון הבנק שלו, כך שהממשלה לא יכולה לאתר את הכספים שלו שם. משרד המשפטים הגיש נגדו ב-1998 צו שבו נדרש להופיע בבית משפט מחוזי פדרלי. השופט לא מצא אותו אשם בביזוי בית המשפט, אף שסירב לספק עדויות מפלילות על עצמו בבית המשפט.

אמנם רק לעתים רחוקות מי שמתחמק ממסים נכנס לכלא, אך בהחלט יש אפשרות להיקנס, אומרת דלאניי תומאס. ב-2013, הזמרת-יוצרת לוריין היל נשפטה ל-3 חודשים בכלא עקב התחמקות מתשלום מס הכנסה פדרלי.

מי שלא יכול לשלם את המסים "מסיבה סבירה", חשוף לקנס של 0.5% מהסכום שאותו הוא חייב בכל חודש, עד ל-25% מהסכום הכולל, על פי ה-IRS. כמו כן צריכים עברייני המס לשלם ריבית על הסכום שלא שולם.

הדלמן אומר כי הוא מעודד את אלו שמחליטים לא לשלם את המסים שלהם, לשים מספיק כסף בצד למקרה שה-IRS ינסה לגבות. לדבריו, הוא שמח לקחת חלק בוועדת התיאום להתנגדות למסי מלחמה, כך שהוא לא צריך להוביל את המאבק לבדו.

"אחד מהדברים הטובים ביותר בעניין הוא שאם יקרה לי משהו, כמו זימון לבית משפט, אני יכול להסתמך על התמיכה המוסרית באזור שלי ובמדינה", אמר. "אנשים לא יאפשרו למקרה להיעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully