וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו את ההבדלים: השמלה בקסטרו: 120 שקל, בעלי אקספרס: 42 שקל

19.4.2017 / 12:06

מי שנוהגת לקנות בגדים באינטרנט נתקלה, ככל הנראה, בתופעה הזו: בגדים זהים או דומים מאוד לפריטים הנמצאים ברשתות האופנה הישראליות נמכרים במחירים נמוכים בהרבה ברשתות הבינלאומיות. למה זה קורה?

עריכה: ניר חן

"זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בקסטרו בפריטים שיש בעלי אקספרס בגרושים", כך כתבה ליבי אלעד, אשפית השופינג אונליין, בת 32 מראשון לציון, בפייסבוק. לכיתוב צירפה אלעד צילום מסך של שני דגמי שמלות מהעונה הנוכחית של הרשת הישראלית קסטרו, הדומות להחריד לשתי שמלות שניתן לרכוש היום בענקית הסחר "עלי אקספרס".

השמלות של קסטרו נמכרת באתר או בחנויות הרשת ב-119.90 שקל, ואילו את השמלות בעלי אקספרס ניתן לרכוש בחצי מחיר – 13 עד 17 דולר שהם כ-48-62 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגלית ממש לא הסעירה את ליבי שכבר רגילה לעשות שופינג בצורה הבאה. "אני פשוט מסתובבת בקניון ובוחרת את הבגדים שאני אוהבת, מצלמת את הפריט שאהבתי, ומחפשת את הפריט הזהה או הדומה לו באחד אתרי סחר אונליין הגדולים. אני כמעט תמיד מוצאת את הפריט שאני רוצה, ולעתים הוא אפילו מגיע עם התווית של אותה רשת שמוכרת כאן בישראל. במקרים אחרים, יש תווית אחרת אבל הפריט ממש דומה עד כדי זהה למה שראיתי בארץ. במחיר תמיד נמוך פי שניים עד שלושה ממה שיכולתי לקנות כאן", סיפרה אלעד לוואלה! עסקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליבי אלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמא נוספת היא שמלה שנמכרת באתר ובחנות התל אביבית החדשה של הרשת הישראלית "ADIKA" ב-129 שקל, ושמלה זהה שנמכרה באתר הבריטי ASOS ב-15 פאונד שהם כ-70 שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את השמלה רכשה שי, שמגדיה את עצמה "מכורה לאסוס": "כל ארון הבגדים שלי הוא מאסוס, זה פשוט מבזה לקנות בארץ. את יכולה לקנות דרך אתרים בחו"ל במחירים שווים והכי חשוב בטווח מידות הרבה יותר רחב. את השמלה המדוברת מכרו באדיקה רק במידות קטנות – S/M בעוד באסוס קניתי את אותה השמלה במידה 44".

השופריות המקוונות מעידות כי החיסכון אדיר לא רק בבגדים אלא גם בנעליים. "כל הנעליים שאפשר לקנות בבוטיקים וחנויות במדרחוב בארץ אפשר להזמין מהאתרים כי הכל מיוצר בסין. לאחרונה הזמנתי נעלי ספורט של מותג מוכר שמחירן בארץ 800 שקל, ב-40 דולר בעלי אקספרס, (פחות משליש מחיר) והן הגיעו באריזה מקורית, אותו המותג ואותו הדגם בדיוק". מספרת ליבי. "את התיק הוורוד ראיתי באחת החנויות של רשת סטודיו פאשה, אהבתי אותו אבל לא רציתי לשלם עליו 119 שקל. מצאתי תיק זהה בעלי אקספרס ב-11.75 דולר (44 שקל) .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה קורה במקרה שפריט שנראה טוב תמונה של אתר אינטרנט מגיע בצורה אחרת לגמרי? השופריות לא מודאגות. "מי שיש לה ניסיון בקניות באינטרנט זה כבר כמעט ולא יכול לקרות לה. היא קוראית את תיאור הפריט, מסתכלת על המלצות הקונים האחרים, ובמקרה הכי גרוע אם הגיע פריט אחר או באיכות ירודה – כל האתרים הגדולים מזכים את החשבון בסכום הקניה בתוך כמה ימים".

מה אומרות הרשתות הישראליות?

פנינו לרשתות האופנה הישראליות כדי לברר את הסוגיה. מחברת קסטרו נמסר כי מדובר בפריטים שונים לגמרי למרות הדמיון בהדפס למראית עין. השמלה של קסטרו ארוכה יותר וכוללת מכפלת פפלום בגימור תחרה. כל הפריטים בקסטרו מעוצבים על ידי מעצבי הסטודיו של בית האופנה. לעיתים ניתן למצוא וורסיות וחיקויים לפריטים ברמות איכות ומחיר שונות אך אלו לא יהיו בסטנדרטים של קסטרו. כל פריט שמעוצב בבית האופנה מיוצר מהבדים ומחומרי הגלם האיכותיים ביותר, תחת ביקורת קפדנית ובסטנדרטים בינלאומיים. בנוסף, חווית הקנייה בקסטרו היא מהטובות שקיימות והיא כוללת שירות לקוחות מהיר במגוון ערוצים, משלוח עד הבית תוך שלושה ימים למזמינים באתר האינטרנט ואפשרות להחליף את הפריט באופן נוח".

מ-Adika נמסר: "בדיון על השוואות מחירים בין ישראל לעולם חשוב להבהיר: עד שלא רואים את הפריט במציאות ולא בתמונות 'דומות', קשה ביותר לקבוע כי מדובר בסחורה זהה שרק נמכרת במחיר שונה. גם הבדלים קטנים יכולים להראות שקיים שוני בין הפריטים מבחינת איכות, סוג בד, השקעה בתפירה ובגימור ועוד שלל גורמים מכריעים.

מעבר לכך, לקוחה שרוכשת ב-Adika עושה זאת ללא חשש מתשלומי מכס (בקנייה מעל 75 דולר בייבוא אישי על הצרכן לשלם מסים), עם גוף מוכר שניתן לפנות אליו בעברית בכל שעה ולקבל תשובה מקיפה על מצב ההזמנה, וכמובן משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים במקרה של שליח עד הבית ועד 14 ימי עסקים בדואר ישראל, ולא התחייבות מעורפלת להגעה תוך 30 יום כנהוג באתרים בעולם.

במקרה האמור השמלה שנמכרת ב-Adika עשויה 100% כותנה ואילו השמלה שנמכרה באסוס עשויה ויסקוזה. כותנה הרבה יותר יקרה ואיכותית. כמו כן ניתן להבחין כי הפרינט על השמלה שונה וסביר שגם האורך. מעבר לכל זה, מדיניות התמחור באתר מושפעת מההשקעה העצומה במערכי קניינות, טכנולוגיה, ואמצעי שיווק וכל הגורמים שהופכים את Adika לאתר שמבקרים בו מדי יום 25,000 איש, וקיים בו שיעור יוצא דופן של 70% לקוחות חוזרים".

מסטודיו פשה נמסר כי פשה הינה חברת אופנה ישראלית בעלת עיצוב וייצור מקומי, אשר משווקת בסניפיה קולקציות המתחדשות פעמיים בשבוע במחירים הידועים כנוחים בשוק האופנה הישראלי. "בשונה מקולקציות הבגדים שלנו, התיקים בסניפים וכך גם שאר פריטי האקססוריז אינם מיוצרים על ידי מחלקת העיצוב הישראלית אלא מיובאים לארץ באופן מיוחד ובתוך כך נושאים עלויות נוספות של מסים ושילוח. מעבר לכך, לא פעם שמענו על מקרים מצערים של הזמנות כושלות באינטרנט שהובילו רבות למסקנה כי אין כמו מראה עיניים. אנו מציעים ללקוחה שלנו את האפשרות להתאים לאאוטפיט את האקססוריז המתאימים און ליין וליהנות מחוויית הקנייה המושלמת".

גם אמהות קונות בחו"ל

לא רק שופריות צעירות קונות באתרי אונליין בחו"ל. מסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת צ'מנסקי בן שחר עולה כי 75% מכלל ההון שמושקע ע"י האימהות בישראל לרכישת בגדי ילדים, זורם לחו"ל ואינו מגיע לכיס החנויות והקבוצות בישראל. נתוני הסקר מלמדים כי 50% מכלל הקניות נעשות באתרים בחו"ל כגון EBAY וש-25% מהאימהות נוהגות לרכוש מוצרים בחנויות און ליין של מותגים בחו"ל כגון נקסט. אומנם, בשנה החולפת רשתות ישראליות רבות השקיעו סכומים ניכרים בשיפור פלטפורמת המכירה שלהן, אולם עדיין, הן מדורגות במקום השלישי בבחינת דפוסי הרכישה של האימהות עם שיעור של 15%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש היום תחרות גדולה מאוד בין חברות האופנה והתחרות הזאת טובה לנו הצרכנים", מסבירה ליאור רותם גורדון, מנהלת מועדון הצרכנות של האימהות – 'מאמא גורו'. עצם העובדה שניתן להשיג בחו"ל אפילו 'בהינף עכבר' ובפרק זמן סביר, בגדים יותר בזול מחייבת את חברות האופנה הפועלות בארץ לעמוד ברף של איכות ומחיר. גם בכובעי כאמא והן מהפידבקים שאנו מקבלים במועדון, התרשמותי היא שבשנה האחרונה ההבנה חודרת לתודעתן של חברות האופנה ויש מגמה של שיפור מחירים לטובת קהל הרוכשות בישראל, בין אם מדובר במחירים זולים יותר מראש ועד מבצעים שמתחילים הרבה יותר מוקדם מבשנים עברו. לצד זאת, חברות רבות בישראל עדיין לא השכילו לייצר מנגנון משלוח יעיל ומהיר כפי שקיים בחו"ל. את האשמה כמובן שניתן לייחס לדואר ישראל אולם בפועל, ישנם לא מעט מצבים מהם המשלוח מחו"ל מגיע לפני ההזמנה שנעשתה מול חנות של מותג בארץ. בנוסף, מנגנון הטיפול היעיל של האתרים הגדולים בחו"ל והמענה המהיר מאוד – קונה את הלקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully