וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ התאילנדי: כך מוציאים אלפי שקלים מידי גברים בתאילנד

12.5.2017 / 14:05

תאילנד היא כבר זמן רב יעד פופולרי לחופשה של ישראלים רבים. המדינה ידועה בחיי הלילה שלה ובאפשרויות הבילוי המגוונות שבה. אבל עם ההזדמנויות מגיעה גם סכנה – וגברים רבים מגלים כי הבילוי הלילי יעלה להם אלפי שקלים. הנה שיטות העוקץ הנפוצות

מועדון חשפנות בעיר פטאיה, תאילנד, 25 במרץ 2017. רויטרס
תאילנד/רויטרס

ישראלים רבים מכירים את תאילנד כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בכל הנוגע לפינוקים תמורת מחירים זולים במיוחד. כל הנאות החיים ניתנות להשגה בקלות – החל ממסאז' מפנק לרגליים ופרי שייקים מטריפים וכלה במסיבות רוויות אלכוהול ואווירה מתירנית. אבל הבילויים המפתים הפכו בשנים האחרונות גם כר פורה להפעלת שיטות עוקץ סדורות על התיירים.

"הייתי בתאילנד לפני משהו כמו חודש, הגעתי למועדון בבנקוק וקלטתי שם בחורה מהממת, התחלתי איתה, קניתי לה משקה והכל היה ממש כמו שאני מתחיל עם בחורה בארץ", מספר דן, בחור ישראלי בן 27. "זרמנו למלון והעברתי איתה לילה מהסרטים, התאהבתי בה חבל על הזמן. בבוקר היא פתאום אמרה לי שהיא צריכה ללכת ועכשיו אני צריך לשלם לה. חשבתי שהיא מתכוונת לכסף למונית אז נתתי לה 200 באט, אבל היא אמרה שאני צריך לשלם לה 5,000 באט (כ-500 שקל). שאלתי אותה: 'על מה?' והיא ענתה: 'כי עשינו סקס וזה לא בחינם'. התחלתי להתעצבן והיא טרקה את הדלת והלכה".

אולם כאן לא נגמר הסיפור, כשיצא מהמלון אחרי כשעה חיכו לדן ארבעה גברים. "אחד מהם הראה לי שיש לו בתוך המעיל סכין ואמר לי: 'או שתשלם עכשיו או שאתה גמור'. היא נראתה לי כמו אחלה בחורה. הכי חננה בעולם. בחיים לא חשבתי שהיא תבקש ממני כסף ושיש לה חברים עבריינים. אז שילמתי כי למי יש כוח להסתבך".

סיפור דומה קרה למשה, בן 35 מדרום הארץ שהכיר בחורה מקומית על חוף בים בטיול שעשה לפני שלושה חודשים בקוסמוי. הם בילו ביחד יום שלם, ולאחר שלקח אותה לחדרו וקיים עמה יחסי מין הוא התבקש לשלם על כך. "ממש לא ציפיתי לזה אבל לא רציתי להסתבך ושילמתי לה", סיפר.
בשני המקרים אומרים הגברים כי לא התכוונו לצרוך שירותי זנות וחשבו שמדובר בהרפתקה רומנטית. לצד אלה שיצאו בנזק של כמה מאות דולרים, יש הרבה כאלה שהסתבכו הרבה יותר. מתברר שמדובר בתופעה נפוצה בתאילנד ושיטות פעולה מגוונות וסדורות של נשים.

"בכל שני וחמישי אני מקבל טלפון מתייר ישראלי אחר שהסתבך עם אישה מקומית והוא לא יודע איך לצאת מזה", מספר נתי חדד, האיש שמאחורי עמוד הפייסבוק קוסמוי חילוץ והצלה" שמסייע לישראלים רבים בתקריות פליליות ורפואיות בתאילנד. "שיעור משמעותי ביותר מבין נשים אלו רואות את הגבר הישראלי ככספומט, כלומר שאין להן באמת עניין לצאת עם גברים ישראלים מתוך רצון לפתח מערכת יחסים, אלא לקבל תשלום בדרך כזו או אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"שלם, אחרת אתלונן על אונס"

על פי העדויות, כל גבר ישראלי שמתחיל עם בחורה תאילנדית צריך לקחת בחשבון כי ברוב המקרים, לאחר שישכבו תגיע דרישה מצידה לשלם לה על כך. "הבעיה היא כי גברים רבים נופלים בפח וסבורים שהבחורה איתה התחילו במועדון התאהבה בהם והכל נעשה בשם האהבה", מסביר חדד. "בפועל, לאחר שהם מגיעים איתה לחדר במלון ולאחר שהם קיימו יחסי מין, בלא שהם בררו קודם לכן האם היא דורשת תשלום ובאיזה גובה, ברוב המקרים מגיעה הדרישה לתשלום".

במקרים שבהם הגבר מסרב לשלם, הוא עלול להסתבך לא רק עם כנופיית חמושים בסכינים אלא גם עם המשטרה המקומית. "לפני מספר חודשים, טיפלתי במקרה של בחור שהתבקש לשלם סכום של 200,000 באט ( 21,000 שקל) ואחרי שהוא סירב היא הלכה למשטרה וטענה שהיא נאנסה על ידו. בסופו של דבר הוא שילם את הסכום רק בשל הרצון להימנע מהליך חקירה עם רשויות החוק המקומיות. היה מקרה נוסף לפני חודש בו בחור סירב לשלם וקיבל מכות רצח. ניפחו לו את הפנים".

המשטרה המקומית מתייחסת ברצינות רבה לכל תלונת אונס שכזו. התייר שהוגשו נגדו תלונה צפוי למעצר, דרכונו נלקח ממנו עד שמבררים את עצם התלונה. "שמעתי על מקרים שבהם השוטר פשוט הסביר לבחור שעדיף לו לשלם את הסכום שהבחורה מבקשת, במקום שהמשטרה תמשיך לחקור את האונס", מספר חדד.

רובע החלונות האדומים פטאייה פאטאייה תאילנד. ShutterStock
מפתה ומסוכן/ShutterStock

הליידי בויס מורחות סם אונס על גופן

השיטה השניה נפוצה בעיקר בקרב הליידי בויס – נשים טרנסג'נדריות הפועלות בתאילנד. "לפני שבוע סיפר לי בחור ישראלי בן 26 שעקצו אותו בפאטייה. הוא הכיר בחורה במועדון, ותוך זמן קצר הגיע איתה לחדר", מספר חדד, "אחרי שהחלו במעשי האהבה הוא התחיל לחשוד שמדובר בליידי בוי, אולם לפני שהספיק לעזוב איבד את הכרתו. כשהתעורר כעבור כמה שעות גילה כי הארנק והדרכון שלו נגנבו".

מתברר שהעילפון הוא תוצאה של סם אונס או סם הרדמה אחר שהליידי בויס מורחות על גופן במקומות אינטימיים. התייר לא שם לב שהוא מסומם, וההבנה שנפל קורבן לעוקץ מגיעה כמובן מאוחר מדי. אומנם, כיום בכל בית מלון או אכסניה מתבקשת הבחורה המקומית להציג תעודת זהות בטרם תותר עלייתה לחדרו של הבחור, על מנת למנוע מצב בו הוא נעקץ , אולם יש הרבה מקרים של הצגת תעודה מזוייפת או מקרים בהם הבחור הישראלי מגיע לדירה שלה.

"מבחינת הביטוח במקרים שבהם בחור סומם ללא ידיעתו, ניתן היה להניח שמדובר במקרה ביטוחי, הרי ניתן להגדיר אותו כתאונה", טוען עו"ד ערן יעקובוביץ מומחה לדיני ביטוח ונזיקין שותף במשרד עורכי הדין צבי יעקובוביץ' ושות'. "יחד עם זאת, הפוליסה לא מכסה גניבת כסף מזומן, וכן מכשירי סלולר, משקפיים, שעונים יקרי ערך וכו', אלא וככל שנרכשה הרחבה – אפשרות שקיימת בחלק מהחברות".

במידה ונגנבו פריטים יקרי ערך (דוגמת שעון) עו"ד יעקובוביץ' ממליץ לבדוק האם הם בוטחו בפוליסת התכולה של הדירה בישראל שכוללת הרחבה לכל הסיכונים ובכלל זה גם כיסוי למקרה ביטוח מחוץ לגבולות ישראל, במקרה כזה ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח.

ההמלצה של חדד היא להיזהר מטראנסג'נדרים בתאילנד, אולם לזכור שגם אם קלטתם שמדובר בליידי בוי, מוטב לסרב להצעתה בנימוס ולא להגיד לה באופן מפורש. "אם תקרא להן ליידי בוי, הן יעלבו כי זה סוג של מילת גנאי שמוכרת להן. היו אין ספור פעמים שמצבים כאלו הסתיימו בהכאה נמרצת של הישראלי - הליידי בוי קוראת לכל החברים והחברות שלה במועדון ותוך שניות הבחור מוצא את עצמו מקבל פיצוצים חזקים מאוד. לחלק גם יש מסמרים בנעליים".

"זקוקה לכסף למימון ניתוח מציל חיים"

על פי עדויות של תיירים ישראלים, הנשים התאילנדיות מתמסרות בקלות ונותנות לגבר שאיתן את החוויה של "מלך העולם". גברים רבים מתאהבים בנשים מקומיות, אולם כאמור, לא האהבה היא מוקד העניין כאן אלא הרצון להוציא מהגבר כספים. לעתים העוקץ לא מתגלה אחרי לילה אחד אלא רק אחרי שכבר מתפתחת מערכת יחסים ארוכה בין השניים. "זה מתחיל ב'תקנה לי שמלה ושעון' כשהם עוד בתאילנד והנקשר ממשיך גם לאחר שהגבר חוזר לארץ", מסביר חדד. "כעבור פרק זמן קצר היא פונה אליו ומספרת לו סיפור דרמטי על מצוקה רפואית אליה נקלעה אימא שלה או שהיא צריכה לעבור ניתוח חירום, ומתחננת להציל אותה באמצעות העברה בנקאית של כמה אלפי שקלים".

חדד מספר על מקרה שאירע לפני כשנה - בחור ישראלי התאהב במקומית ושלח לכל החברים שלו מסרים שהוא על גג העולם ואף פעם לא הרגיש כל כך טוב עם מישהי. אחרי שבועיים הוא חזר לארץ ושמר איתה על קשר חם. שבוע לאחר מכן היא סיפרה לו שאימא שלה חלתה וחייבת 1,000 דולר לניתוח, הבחור לא היסס והעביר לה מייד את הכסף. "בוא נגיד זאת כך, דקה אחרי שהכסף הועבר והיא אשרה שהוא נתקבל – מספר הטלפון שלה נותק. שום אהבה ושום בטיח, מכרה לו בלוף ונעלמה עם הכסף", מסכם חדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully