וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכה במשפט נגד העירייה - והפעיל הוצאה לפועל

15.5.2017 / 11:28

לאחר שנתקל בעץ שבלט לכביש בעת חנייה תבע אפי סגל את עיריית טירת הכרמל בדרישה לפיצויים על הנזק - וזכה. אך כשהתשלום מהעירייה לא הגיע החליט סגל שהוא לא מוותר והפעיל את ההוצאה לפועל

זירת התאונה בטירת הכרמל. אפי סגל,
זירת התאונה/אפי סגל

רוב סיפורי הוצאה לפועל שאנו מכירים הם גופים גדולים ורשויות המפעילים את כוחם נגד האזרח הפשוט. המקרה הנוכחי מביא סיפור לא שגרתי על אזרח עקשן שנאבק והפעיל את רשויות הגבייה נגד עיריית טירת הכרמל.

אפי סגל, מהנדס מחשבים ויזם היטק מחיפה, החנה לפני כשנתיים את רכבו במתחם ההיטק בטירת הכרמל. "חניתי ברוורס, ולמרות שנהגתי בזהירות פתאום נכנסתי בעץ. כשיצאתי החוצה קלטתי שהעץ עקום ובולט כלפי הכביש בצורה כזו שחיישני הרכב שמכוונים לגובה המדרכה לא יכולים לזהות אותו", מספר סגל. "ראיתי שנגרם נזק לרכב שלי ושמתי לב שגם העץ היה כולו חבוט באותו הגובה שנחבט מהרכב שלי".

סגל פנה בכתב לעיריית טירת הכרמל, תיאר את המקרה בצירוף תמונות ממקום החניה וביקש לקבל פיצוי אודות הנזק שנגרם לו. במכתב התשובה שקיבל מהעירייה נכתב כי הרשות בדקה את המקרה ולא מצאה כל מפגע שהיא אחראית עליו. למרות זאת, מספר סגל, העץ הבעייתי נכרת בסמוך למועד שליחת המכתב.

סגל החליט לא לוותר והגיש תביעה נגד העירייה בבית משפט לתביעות קטנות בחיפה על סכום של 1,500 שקל שכלל את ההשתתפות העצמית בתיקון הנזק ועלייה בתשלום הביטוח לשנים הבאות. בדיון שנערך ב-9 בפברואר 2017 נפסק לזכותו פיצוי בסך 2,000 שקל. "שמחתי וחשבתי שסופסוף ילמדו לקח בעירייה על כך שלא התייחסו לאזרח הפשוט שפונה אליהם בבקשה הגיונית, אולם עברו כבר שלושה חודשים מאז, ועדיין לא ראיתי את הכסף".

לאחר שהפניות שלו לעירייה לא זיכו אותו בתשובה ולא בתשלום המגיע לו לפי הפסיקה, פנה סגל בצעד חריג לעו"ד אלדר פרץ ופתח תיק כנגד הרשות המקומיות בהוצאה לפועל. "זה מקרה די נדיר ולא אופייני שאזרח פותח תיק בהוצאה לפועל נגד רשויות ומועצות מקומיות, מן הראוי שגופים כאלה ישלמו את חובם ויכבדו החלטת בית משפט", אומר עו"ד פרץ, המתמחה בהוצאה לפועל וחדלות פירעון. "לאחר הפסיקה של בית משפט לתביעות קטנות, הצד המפסיד חייב לשלם את מלוא סכום הפיצוי בתום 14 יום, ובבית משפט השלום בתום 30 יום. במקרה הזה עברו 3 חודשים ולא התקבל כל תשלום".

מעירית טירת הכרמל נמסר, כי לאחר בדיקת הנושא התשלום יועבר לאזרח בימים הקרובים.

אומנם לא מדובר בכסף גדול אבל לא כל יום האזרח מחליט להתעקש מול גופים גדולים ואף להפעיל נגדם הליכים משפטיים. לעתים העקשנות משתלמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully