וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים: "חנות 'פוקס' בי-ם מסרבת למכור מכנסיים קצרים לילדות"

16.5.2017 / 15:23

הורים שהגיעו עם בנותיהן לסניף הרשת בקניון רמות בבירה הופתעו לגלות כי החנות אינה מוכרת כלל מכנסונים לנשים ולילדות. "אף אחד לא יגיד לי איך להלביש את הבנות שלי. אנחנו לא בסעודיה", אמרה אם לשתיים. "פוקס": תמהיל הקולקציה נקבע בהתאם לביקוש הקהל באזור"

חנות פוקס. תמר מצפי,
חנות של רשת "פוקס"/תמר מצפי

הורים שהגיעו בשבועות האחרונים לקנות מכנסיים קצרים לילדות בסניף של רשת "פוקס" בקניון רמות בירושלים, הופתעו לגלות כי הפריט המבוקש לא נמצא בחנות. "חיפשתי מכנסיים קצרים לבנות שלי ולא מצאתי מכנסי נשים וילדות בסניף, גם לא בקולקציה החדשה", מספרת מיטל, אם לשתי בנות משכונת הגבעה הצרפתית הסמוכה, לוואלה! עסקים. "שאלתי את המוכרת, והיא אמרה שאין מכנסיים בסניף ולא צפויים להגיע. פרטי הלבוש היחידים שאפשר היה למצוא לבנות אלה שמלות וחצאיות".

הקניון ממוקם בשכונת רמות, אשר עברה בשנים האחרונות תהליך של התחרדות וכיום מתגורר בה רק מיעוט חילוני. עם זאת, הוא משרת גם את תושבי השכונות הסמוכות - הגבעה הצרפתית וגבעת זאב, שכונות מעורבות עם רוב חילוני. "אני מעריכה שמחצית מבאי הקניון הם חילונים, ועובדה שכל החנויות האחרות מציעות לקונים את כל הקולקציות במלואן. לא מקובל עלי שחברה כמו 'פוקס' בוחרת צד ולמעשה מחרימה אותי כלקוחה - ולא מוכרת מכנסיים לילדות שלי", אומרת מיטל. "מעולם לא אמרתי להם שאסור למכור חצאיות, להיפך, אני מכבדת את הצד השני, אבל אף אחד לא יגיד לי איך להתלבש ואיך להלביש את הילדות שלי. אנחנו לא בערב הסעודית".

טל עמיעד. באדיבות המצולמים
"למה נכנעים ללחץ של החרדים?". טל עמיעד/באדיבות המצולמים

מיטל אף פנתה לשירות הלקוחות של הרשת. "הנציגה אמרה לי שתמהיל הקולקציה תלוי בביקוש של אותו הסניף. זה נשמע לי מוזר כי רבים מהקונים שם הם חילונים, אז אין ביקוש לפרטים בסיסיים כמו מכנסיים לבנות?", היא תוהה. למרות זאת, היא מציינת, נאמר לה כי בעקבות פניות קודמות של לקוחות הנושא בטיפול, והמכנסיים צפויים להגיע לסניף. "נושא הדו-קיום של חרדים וחילונים בירושלים רגיש ומאוד חשוב לי באופן אישי. שני הצדדים צריכים לנהוג בכבוד ובסובלנות ולאפשר לאחר לחיות על פי אמות המידה שלו", היא מבהירה.

גם טל עמיעד, אב לשתיים ותושב שכונת הגבעה הצרפתית, נתקל בבעיה דומה. "אשתי הלכה לקנות מכנסיים קצרים לבתנו בת ה-5 כדי שתלבש מתחת לשמלה בגן, וגילינו שאין להשיג ב'פוקס'", הוא מספר, "אני מאוד כועס כי זכור לי שהיה פעם חרם של חרדים על הקניון הזה, והחילונים התבקשו לתמוך בהנהלה ולהגיע לקנות. אז תמכנו, וכעת הם נכנעים ללחץ של החרדים?".

עמיעד אף פרסם פוסט זועם בפייסבוק בנוגע לסוגיה. "היי רשת 'פוקס', איזה כיף לגלות שבסניף שלכם בקניון רמות בירושלים, שאמור לשרת אוכלוסייה מכל האזור, לא מוכרים מכנסיים קצרים לילדה בת 5 כי זה לא צנוע. פעם אחרונה שאנחנו קונים משהו ברשת שלכם, אם אתם מעיזים לחשוב שיכול להיות איזשהו אלמנט של חוסר צניעות בבגדים של אישה באופן כללי או של ילדה בת 5 בפרט. בושה וחרפה".

מרשת "פוקס" נמסר בתגובה: "תמהיל הקולקציה הקיים בכל אחת מחנויות המותג משתנה בהתאם לביקוש מצד הקהל באזור וגודל החנות. קיבלנו את הפנייה, הנ"ל עבר לגורמים הרלוונטיים בחברה. הנושא ייבדק לעומק ויישקל בכובד ראש".

מהנהלת הקניון נמסר: "קניון רמות משמש את כל תושבי צפון ומרכז ירושלים כמרכז המסחרי הגדול ביותר בצפון העיר, ונותן מענה מגוון מאוד של שירותים לכלל התושבים במגוון רחב של תחומים: בנקים, קופות חולים, רשתות אופנה, הנעלה, מסעדות ובתי קפה ועוד. הנהלת קניון רמות ירושלים עוסקת בתמהיל מגוון החנויות בקניון, שיווק ופרסום, תחזוקה, שמירה וניקיון ואינה מתערבת במוצרים ובפריטים הנמכרים בחנויות עצמן. כל חנות וחנות בקניון רמות מחליטה לעצמה על מגוון המוצרים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully