וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ה-Y וה-Z לא יוצאים מהרשת - כך תגיעו אליהם בתור מוכרים

דן ליכטנפלד

30.7.2017 / 17:50

עברו לענן, אמרו שלום לבעלות על הידע, תתחילו לנסח מסרים אישיים - הקהל הצעיר קונה היום בעיקר באינטרנט ואתם צריכים להתאים את עצמכם אליו. מדריך לקמעונאי המתחיל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

גם היום יש אנשים שאוהבים ללכת בשישי בבוקר לשוק הכרמל, למשש את הסחורה, להסתחרר מן הריחות, לגלגל שיחה עם בעלי הבסטות, ללקט קילו עגבניות ואז להחזיר לדוכן כי ממול יותר זול, ופשוט - להתחכך בהמון. אני לא יודע כמה מבני דור ה-Y וה-Z תמצאו שם, כי מזמן לא עברתי שם בעצמי, אבל נדמה לי כי אלה מעדיפים לצרוך את מרכולתם, בכל התחומים, באופן דיגיטלי, תוך צמצום החיכוך עם הספק, למינימום האפשרי.

אנחנו רואים כי בענפים מסוימים נתח המכירות כבר עבר את קו האמצע והוא נוטה לטובת הערוצים הדיגיטליים. בספטמבר 2015 פרסמה eBay נתונים אודות היקף המסחר האלקטרוני בישראל, לפיהם, 62% מן העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מכרו כבר באונליין ועבור 50% מהם המסחר באונליין היווה את ההכנסה העיקרית. הקטגוריה הבולטת ביותר המהווה 33% מכלל המסחר האלקטרוני הייתה קטגוריית האופנה ואחריה, עם נתח של 10%, קטגורית המחשבים והגאדג'טים. עפ"י תחזית של חברת המחקר Trefis בשנת 2020 יגיע מספר המשתמשים ב- eBay לכ- 250 מיליון.

אז איך אתם כמוכרים יכולים לפנות לקהל היעד הזה ולהגביר את המכירות שלכם? הנה מספר טיפים:

1. כמעט כל תהליך רכישה מתחיל היום במחקר אינטרנטי של הקונה - מהשוואת מותגים, דרך חשיפה לביקורות של צרכנים ועד בדיקה האם המוצר נמצא במלאי. אם פעם תפקידו של המוכר היה לחנך שוק ולחשוף את הקונה, בצורה מדודה ואינטרסנטית, לידע שנמצא רק ברשותו, הרי שהיום כל המידע נגיש לכולם והשליטה עברה לידיו של הקונה. לכן, למדו את המוכרים שלכם לשמש כיועצים וכמנחים של הלקוח ולהפגין אמינות. אם יצליחו בכך המותג יזכה באמון ובנאמנות של הלקוח.

2. הלקוחות נמצאים היום במגוון ערוצים דיגיטליים במקביל. ככל שתקפידו על נוכחות רציפה, בכל הפלטפורמות וערוצי התקשורת הרלוונטיים ותייטיבו לפנות אליהם עם הצעות ערך פרסונליות מדויקות, בערוץ בו הם משתמשים בזמן נתון - כך יגדלו הסיכויים לעסקה מוצלחת.

3. במקביל פתחו תוכן שיווקי מתאים ודברו איתם בסנפצ'ט, באינסטגרם ובצ'ט ליצירת אינגייג'מנט ונאמנות מותג.

4. זכרו כי במרחק של הקלקה אחת בלבד, נמצא המתחרה שלכם ולכן המפתח לשימור הלקוח טמון בשדרוג תמידי של החוויה שלו וביצירת חווית קניה נוחה, מפתיעה וזכירה, כל פעם מחדש.

5. טפחו קהילה צרכנית והיעזרו בצרכנים על מנת לפתח את המוצר או השירות הבא, גייסו מובילי דעת קהל והשתמשו בהם כשגרירים - לדוגמא כסטייליסטים של רשת אופנה. היו זמינים לשיחה והקשיבו למה שיש להם לומר.

6. איספו את הביג דאטה אבל גם נתחו אותה ויישמו את התובנות. בפועל, ניתוח מושכל של נטישות של לקוחות, שיפור תהליכי הסגמנטציה, איתור קורלציות וחשוב מזה, אנומליות, יכולים להזניק את המכירות.

7. השתמשו במידע שאתם אוספים גם כדי להפגין התעניינות אמיתית בלקוחות ודאגה כנה לצורכיהם. זכרו כי צרכני דור ה-Y וה-Z מצפים שיפנו אליהם באופן אישי וממוקד ולא מתחברים למסרים רחבים.

8. לבסוף, העבירו את רוב התשתיות שלכם לענן וכך תחסכו הרבה כסף לארגון.

ב- 2025 טכנולוגיות כמו אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית, לימוד מכונה, הדפסת תלת מימד, רחפנים ומיחשוב ענן יאפשרו קיומם של מודלים מסחריים חדשים. מציאות מדומה, מובייל, רשתות חברתיות ונקודות מגע חדשות עם הלקוח יאפשרו מודלים חדשים של אינטראקציה. על מנת למנוע מבוכה עתידית וגם כדי להמשיך ולהיות רלוונטיים לדורות הבאים – כדאי להתחיל להיערך כבר עכשיו. בעיני, אין צורך לקפוץ לבריכה העמוקה של טרנספורמציה דיגיטלית אלא לממש הזדמנויות דיגיטליות בהדרגה, תוך מציאת מומחה דיגיטל ושותף למסע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל Ideo Digital, המתמחה בליווי חברות בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ומימושה

  • עוד באותו נושא:
  • דור ה-Y

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully