וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדה: קנסות לחברות גז שיקשו על הצרכן

30.7.2017 / 10:12

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק שייאפשר הטלת קנסות לחברות גז שיפגעו ברפורמה להגברת התחרותיות בענף. כבל: "חברות הגז חסמו במשך שנים את התחרות"

תרופות, בלוני גז גנובים ובשר שמקורו לא ידוע נתפסו בדרום תל אביב  אוקטובר 2014. משטרת תל אביב, חטיבת דובר המשטרה
תרופות, בלוני גז גנובים ובשר שמקורו לא ידוע נתפסו בדרום תל אביב אוקטובר 2014/חטיבת דובר המשטרה, משטרת תל אביב

מתקשים להחליף חברת גז? הצעה חדשה נועדה לסייע בבעייה. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ביום חמישי לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק ההסדרים ולתת למנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים סמכויות פיקוח, אכיפה והטלת קנסות על חברות הגז הביתי שיפרו את החוק ויפגעו ברפורמה להגברת התחרות בענף. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "חברות הגז חסמו במשך שנים את התחרות, ובשל כך אישרה לאחרונה הוועדה תיקונים לחוק שנועדו להגביר תחרות. גם התיקון הנוכחי נועד לתת למשרד האנרגיה כלים נוספים להגביר תחרות לטובת הצרכן".

לפי ההצעה נקבע בין היתר כי ספק גז שיקשה על הצרכנים להחליף ספק גז צפוי לעיצום כספי בסך 25 אלף שקל. כמו כן, ספק שיציע הטבות בניגוד לחוק ולא יעמוד בכללי שקיפות המידע בחשבונית, בהתאם לרפורמה שאישרה הוועדה במסגרת חוק ההסדרים לפני מספר חודשים, צפוי גם הוא לעיצום כספי באותו סכום בגין כל הפרה כלפי כל צרכן. ספק גז שלא ימסור מסמכים לפי דרישה של מפקח מטעם משרד האנרגיה יהיה צפוי גם לעיצום כספי בסך 10,000 שקלים.

הוועדה קיימה מספר דיונים בהצעה לתקן את החוק ונציגי חברות הגז הביעו התנגדות לגובה העיצומים. כמו כן חברי הכנסת עבד אל חכים חאג' יחיא ועיסאווי פריג', שהשתתפו בישיבות הקודמות, ביקשו להקל על ספקי הגז בעיקר באשר לעיצום הכספי שיוטל על מי שלא ימסור מסמכים. היו"ר כבל דחה את טענותיהם ואמר כי חברות הגז נהנו במשך שנים מהגנה, בין היתר גם של משרדי הממשלה, אולם העידן הזה חלף והעיצומים הכספיים נועדו לוודא שאכן תהייה תחרות על כיסו וליבו של הצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully