וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם להורדת עמלות הסליקה ל-200 אלף עצמאים ועסקים קטנים

2.8.2017 / 11:37

ארגון להב, המייצג עסקים קטנים, וחברת האשראי ישראכארט חתמו על הסכם לפיו עמלות הסליקה של כרטיסי האשראי יופחתו ל-1.21% במשך 11 חודשים בשנה ואילו החודש ה-12 יהיה חופשי מעמלות. זאת במקום עמלת הסליקה כיום בגובה של כ-1.48%

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
לפטופ וכרטיס אשראי/ShutterStock

בשורה לעסקים הקטנים: לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים (להב) וקבוצת ישראכרט הכריזו היום (רביעי) על שיתוף פעולה שאמור להוביל להפחתה בעמלות הסליקה שגובה חברת האשראי. על פי ההסכם, שעליו חתמו עו"ד רועי כהן, נשיא להב, וד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, כ-200 אלף עצמאים ועסקים קטנים החברים בלהב שיצטרפו להסדר, יהיו זכאים לעמלת סליקה בשיעור נמוך יותר מהנהוג כיום.

שוק סליקת כרטיסי האשראי בישראל מגלגלה סכום המוערך בשלושה מיליארד שקל בשנה. במסגרת ההסדר, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר, שיעור עמלת הסליקה בעסקאות מקומיות באמצעות ישראכרט יעמוד על 1.1% (1.21% לחודש והחודש ה-12 במתנה בכל שנה). כיום עומד שיעור עמלת הסליקה על כ-1.48%.

לדברי כהן, "בעוד בתי העסק הגדולים משלמים בממוצע עמלת סליקה של 0.85% מהעסקה, בתי העסק הקטנים משלמים עמלה הגבוהה ב-74% והעומדת על ממוצע של 1.48%. מפניות של עסקים קטנים שהגיעו ללהב, אנו עדים לפערים תהומיים בין עסקים גדולים לקטנים, ובכלל זה עמלות סליקה הנגבות מעסקים קטנים המגיעות ל-2.5% ואף יותר; וכי עלויות הסליקה מגיעות לעתים לכ-20% מהרווח הנקי".

כהן הוסיף כי "היום הוכחנו שכוחם של העסקים הקטנים הוא בהתאגדותם, וכי רק ביחד יש לנו כוח מיקוח. לאחר מדיניות של גרירת רגליים במשך 16 שנה בהמתנה לסולק חדש, הגענו לנקודת מפנה. ההסכם ישפיע על שוק הסליקה בכללותו ויסייע להורדת יוקר המחייה ונטל ההוצאות של ציבור העצמאים והעסקים הקטנים".

וקסלר אמר כי "קיימת חשיבות עליונה למתן כלים מתקדמים לעידוד וליווי עסקים קטנים בכניסתם לעולם המסחר המקוון, בו מצטמצמים פערים בין גדול לקטן, וניתן להגיע ישירות לצרכן. כלים אלה מאפשרים לבתי עסק קטנים להתרומם מעל לנטל ההתמודדות היומיומי, ולהתמקד במנועים חדשים של צמיחה ושגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully