וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב יוזל ביטוח הרכב? הנחיות חדשות לחברות הביטוח

2.8.2017 / 12:56

רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון פרסמה הוראות חדשות לגבי תביעות ביטוח הרכב, לפיהן רשימות שמאי הרכב מולם עובדות חברות הביטוח יבוטלו - ויוחלפו במאגר פתוח. בנוסף, יוגדרו תנאים למוסכים שידורגו לטובת המבוטחים. המטרה: הפחתת מחירים לציבור הנהגים

מוסך. ShutterStock
מוסך/ShutterStock

רוכשים רכב חדש? במשרד האוצר פועלים להוזלת הביטוח. הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, דורית סלינגר, פרסמה היום (רביעי) טיוטה של הוראות חדשות בנוגע לתביעות ביטוח רכב. על פי ההוראות, רשימות שמאי הרכב מולם עובדות חברות הביטוח יבוטלו - ובמקומם יוקם מאגר שמאים רחב, הפתוח בפני כל שמאי מורשה. הוראות אלה קובעות, למעשה, כיצד חברות הביטוח צריכות להתנהל במסגרת תביעת ביטוח רכב מול שמאים ומוסכים, כאשר ההמטרה היא לצמצם השפעות של גורמים שונים על עבודת שמאי הרכב.

לפיכך בנוסף להוראה זו, קבעה רשות שוק ההון כללים מחייבים לחברת ביטוח בעת התקשרות עם מוסכים. כל מוסך שיעמוד בתנאים שקבעה הרשות, יוכל לבקש להצטרף להתקשרות עם חברת הביטוח. חברות הביטוח יידרשו לאחריות משותפת על תיקון הרכב עם המוסך ולעמידה בסטנדרטים של הוגנות בהליך תיקון הרכב. על חברות הביטוח ייאסר לעכב תיקוני רכב או להגביל את המוסך בעלות תיקון הרכב.

מרשות שוק ההון נמסר כי ההסכם בין חברת ביטוח למוסך יכלול מנגנונים מאזנים, שיסייעו לתהליך התביעה לשמור על הוגנות, יעילות, שקיפות ומקצועיות, זאת לטובת מיצוי זכויותיו של המבוטח. כמו כן, חברות הביטוח ידרגו את המוסכים באמצעות מדידת רמת שביעות הרצון של המבוטחים שקיבלו שירות במוסך. הדירוג יאפשר שקיפות מלאה לכלל הציבור ויסייע לשפר את רמת השירות במסגרת תביעת ביטוח.

סלינגר אמרה כי "ההוראות שישפרו את הממשק בין החברות לכל השחקנים המעורבים בהליך תביעת ביטוח רכב, צפויות להפחית את המחירים לציבור הנהגים. רשות שוק ההון ממשיכה לפעול במטרה להבטיח הוגנות ושקיפות למבוטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully