וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת האגרוף: הענף שמגלגל מיליארדי דולרים בשנה

29.8.2017 / 9:10

המתאגרפים ב"קרב המאה" גרפו מאות מיליוני דולרים תוך שש דקות, בין השאר באמצעות מכירות כרטיסים, צפייה בתשלום וחסויות - אבל גם בזכות פרסום על בגדי הקרב שלהם

פלויד מייוות'ר מול קונור מקגרגור. רויטרס
פלויד מייוות'ר וקונור מקגרגור/רויטרס

ענף האגרוף ברחבי העולם מגלגל מאות מיליוני דולרים - בעיקר ממכירות כרטיסים, צפייה בתשלום וחסויות. התחום, שאמנם מקבל פחות חשיפה בישראל, עלה השבוע לכותרות בעקבות מה שכונה "קרב המאה" - שבו לקחו חלק המתאגרפים פלויד מייוות'ר וקונור מקגרגור. הקרב המדובר ביותר של התקופה האחרונה בהחלט גלגל הרבה מזומנים.

אלוף ה-UFC (אמנות לחימה משולבת) מקגרגור נוצח ב-10 סיבובים בנוקאאוט בקרב הבכורה שלו בזירת האגרוף, ומייוות'ר הבטיח סופית את מקומו בתור אחד מהמתאגרפים הטובים ביותר בהיסטוריה, עם הופעה מרשימה מול קהל רועש בלאס וגאס, ורקורד שיא של 50 ניצחונות מול 0 הפסדים בזירת האגרוף המקצועני. מייוות'ר בן ה-40 כבר פרש לפני שנתיים, אך חזר לזירה כשמקרגור הזמין אותו לקרב שלכד את תשומת הלב של חובבי ספורט בכל העולם.

לפי אתר Wide World of Sports האוסטרלי, שני המתמודדים גרפו לכיסם סכומים נאים, אך מייוות'ר רשם הכנסה גבוהה יותר מיריבו מכיוון שהיה אחד ממקדמי הקרב. מייוות'ר שלשל לכיסו על פי ההערכות כ-350 מיליון דולר או אף יותר.

לשני המתמודדים הובטח סכום בעבור הקרב לבדו. מקרגור קיבל סכום של 30 מיליון דולר ומייוות'ר קיבל 100 מיליון דולר. לסכומים אלה הצטרפו הכנסות מהזמנת צפייה בקרב בתשלום, קידום, חסויות והכנסה ממכירת כרטיסי כניסה.

25 מיליון דולר על בגדי הקרב של מייוות'ר

אז כמה היו ההכנסות הכוללות? הקרב האחרון של מייוות'ר נגד המתאגרף מני פאקיאו ב-2015 גרף סכום שיא של 400 מיליון דולר, עם 4.4 מיליון דולר מרכישות של השידור בתשלום. הנתונים הסופיים של הקרב הנוכחי עדיין לא פורסמו באופן רשמי, אבל התחזיות המוקדמות עומדות על 4.9 מיליון הזמנות בתשלום, עם הכנסה של יותר מ-750 מיליון דולר.

נתוני מכירת הכרטיסים לקרב מראים ששני המשתתפים יזכו לסכומים נאים במיוחד. "אכן שברנו את השיא מבחינת הכנסות ממכירת כרטיסים", אמר מייוות'ר לאחר הניצחון שלו. "אני ופאקיאו הכנסנו 72 מיליון דולר בזמנו, ולדעתי הפעם הכנסנו מעל 80 מיליון דולר במכירות הכרטיסים לקרב עצמו".

הסכמי החסויות עליהם חתמו השניים בתקופה שלקראת הקרב לא נחשפו לציבור. מייוות'ר, שמכר נדל"ן פרסומי יקר ערך על בגדי הקרב שלו, הכניס על פי הדיווחים סכום של 25 מיליון דולר - עוד לפני שנשמע הצלצול לפתיחת הקרב מול מקגרגור. על פי הטלגרף הבריטי, הפרסום על המכנסיים של מייוות'ר בלבד עלה 15 מיליון דולר, כשאזור ה"חלק אחורי מרכז" עלה 3 מיליון דולר.

ומה הלאה? מדובר בהכנסה מכובדת לעבודה של לילה אחד - השאלה היא האם אחד מהם יחזור לזירה כדי להמשיך ולהכניס מזומנים לכיס. מקגרגור השאיר את הדלת לכך פתוחה. "יש לי אפשרויות. אני אבחן את העניין", אמר אחרי הקרב. "אני רענן, מוכן להילחם. נראה מה יקרה בהמשך. נראה מה האפשרויות על השולחן".

מייוות'ר, לעומתו, היה בטוח יותר באשר לכך שלא ימשיך להילחם, אלא יבלה יותר זמן עם המשפחה ובתור מאמן. "כבר פרשתי מספורט בעבר", אמר, "אבל אני לא טיפש. כשאני רואה הזדמנות לעשות 300-350 מיליון דולר ב-36 דקות, הייתי חייב לעשות את זה. אבל זה הקרב האחרון שלי, אני נותן לכם את המילה שלי. היתה לי קריירה נפלאה".

עוד באותו נושא

פלויד מייוות'ר ניצח את קונור מקגרגור בנוקאאוט טכני

לכתבה המלאה

הקרב בין מייוות'ר למקרגור הוכתר בתור קרב האגרוף המכניס ביותר בהיסטוריה של הענף, אלו 5 הקרבות הכי מכניסים עד לקרב הנוכחי:

5. מייק טייסון נגד איוונדר הוליפילד (יוני 1997) – 100 מיליון דולר

אם מישהו היה יכול לדעת מראש שטייסון ינגוס חלק מאוזנו של הוליפילד, ההכנסות היו יכולים להיות כפולות. טייסון והוליפילד נלחמו בפעם השניה ב-MGM Grand בלאס וגאס לאחר שהוליפילד ניצח בקרב הראשון. הקרב הכניס 100 מיליון דולר ונעצר אחרי שטייסון נגס והוריד להוליפילד חלק מהאוזן. הוליפילד הרוויח 35 מיליון דולר ושילם בחלק מאוזנו, בעוד שטייסון קיבל 30 מיליון דולר.

מייק טייסון נושך את איוונדר הוליפילד. Jack Smith, AP
מייק טייסון נושך את איוונדר הוליפילד/AP, Jack Smith

4. מייק טייסון נגד לנוקס לואיס (יוני 2002) – 112 מיליון דולר

טייסון אתגר את לואיס לקרב במשקל כבד ב-Pyramid Arena בממפיס, טנסי. במסיבת העיתונאים שלפני הקרב המתח עלה ושני הצוותים של המתאגרפים היו מעורבים בקטטה. טייסון לא עזר להרגעת הרוחות כשאמר ללואיס "אני רוצה את הלב שלך. אני רוצה לאכול את הילדים שלך". לנוקס ניצח את טייסון בנוק אאוט בסיבוב השמיני וכל מתאגרף קיבל 17.5 מיליון דולר.

3. פלויד מייוות'ר נגד אוסקר דה לה הויה (מאי 2007) – 136 מיליון דולר

מייוות'ר ודה לה הויה התאגרפו אחד מול השני ב-MGM Grand ב-2007 כשדה לה הויה הגן על התואר שלו מארגון WBC. מייוות'ר עמד על מאזן 37-0 לפני הקרב והכרטיסים לאירוע נמכרו תוך 3 שעות. מייוות'ר ניצח בהחלטות השופטים. דה לה הויה קיבל סכום כפול ממייוות'ר על הקרב, עם 52 מיליון דולר, לעומת 25 למייוות'ר.

2. פלויד מייוות'ר נגד קנלו אלוורז (ספטמבר 2013) – 150 מיליון דולר

הקרב ב-MGM Grand הביא את מיוות'ר שניצח את המתאגרף המקסיקני למאזן של 45-0. לפני הקרב נחשב אלוורז למתאגרף עם הסיכוי הטוב ביותר לנצח את מייוות'ר. מייוות'ר קיבל 41.5 מיליון על הקרב, לעומת 5 מיליון של אלוורז. על פי הנתונים הסופיים, מייוות'ר קיבל סכום כולל של יותר מ-100 מיליון דולר.

1. פלויד מייוות'ר נגד מני פאקויאו (מאי 2015) – 410 מיליון דולר

הקרב הכי מכניס עד לקרב הנוכחי, הוכתר גם הוא בתור "קרב המאה", וההכנסות שיקפו את התואר. שני מתאגרפי העל סיכמו על הקרב, שנחשב בתור אכזבה גדול עבור חובבי האגרוף. מבחינת הכנסות, מייות'ר גרף 180 מיליון דולר בעוד שפאקויאו קיבל 120 מיליון דולר, לאחר סיכום על חלוקה של 60\40 בפרסי הזכייה שהגיעו ל-300 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully