וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשר יוזל? פטור ממכס ליבואן שיציע את המחיר הנמוך ביותר

16.10.2017 / 10:13

משרד הכלכלה הודיע על חלוקת מכסות ייבוא פטורות ממכס לבשר טרי כשלראשונה גודל המכסה ייקבע בהליך תחרותי - היבואן שיציע מחיר זול יותר לקילוגרם בשר טחון טרי - יקבל מכסה גדולה יותר

צלחת סטייק אספרגוס תפוחי אדמה. ShutterStock
בשר/ShutterStock

לקראת 2018 תחלק ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה מכסות יבוא לבשר מצונן בפטור ממכס בהיקף של כ-13,500 טון. היקף צריכת הבשר בשוק נאמד בכ-20 אלף טון.

כדי להבטיח שההוזלה הנובעת מהפטור ממכס תגולגל לכיסי הצרכנים תבוצע לראשונה חלוקת המכסות בהליך תחרותי המבוסס על מחיר מקסימום לצרכן. ועדת המכסות תדרג את הבקשות לפטור ממכס לפי התחייבות היבואן המציע למחיר מקסימום לצרכן של ק"ג בשר טחון טרי - המהווה את נתח השוק הפופולרי ביותר בתחום הבשר הטרי. היקף הזכייה בהקצאות ייקבע לפי מחיר זה, כך שככל שהמחיר לק"ג בשר טחון טרי יהיה נמוך יותר, כך הדירוג של המציע יהיה גבוה יותר וסיכוייו לקבל הקצאה גדולה יותר יהיו טובים יותר.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "אנו פועלים להעמיק את התחרות ולהביא להוזלה נוספת של מחירי הבשר הטרי לצרכנים. התחרות תטיב עם היבואנים המעוניינים להטיב עם הצרכנים, ותעמיק את הוזלת המחירים, בייחוד בבשר טחון שהינו נתח השוק הפופולרי ביותר בהיקף הצריכה של בשר טרי, ואשר נצרך כמעט בכל בית בישראל".

לפי משרד הכלכלה, מאז הקצאת המכסות הפטורות ממכס, לפני כשנתיים, חלו שינויים משמעותיים בשוק זה. המחירים לצרכן הוזלו בשיעור ממוצע של כ-10%, נכנסו ספקים חדשים לשוק על חשבון שני הספקים הגדולים ששלטו אז על 80% מהשוק. כתוצאה משינויים אלה, בין היתר, נצפה גם גידול של כ-20% בצריכת הבשר הטרי, על חשבון שחיקה משמעותית בצריכת בשר מיושן, בשר קפוא ובשר מעובד.

יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה, ציין כי "ההליך התחרותי יושם בשנתיים האחרונות בהליך חלוקת מכסות הגבינה הקשה הפטורה ממכס והביא להפחתת מחירים משמעותית במחירי הגבינה הצהובה לצרכן, בשיעורים של עד 40% מן המחיר המפוקח. אנו לוקחים כעת אלמנטים משיטת חלוקה זו ומיישמים אותם בחלוקת מכסות הבשר הפטורות, על מנת להבטיח שההטבה המגולמת ביבוא בשר הפטור ממכס, תגולגל הלאה על ידי היבואנים לצרכנים". שירן הוסיף כי ועדת המכסות שומרת "מכסת בונוס" לאמצע השנה, עבור יבואן שיצטיין בהבאה ושיווק מהיר של ההקצאה שיקבל. היבואן הראשון שישלים יבוא של מחצית מן ההקצאה שיקבל, עד אמצע השנה, יוכל לקבל הקצאת בונוס זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully