וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בושה: נעצר חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסך 2 מיליון שקל

29.10.2017 / 13:30

תושב השפלה הפיץ חשבוניות על שם חברה שאין לו קשר אליה - כאשר הגיעו אנשי מע"מ לעצור אותו, הסתתר מאחורי שמיכה. ואילו תירוצים היו לבעלי עסקים שהעלימו הכנסות?

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
החשוד נעצר לשלושה ימים/ShutterStock

רשות המסים הודיעה היום (ראשון) כי עצרה בשבוע שעבר תושב היישוב גן הדרום שבשפלה בחשד כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-2 מיליון שקל. החשוד נעצר בעקבות פעילות של משרד מע"מ אשדוד, ועל פי החקירה הוא הפיץ חשבוניות על שם חברת "חץ אלקטרוניקה" - ללא שהיה לו כל נגיעה לחברה זו.

לידי מע"מ הגיעו 181 חשבוניות בהיקף כולל של כ-600 אלף שקל, שהמס בגינן עומד על כ-102 אלף שקל. בנוסף, חשוד העצור בהפצת סדרת חשבוניות פיקטיביות נוספת בהיקף של כ-600 אלף שקל, כשחשבוניות אלו נמצאו בתיקי ניכויים של חברות שונות. על פי הערכת החוקרים, ישנן עוד סדרות של חשבוניות פיקטיביות שהופצו כאשר הסכום הכולל שלהן עומד כאמור על כ-2 מיליון שקל.

בית המשפט הוציא "צו מעצר בהיעדר" נגד החשוד, לאחר שזה לא התייצב לחקירה במע"מ אשדוד. צוותי מס ערך מוסף הגיעו לביתו, ואשתו מסרה להם כי היא אינה בקשר איתו ולא ראתה אותו זמן מה.

בחיפוש שנערך בבית, נתפס החשוד כאשר הוא מתחבא תחת שמיכה בחלל שבין הארון לקיר באחד החדרים. במהלך החיפוש נתפסו שישה מחשבים, דיסקים קשיחים, ו-160 חשבוניות פיקטיביות שהיו חסרות באחת הסדרות. עוד נמצאה חותמת החשודה כמזויפת על שם חברת "חץ אלקטרוניקה". החשוד נעצר לשלושה ימים ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים.

"בעלי רושם והוא עדיין לא התעדכן"

מפעילת הפעוטון אמרה כי בתמימותה חשבה להמתין עד שכל ההורים יסיימו את התשלומים כדי להוציא קבלות

במקביל ערכה היחידה לניהול ספרים ברשות המסים פעילות ביקורת באזור חיפה, שנועדה לבחון את הציות לדיני המס במגוון רחב של עסקים, תוך שימת דגש מיוחד לעסקים באתרי בנייה, באזורים כפריים ועסקים עם מחזור עסקאות גבוה במיוחד. בסיומו של יום הביקורות הסתבר כי כ-15% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו את הכנסותיהם, כנדרש בחוק.

"אני אסביר להם במשרד למה לא רשמתי", אמר קבלן לביצוע עבודות אחזקה שביצע עבודות באתר בנייה בחיפה ומבדיקת הניירת העסקית שלו התברר כי לא רשם כספים שקיבל מלקוחות בסך של כ-54 אלף שקל. הקבלן נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי.

בביקורת באתר בנייה בקריית אתא נראה קבלן לעבודות שיפוצים כשברשותו רשימת לקוחות עם הכספים ששילמו לו ולא תועדו בספרי העסק בסך של כ-19 אלף שקל, לדבריו מדובר בכספים שאחיו קיבל. קבלן לעבודות חשמל שביצע עבודות באתר בנייה בחיפה ולא רשם שני צ'קים בסך 5,000 שקל טען כי העביר את הצ'קים לאשתו ולכן שכח לרשום.

"הלקוח טס לחו"ל והתבלבלתי ולכן לא רשמתי", היה הסברו של קבלן שיפוצים מחיפה שנתפס שלא רשם 4,000 שקל שקיבל במזומן מלקוח. באתר בנייה בקרית אתא נמצא קבלן לעבודות שרברבות שלפי הניירת שלו הוא עצמאי וזאת מבלי שפתח תיק ברשות ומבלי שהוא מנהל ספרי עסק כנדרש בחוק. באותו אתר בניה נמצא קבלן לעבודות ריצוף מאום אל פחם שקיבל 6,000 שקל מלקוח אבל הוא לא פתח תיק ברשות ומטבע הדברים הוא אינו מנהל ספרי עסק.

בדיקת חשבון בנק של חברה לחקירות פרטיות עבור חברות ביטוח העלתה כי לא נרשמו הכנסות בסך של כ-108 אלף שקל, בעל החברה אמר בתגובה: "בסוף החודש אני מוציא חשבוניות לחברות הביטוח". רו"ח מחיפה שמבדיקת חשבון הבנק שלו עלה כי בוצעו לטובתו 29 העברות בנקאיות בגין שכר טרחה בסך כולל של כ-18 אלף שקל, שלא נרשמו בספרים טען כי "בגלל חג סוכות לא הספקנו לרשום את התקבולים".

בביקורת אצל רופא שיניים בחיפה נמצא שלא רשם 2,500 שקל שקיבל מלקוחה. לדבריו הוא טיפל בה בביתה וברח לו מהראש לרשום. מתשאול לקוח של רופא שיניים מקרית אתא עלה כי לא תיעד 150 שקל שקיבל עבור טיפול עזרה ראשונה. לדברי הרופא ללקוח הייתה נפיחות והוא צריך לחזור להמשך טיפול.

בפעוטון בנשר מצאו המבקרים 88 צ'קים דחויים וכאלה שכבר נפרעו בסך כולל של כ-208 אלף שקל שלא נרשמו בספרים. מפעילת הפעוטון אמרה כי בתמימותה חשבה להמתין עד שכל ההורים יסיימו את התשלומים כדי להוציא קבלות. גם בגן ילדים בקרית חיים נמצאו כסף מזומן, צ'קים דחויים וצ'קים שכבר נפרעו בסך של 28 אלף שקל, שלא נרשמו. "הפקדתי ועוד לא הספקתי לרשום", הסבירה גננת מחיפה, שתשאול הורים התברר כי לא רשמה שלושה תשלומי הורים בסך 4,900 שקל. הסבר דומה ניתן על ידי גננת מנשר שלא תיעדה הכנסות בסך 23 אלף שקל. "בעלי רושם והוא עדיין לא התעדכן", טענה גננת מנשר שלא רשמה בספרי העסק הכנסות של 16 אלף שקל. גננת אחרת שבשר שלא רשמה שני צ'קים בסך 2,900 שקל אמרה שרק חזרה מחופשה ועוד לא התפנתה לרשום.

בחנות מתנות בעוספיא לא רשמו צ'ק בסך 370 שקל. הסברו של בעל החנות היה שהעובדת שלו קיבלה את הצ'ק והיא לא יודעת לרשום צ'קים. ביקורת במספרה בנשר מצאה כי בעלת המספרה לא רשמה כ-400 שקל ואצל מניקוריסטית בחיפה לא נרשמו 250 שקל. לדבריה היא הייתה לחוצה לפני החג וטיסתה לחו"ל. "החשמל לא עבד" היה התירוץ של בעל דוכן לפיצוחים בשוק בקרית אתא שלא רשם כספים בסך כ-200 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully