וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה בזבזו הישראלים ביום הרווקים הסיני?

13.11.2017 / 10:17

חודש הקניות נפתח בשבוע שעבר וכבר הספיק לרוקן את הכיס הישראלי. איזה אתר גרף את רוב הקופה, ומי החברה הישראלית שהרוויחה הכי הרבה? סיכום ביניים לחודש שכולו שופינג

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הכלכלן חן הרצוג מדווח במהדורה המרכזית של וואלה! על תוצאות עליבאבא ביום הרווקים הסיני)

יום הרווקים הסיני הסתיים אתמול (ראשון) ב-10:00 בבוקר, ונדמה שהקונה ישראלי למד לבזבז מכיסו לא מעט לטובת העניין - ולנצל את הנחות הענק שמציעות החברות. רק בשנה שעברה הקונה הישראלי הוציא במהלך היום הזה 90 מיליון שקלים על קניות ברשת. השנה, ביום הרווקים הסיני, הישראלים בחרו לקנות מוצרים מרחבי הרשת בשווי 110 מיליון שקלים - עלייה של 23% מהשנה שעברה, כך עולה מנתוני חברת לאומי קארד.

מנתוני ישראכרט עולה כי בהשוואה ליום הרווקים הסיני בשנה שעברה עלה מחזור הרכישות בכ-20% וכמות העסקאות עלתה בכ- 10%. על פי הנתונים, גובה עסקה ממוצעת עמד על 85 שקל - 10% יותר לעומת השנה שעברה.

מי שטרם התעדכן, יום הרווקים הסיני שמתקיים מדי שנה ב-11 בנובמבר, הומצא בכלל בשנות ה-90, עוד לפני שחלמנו על קניות און ליין בצד השני של הגלובוס ותקשורת קלילה עם המזרח. למעשה, מדובר בתשובה מקומית לחג האהבה המערבי, אלא שבעשור הקודם ענקית הקניות הסינית עליבאבא מיתגה את החג מחדש - והכתיבה לכל העולם מתי ואיפה כדאי לצאת למסעות שופינג. זו השנה התשיעית שיום הרווקים מתקיים במתכונתו הנוכחית, וממצב את סין כמעצמת קניות, לא פחות.

כמייסדת החגיגות, עליבאבא זוכה השנה ליהנות גם מכיס הקונים הישראלים; לפי נתוני לאומי קארד, למעלה ממחצית העסקאות של הישראלים בוצעו באתר הקניות הוותיק עלי אקספרס. במהלך אירועי יום הרווקים, הישראלים הוציאו בממוצע על כל עסקה 105 שקלים, כאשר סך כל העסקאות לאדם בממוצע טיפסו כמעט ל-300 שקלים.

עם זאת לצד חדוות הקניות והבהלה להנחות, עיקר כוח הקנייה הישראלי עדיין לא נמצא ביום הזול הזה. רק 11% מכלל הלקוחות שרוכשים במהלך השנה מוצרים דרך הרשת, בחרו ליהנות מההוזלות של יום הרווקים הסיני. ייתכן שעוד לא הטמענו את התאריכים, ואולי פשוט אנחנו קונים רק כשבאמת צריך.

עוד באותו נושא

בעיצומו של חודש הקניות: פריצה למרכז הסחר המקוון של דואר ישראל

לכתבה המלאה
יום הרווקים הסיני. רויטרס
החבילות בדרך. יום הרווקים הסיני/רויטרס

חגיגת חודש הקניות החלה דווקא בסצנה המקומית. לפני 5 ימים התקיים במשך 48 שעות אירוע הקניות הישראלי הגדול ברשת, "ShoppingIL", ביוזמת גוגל ישראל. ההערכות הן שביום הזה היקף הקניות עמד על 50 מיליון שקלים, פחות ממחצית הסכום שהישראלים בזבזו ביום הרווקים. אבל לגוגל וזאפ השוואת מחירים יש מקום לאופטימיות - והן מדווחות על תנועה של מיליון גולשים ועלייה של 50% בכניסות לאתר הייעודי של שופינג ישראל. נתון נוסף שמצביע על התעניינות גוברת ביוזמה הישראלית מלמד שביום הקניות הישראלי ב-2017 נצפו כ-1.55 מיליון דפים, בשנה שעברה נצפו קצת פחות מ- 400 אלף.

בין המרוויחים הגדולים מחגיגת הקניות הישראלית - חברת האופנה קסטרו, שדיווחה על גידול של 500% ביחס לרכישות ביום רגיל, ורשת מוצרי הבית אייס, הזוכה הגדולה שנהנתה מגידול של 1,200% בקניות ביחס ליום רגיל. זו השנה הרביעית בה גוגל ישראל מקיימת יום קניות מקומי - השנה לקחו בו חלק למעלה מ-1,300 עסקים מקומיים, והצרכן הישראלי קיבל הנחות ענק בתחומי האופנה, ילדים, סלולר, מחשבים, גאג'טים, מוצרי חשמל, בריאות, תיירות ועוד.

שמלות ומוצרים לשיער

אתר זיפי – המקשר בין לקוחות בישראל לפלטפורמות מובילות בחו"ל - מספק נתונים לגבי מוצרים פופולריים שרכשו הישראלים ביום הרווקים הסיני. לפי נתוני האתר שמלות היו המוצר הפופולרי ביותר – 2.61% מהעסקאות שבוצעו דרך האתר. אחרי השמלות ברמת הפופולריות הגיעו מוצרים לשיער עם 2.33% מהעסקאות.

מוצרים פופולריים נוספים היו חולצות נשים עם 1.7% מהעסקאות, מדבקות לקיר עם 1.71%, טי שירטס עם 1.51%, סטי בגדים עם 1.42%, ג'ל לציפורניים עם 1.67%, שעוני נשים עם 1.33% ובלייד-בלייד עם 1.15%. שאר הרכישות דרך האתר הורכבו ממוצרים רבים ששיעור רכישת כל אחד מהם לא הגיע לאחוז.

עומרי מעברי, מנהל פרויקטים בזיפי אמר כי "האתר מותאם לקהל הישראלי שיכול לרכוש בו גם עם כרטיס אשראי מקומי ועם שירות לקוחות בעברית ושירותים חדשניים כמו מגן מכס. יש לנו כ-200 אלף לקוחות רשומים וכ-800 אלף כניסות בחודש לאתר, כך הנתונים שלנו מייצגים את הרגלי הצריכה של האוכלוסיה הכללית בכל מה שקשור לקניות אונליין מחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully