וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ליפול ברשת: כך תנהלו נכון את הקריירה

רומן לוי

20.11.2017 / 8:03

מה לכתוב, איפה וכמה? כדי להתקדם בקריירה שלכם אתם צריכים לנהל נכון את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות השונות. אלה 5 כללי אצבע שיעזרו לכם לעשות זאת. מדריך

גבר גולש באינטרנט. ShutterStock
לנהל נכון את הנכסים הדיגיטליים/ShutterStock

ניהול קריירה טוב הוא משימה לא פשוטה. מצד אחד, לעובדים כיום יש מגוון רחב של אפשרויות והזדמנויות תעסוקתיות ומצד שני, נדרש העובד המודרני לג'נגל בין שלל פלטפורמות ברשת ומחוצה לה, על מנת לאתר ולהתמקם במקום עבודה איכותי. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא להתייחס לעצמנו כאל מותגים. לפיכך, אחת הדרכים להשיג יתרון תחרותי על פניי מועמדים אחרים למקום עבודה ייעודי או על פניי קולגות בענף, היא לנהל ביעילות את הנכסים הדיגיטליים האישיים. זה ערוץ התקשורת הישיר שלכם לקהל היעד.

למה הכוונה בנכסים דיגיטליים? כל מרחב בעולם הדיגיטל - אתר אינטרנט, פרופיל או דף פייסבוק, טוויטר, אפליקציה בחנות האפליקציות, פרופיל לינקדאין, פורטל אישי, בלוג, פורום וכדומה.

כיצד יכולים עובדים לנהל את הנכסים הדיגיטליים על הצד המיטבי? הנה 5 עקרונות חשובים לתפעול מקוון.

נוכחות, זמנים - טיימינג זה שם המשחק

השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא: האם זה נכון לכולנו לתפעל פרופילים בכל הרשתות? התשובה היא לא. מתי הכי נכון להיות נוכח בכל רשת? זה משתנה בין ענף לענף. ככלל, העיתוי והכמות הם קריטיים לנראות הדיגיטלית. עליכם להבין האם בענף ובמקצוע בו אתם עוסקים ראוי ונכון להיות נוכחים ברשת מסוימת. האם פלטפורמה קלילה דוגמת פייסבוק נכונה לכם ותשיג את המטרה או שמא עדיף לכם לינקדין. ואולי בכלל עדיף שילוב של מספר פלטפורמות.

כמות ערוצים בהם אתם פועלים חשובה לתדמית שלכם וגם המינון והסוג. אם אתם בענף קליל ובלתי פורמלי, דוגמת ענף הפרסום אזי שאתם צריכים להיות במקומות שמתכתבים עם אופי הענף (מהיר, מסרים קצרים וכדומה) אם אתם עוסקים בענף "כבד" דוגמת פיננסים או עיסוק ציבורי אזי שהרשתות צריכות להתאים לאופי העבודה והתדמית שאתם רוצים לשדר (דוגמא אישית, רשמיות ועוד).

עוד בקריירה

רעיון טוב זה לא הכול: כך תדאגו שהחזון שלכם יהפוך לעסק מצליח

לכתבה המלאה

מה תופס את העין? תמונות \ סרטונים \ תוכן מעמיק

באופן כללי, כל נוכחות ברשת מיועדת להשגת מטרה מסוימת. אם אתם נוכחים שם על מנת לקדם את הקריירה ולחפש הזדמנויות תעסוקתיות חדשות, עליכם להפנים כי התוכן חייב להתאים להשגת היעד. אבל לא די בכך. תוכן מטבעו מחולק למעניין וכזה שיוצר גירוי אצל קהל היעד, לתוכן משעמם ומשמים. עליכם לאתר את התוכן המושך והנכון ביותר. תמונות? תוכן טקסטואלי ארוך? ואולי סרטונים? הבנת הפרט הקטן הזה תייעל את הנוכחות שלכם אונליין.

ניהול משברים אישיים ברשת - פמפום מסרים חיוביים

כולם חווים משברים – השאלה היא לא האם זה יקרה, אלא מתי. גם בניהול הנוכחות שלכם ברשת עלולה להגיע חוויה משברית. נקלעתם לשיח שלילי ברשת? או אולי טינפו עליכם מסיבה כזו או אחרת? ואולי בכלל חוויתם משבר אישי - פוטרתם מעבודה או אולי החברה שבא עבדתם נפלה? בעידן הדיגיטלי של ימינו, אירועים אלה יכולים לקבל ביטוי גם ברשתות החברתיות. גם בנכסים הדיגיטליים האישיים שלכם. על כן, עליכם לפעול למיגור המסרים השליליים, ולעבוד חזק על פמפום תוכן חיובי, ומשלל זוויות.

שגרה חיובית – אל תנקרו עיניים

הרוח החיה ברשתות החברתיות היא חיוביות. גולשים מתהדרים בדרך כלל בהצלחות, נקודות חוזק ודברים חיוביים. ניהול הנכס הדיגיטלי שלכם צריך לכלול תוכן דומה. אולם, יש להקפיד לעשות זאת בצורה מדודה, תפעלו באיזי. והכי חשוב לא לנקר עיניים לקהל היעד שלכם. זכרו – ניהול נכון של נכס דיגיטלי אינו אומר להפריז ב"כמה אני מוצלח", או ב"אני יודע הכל". בדיוק להפך, הקפידו להקשיב לקהל שלכם, בדקו מה לו יש לומר, מה רחשי הסביבה לתוכן ומה הכי פופולרי.

ההתנהגות שלכם ברשת תלויה בשלב שלכם בקריירה

יש הבדל תהומי בין מישהו שנמצא בשלבים הראשונים של הקריירה, למי שנמצא עמוק באמצע או מישהו שכבר קרוב לפנסיה. השלב הקרייריסטי שלכם הוא המצפן להתנהלות כולה ברשת. ודאו שאתם פועלים בהתאם לסולם הנכון בקריירה; עובדים מתחילים יכולים לפרסם תוכן מסוים בעוד שהוותיקים יותר בשוק, צפויים לפרסם דברים שונים.

הכותב הוא מנכ"ל אורבן פלייס (Urban Place)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully