וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיטה התלקחה: "ראינו עשן מיתמר מהמזרון"

28.11.2017 / 13:56

בני זוג מתל אביב ניקו את המזרון בביתם וזמן קצר לאחר מכן נחשפו לריח רע שהתפשט בבית. הסיבה: עשן שעלה מהמזרון וחור שנפער בו. עמינח: "הלקוחה פעלה שלא בהתאם להוראות הניקוי המפורשות"

מזרון שהתלקח של משפחת ירקוני אפל. באדיבות המצולמים
כך נראה המזרון אחרי ההתלקחות/באדיבות המצולמים

המיטה שלנו אמורה להיות מקום נעים ובטוח אבל במקרה של משפחת ירקוני אפל מתל אביב לא כך היה המצב. בפוסט שפרסמה בפייסבוק טענה לירון ירקוני אפל כי אחרי ניקוי המזרון במיטה בעזרת חומר ניקוי וייבושו על ידי מייבש שיער התפתחה בו שריפה - למרבה המזל לא בזמן שמי מבני הבית שכב עליו.

"היינו אמורים ללכת להצגה עם הילדים והתכוננו לצאת", מספרת לוואלה! עסקים לירון ירקוני אפל. "מעט לפני שיצאנו הילד הקיא על המזרון שלנו, השתמשנו בחומר ניקוי וייבשנו את המקום עם מייבש שיער במשך כ-15 שניות".

על חומר הניקוי "קרבונה" מתוצרת חברת מוצרי הניקיון "יעקובי", בו המשפחה נוהגת להשתמש פעמים רבות, לא מופיעה, לטענת ירקוני אפל, שום אזהרה רלוונטית. "הוא לא למאכל, זו האזהרה היחידה. אני מנקה עם החומר את השטיח והמזרונים של הילדים והספה".

כעבור דקות ספורות החלו בני הזוג לשים לב לריח לא טוב שהתפשט בבית. בני הזוג פתחו את החלון ואת מאוורר התקרה, אבל הבחינו שהריח מתגבר. "בן הזוג שלי נכנס לחדר ושם לב שעשן מתמר מהמזרון", מספרת ירקוני אפל. "אני כמובן מאוד נלחצתי, לקחתי את הילדים לשכנה, ושמתי לב שיש מטף כיבוי בארון החשמל. כיבינו את השריפה, שפכנו מים כדי לוודא שהאש נכבתה והוצאנו את המזרון מהבית".

מזרון שהתלקח של משפחת ירקוני אפל. באדיבות המצולמים
כך נראה המזרון אחרי ההתלקחות/באדיבות המצולמים

"זה עלול לקרות לעוד אנשים - לא רוצה את זה על המצפון שלי"

אחרי שהמזרון כבה, והבית התאוורר, התקשרו בני הזוג ליצרנית המזרון - עמינח. "אמרתי להם שאני לא מעוניינת לעשות פיגוע פייסבוק, ובטח יש עוד אנשים עם מזרון כזה וזה עלול לקרות להם ואני לא רוצה את זה על המצפון שלי", אומרת ירקוני אפל. "אמרתי להם: 'זה חומר שאני משמשת בו כל הזמן ואני מבקשת שתיידעו את הצרכנים, בהודעה לציבור'".

ירקוני אפל אומרת כי בעמינח טענו כי האירוע אינו נמצא באחריותם. "הם אמרו שזו לא אחריות שלהם. יש תקן של מכון התקנים, לא יכול להיות שבכזו קלות מזרון נדלק". ירקוני אפל סיפרה כי החברה שלחה טכנאי שצילם את המזרון. "הוא לא בדק ולא נגע במזרון, רק צילם", טענה ירקוני אפל.

ירקוני ממשיכה לספר: "אחר כך התקשרה מנהלת בשירות הלקוחות, היא אמרה כתוב שמומלץ לנקות עם מטלית מים ולשאוב. אמרתי שגם שואב מייצר חום. ואז היא אמרה שבעצם זה השילוב". לדברי ירקוני אפל היא ביקשה להחליף את המזרון ונציגת החברה סירבה וטענה שזה לא אחריות של החברה. "כשביקשתי את התגובה בכתב, היא אמרה שתוך שבעה ימים יחזרו אלי מהמחלקה המשפטית, והיא הציעה לי הנחה של 15 אחוז הנחה כלקוחה חוזרת", מספרת ירקוני אפל.

חומר הניקוי בו השתמשו כדי לנקות את המזרון שהתלקח של משפחת ירקוני אפל. באדיבות המצולמים
חומר הניקוי בו השתמשו בני הזוג/באדיבות המצולמים

ירקוני אפל מספרת כי התקשורת עם החברה נמשכה. "הם התקשרו שוב היום, אמרו שאני צריכה לדבר עם יעקובי, שזו אחריותם, הם גם הציעו שאולי האדם ממנו קניתי את המזרון החליף את המילוי במילוי אחר. בינתיים אין לנו מזרון ואנחנו נאלצים לישון בסלון".

בשיחה עם מכון התקנים אמרו אנשי המכון לוואלה! עסקים כי במכון בודקים האם המזרונים בטוחים מפני התלקחות על ידי בדיקה עם סיגריה. "אנחנו רואים כך אם המזרון מתלקח או שלא - אם הוא לא מתלקח ואם יש חומרים מעכבי בעירה שמכלים את האש. לפי התמונה, המזרון לא התלקח וזה אומר שיש לו חומרים מעכבי בעירה. התקן לא מחייב בדיקות של מייבשי שיער".

מזרון שהתלקח של משפחת ירקוני אפל. באדיבות המצולמים
המזרון הפגום/באדיבות המצולמים

עמינח: "כל המזרונים עומדים בתקן אש מחייב"

מעמינח נמסר בתגובה כי "הלקוחה פעלה שלא בהתאם להוראות הניקוי המפורשות והשתמשה בחומר דליק בשם 'קרבונה' לצורך הניקוי. היא אף הגדילה לעשות וחיממה את האזור עם פן לשיער, במקום לנגב את החומר באופן מידי מהמזרן - דבר שככל הנראה גרם להתלקחות. נדגיש כי כל מזרוני עמינח ללא יוצא מהכלל עומדים בתקן אש מחייב. על כן, רק בזכות החומרים האיכותיים בהם החברה עושה שימוש סיבי הבד הותכו ולא התלקחו. למרות כל האמור, ולפנים משורת הדין החברה מציעה ללקוחה הנחה של 50% לרכישת כל מזרן שתרצה".

מנהל חברת יעקובי, חיים יעקובי מסר בתגובה כי "קרבונה הוא חומר לא מסוכן על בסיס מים. הוראות השימוש פשוטות - לנקות ולנגב".

  • עוד באותו נושא:
  • עמינח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully