וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 92% מדוברי הרוסית בישראל רוכשים מתנות ל"נובי גוד"

24.12.2017 / 8:30

"הבלאק פריידי" של המגזר הרוסי? סקר חדש שנערך באתר ערוץ 9 בדק את הרגלי הצריכה לקראת חגיגות סוף השנה האזרחית - הנחשב לחודש צריכת שיא בקרב המגזר. "סוף חודש דצמבר מאופיין בקפיצה חדה בשיעור הקנייה"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: ארכיון - כך הופכים את ה"נובי גוד" לחג ישראלי. סרטון ביוזמת והפקת הבריגדה התרבותית, דור 1.5)

לא רק חגיגות הסילבסטר בפתח: כ-92% מציבור הצרכנים דוברי הרוסית בישראל רוכשים מתנות ליקיריהם לקראת חגיגות סוף השנה האזרחית, ה"נובי גוד" - כך עולה מסקר חדש שערך ערוץ 9 לקראת החג, אשר יצוין בלילה שבין 31 בדצמבר ל-1 בינואר. הסקר בחן את הרגלי הקנייה בקרב 750 נשים וגברים מרחבי הארץ בגילאי 20 ומעלה, שמתכננים לציין את החג החילוני.

אם חשבתם שרק חודש נובמבר - שהוגדר "חודש הקניות", עם ימים מיוחדים כמו "בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדיי" - התאפיין בהתנפלות צרכנית, מהסקר עולה כי רוב המגזר מתכנן לצאת לקניות כדי לחגוג את כניסתה של השנה החדשה. נראה כי העובדה שרשתות השיווק מציעות הנחות מפליגות לקראת סוף 2017 כדי להיפטר מהמלאי לא תזיק.

על פי הסקר, כ-80% מהמשיבים העידו כי בכוונתם לרכוש מתנה לילדיהם; ו-52% השיבו כי יפנקו קודם כל את בן/בת הזוג שלהם לפני שידאגו להורים או למעגל החברים. הנתונים מראים כי 32% העידו שיקנו מתנה גם לחברים ו-30% ירכשו מתנה להורים. האחרונים הם קרובי המשפחה, שרק 20% השיבו כי ירכשו להם מתנות.

כשנשאלו הגולשים כמה מתנות הם מתכוונים לרכוש בחג בסך הכול, כ-38% מתוכם השיבו כי יקנו עד 5 מתנות; 36% מהם אמרו כי ירכשו עד 3 מתנות; ו-25% העידו כי הם מתכוונים לרכוש עד 10 מתנות לקראת החג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי חוגג את ה"נובי גוד"?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעדיפים לקנות בעסקים הקטנים ולא ברשתות הגדולות"

בסקר ניתן לראות הלימה בין השאלה למי מיועדת המתנה לבין תוצאות השאלה איזה סוג מתנות יעדיפו לקנות: כ-52% מהמשיבים העידו שהם מעדיפים לרכוש משחקי מחשב, צעצועים וגאדג'טים. לאחר מכן כלי בית עם 46%; מוצרי בישום וטואלטיקה עם 36%; תכשיטים ושעונים עם 10%; מוצרי חשמל עם 6%; נופש בארץ או בחו"ל 4% ו-21% בחרו בקטגוריית "אחר".

עוד עולה מהממצאים כי כ-95% מתכוונים לחגוג את החג בביתם או אצל חברים. עורכי הסקר מציינים כי "ניתן להסיק מהממצאים שהצריכה הקמעונאית שלהם תעלה באופן משמעותי כאשר יאבזרו את בתיהם באוכל, כיבוד ושתייה". רק כ-3% העידו כי יציינו את החג בביקור במסעדה וכ-1.5% באירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מתנות קונים לחג?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך לשאלה הקודמת, כאשר נשאלו הגולשים היכן ירכשו מזון לקראת החג, כ-71% השיבו שיקנו את המצרכים במכולות רוסיות; 33% העידו כי יבצעו קניות בשופרסל; 14% ברשת טיב טעם; 6% ברשת מגה והשאר (27%) בחרו בקטגוריית "אחר".

"כפי שניתן לראות מהנתונים, ציבור דוברי הרוסית רוכש יותר באופן משמעותי בחודש דצמבר, בכל הקטגוריות", אומר טל סיטון, המשנה למנכ"ל ערוץ 9. לדבריו, "מדובר בפיק צרכני שנתי אשר מהווה הזדמנות לבעלי העסקים להרחיב את המכירות ולהגיע לקהל דוברי הרוסית שנשאר נאמן לטווח הארוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה קונים את המצרכים לחג?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully