וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטף +30: תקנות חדשות יקצרו את ימי האשראי לקבלנים קטנים

27.12.2017 / 11:52

שרי הכלכלה והאוצר יגישו בימים הקרובים לכנסת תקנות שיקלו על עסקים קטנים ובינוניים המבצעים עבודות קבלניות קטנות בהיקף של עד 75 אלף שקל. "אין לקבל מקרים בהם המדינה וגופים ציבוריים מעכבים את התשלומים לספקים"

צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו, שי מכלוף, ערן גילווארד, בני בן סימון, אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בראיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושר האוצר, משה כחלון, יגישו בימים הקרובים לכנסת תקנות שמקצרות את ימי האשראי לקבלנים קטנים ל"שוטף +30" בלבד - בעבודות קבלניות קטנות בהיקפים עד 75 אלף שקל.

חוק מוסר תשלומים לספקים, שיזם השר כהן בתפקידו הקודם כיו"ר ועדת הרפורמות, נכנס לתוקף ב-30 ביולי השנה וקובע כי בכל הנוגע לעבודות קבלניות, התשלום יתבצע בתנאי "שוטף +70" כאשר מדובר בעסקאות של הממשלה; או "שוטף +80" כאשר מדובר בעסקאות של הרשויות המקומיות.

הסיבה לימי האשראי ארוכים יותר נובעת מרמת מורכבות גבוהה של אותן עבודות, ומתהליכי בקרה ארוכים יותר שנדרשים לשם אישור חשבון ותשלום עבורו. עם זאת, בעבודות קבלניות קטנות, כמו עבודות בינוי הנדסיות (שיפוצים, הנגשה ועפר), אין צורך בפרקי זמן ארוכים לביצוע בקרה. לכן במשרד הכלכלה סבורים שיש מקום להקל על קבלנים שמבצעים עבודות מסוג זה.

כיום כ-67% מהעסקים הקטנים שמספקים שירותים למדינה, מקבלים את התמורה על כך באיחור - שמגיע, לעתים, עד 3 חודשים ואף יותר. עלות לקיחת האשראי של עסק קטן יכולה להיות עד פי 2 מהעלות שיש לגוף ציבורי ולמדינה, ולכן הנטל של "סחיבת חובות" גבוה במיוחד לעסק קטן ובינוני.

מטרת החוק נועדה לעגן את זכותם של העסקים לקבל תמורה על עבודתם בזמן. מבין הגופים המחויבים במוסר התשלומים מול העצמאיים נמצאים משרדי הממשלה, מערכת הביטחון, חברות ממשלתיות, חברות בת ממשלתיות, תאגידים מקומיים, מועצות דתיות, בנק ישראל ועוד.

אייטם נדל"ן -  יעל דראל עם רוני בריק נשיא התאחדות הקבלנים באולפן. מערכת וואלה!
שוטף +30 לקבלני עבודות קטנות/מערכת וואלה!

שר הכלכלה אמר היום כי "העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי ביותר במשק הישראלי. חוק שוטף +30 והתקנות הנוכחיות נועדו לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים הפועלים מול הממשלה והרשויות המקומיות, במטרה לעגן את זכותם לקבל תמורה על עבודתם בזמן. אין לקבל מקרים בהם המדינה וגופים ציבוריים מעכבים את התשלומים לספקים, על אחת כמה וכמה לנוכח העובדה שהתועלת למדינה מדחיית התשלומים נמוכה משמעותית מהנזק הנגרם לגופים עסקיים בכלל ולפרטיים בפרט".

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, הוסיף כי "ימי אשראי ארוכים פוגעים בראש ובראשונה בעסקים קטנים, שמקבלים את האשראי היקר ביותר במשק - ולכן ממשלה וגופים ציבוריים אחרים צריכים להיות הראשונים לאמץ ימי אשראי קצרים יותר ולא להפיל על העסקים הקטנים את הנטל המימוני. אנחנו עומדים לקצר את ימי האשראי לספקים נוספים במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully