וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות חולים יספקו ביטוח סיעודי ללא בחינת מצב רפואי מגיל 55

27.12.2017 / 12:59

שר האוצר, יו"ר ההסתדרות והממונה על שוק ההון הכריזו על מהלך שמבקש לשפר את זכויות המבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי קצר טווח. בשבוע הבא תפרסם רשות שוק ההון הוראות שיאפשרו לבני 55 ומעלה להצטרף לביטוח של קופות החולים - ללא הצורך בבדיקה רפואית

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת העבודה והרווחה של וואלה! NEWS, דנה ירקצי, מדווחת על הביטוח הסיעודי במהדורה המרכזית)

שר האוצר, משה כחלון; יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; והממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, דורית סלינגר, הכריזו היום (רביעי) כי מבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי מגיל 55, רשאים להצטרף לביטוח הסיעודי לחברי קופות החולים - ללא בחינה של מצבם הרפואי עם תום הביטוח הסיעודי הקולקטיבי בסוף השנה הנוכחית (31/12/2017). בתחילת השבוע הבא תפרסם רשות שוק ההון את ההוראות שיאפשרו למבוטחים להצטרף לקופות.

במשרד האוצר מציינים כי מתן האפשרות למבוטחים בני 55 ומעלה להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים ללא בחינת מצבם הרפואי, בדומה לזכות הקיימת כבר היום למבוטחים בני 60 ומעלה, אמורה לשפר את מצבם; ולהבטיח כי יעמוד לרשותם ביטוח סיעודי יציב בכיסוי ראוי ובמחיר זמין.

בנוסף, כחלק מההחלטה יתאפשר לכל מבוטחי הביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר הטווח בגיל 55 ומעלה, אשר הביטוח הסיעודי שלהם מסתיים בסוף החודש, להצטרף לקופות החולים עד סוף יולי 2018.

כמו כן, מבוטחים בביטוח סיעודי קולקטיבי רשאים לממש את זכותם - ולרכוש פוליסת סיעוד פרטית בחברת הביטוח, ללא בחינה של מצבם הרפואי. מבוטחים בני 55 ומעלה, אשר עלותה של פוליסת הסיעוד עבורם עלולה להיות יקרה באופן שיקשה עליהם לממש את זכותם לרכוש אותה, יוכלו להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים.

המטרה: "לאפשר ביטוח סיעודי במחיר הוגן לכל אזרח"

"הרחבת הזכאות תאפשר מענה לכל מבוטחי הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים שיסתיימו בסוף 2017"

שר האוצר כחלון אמר כי "האחריות שלנו היא לוודא שאזרחים טובים, שכל חייהם קמים בבוקר לעבודה ומשלמים מסים, לא ימצאו עצמם לקראת זקנה ללא ביטוח סיעודי; או עם ביטוח סיעודי בעלות מופרזת. הצעד הזה מצטרף לתוכנית הסיעוד הממלכתית, לה הקצנו מיליארד שקל בשנה הקרובה. כל הצעדים האלו נועדו לתקן את העיוותים שנוצרו בביטוחים הסיעודיים במשך שנים, ובמטרה לאפשר ביטוח סיעודי במחיר הוגן לכל אזרח".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הוסיף כי "היום עשינו צעד משמעותי נוסף בתיקון העוול, ובהגנה על עשרות אלפי ישראלים נוספים בגיל המבוגר. העובדה כי כלל המבוטחים בביטוח הסיעודי הקבוצתי שהגיעו לגיל 55, יוכלו להצטרף מעתה לפוליסה של קופות החולים - בלי לעבור הליך חיתום רפואי, בלי להמתין תקופת אכשרה ארוכה ובלי לבטיל עליהם פרמיה מוגדלת - מעניקה רשת ביטחון ושקט נפשי, לא רק לאותה קבוצה רחבה באוכלוסייה אלא גם למאות אלפי בני משפחותיהם. יש כאן מענה אמיתי, שדואג לא רק להמשכיות הביטוח אלא גם לכיסם של המבוטחים".

סלינגר מסרה כי "רשות שוק ההון פועלת להבטיח לציבור המבוטחים הגנה סיעודית ארוכת טווח במחיר זמין. הרחבת הזכאות תאפשר מענה לכל מבוטחי הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים שיסתיימו בסוף 2017".

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, ציין כי "מדובר בבשורה נוספת לאוכלוסייה המתבגרת בישראל. תוכנית הסיעוד הלאומית היא תיקון חברתי היסטורי לקשישים, למבטוחים הסיעודיים ולכל אזרח בישראל - שיהיו זכאים מהיום לכיסוי רחב יותר של שירותי סיעוד ציבוריים לאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully