וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תפתחי עסק עצמאי בתחום הקוסמטיקה

אלון גל

29.12.2017 / 10:01

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזינה שרוצה לפתוח חנות מוצרי יופי

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: כך תעשו מניקור ביתי)

"אני כבר 20 שנה עובדת בתחום היופי, עבדתי בהמון מכונים ומספרות אך אני לא רואה את עצמי עוד בתחום בגלל הלוואות ומינוסים בבנק", סיפרה מאזינה למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "כיום אני עובדת קשה מאוד בבית, בשיתוף פעולה של חברה חיצונית. החלום שלי הוא לפתוח עסק משלי. גיליתי שבעיר שלי אין מקום מסודר בו ניתן ללמוד ולרכוש מוצרים במקצוע שלי ואני מאוד רוצה להקים עסק בזכיינות של חברה מובילה בארץ בתחום. כיצד אני עושה זאת?"

"עלייך להכין תוכנית עסקית, אספי את כל הנתונים והתייעצי עם הסביבה שלך ושל בעלך", המליץ גל. "אני משוכנע שיש סביבכם אנשים שפתחו עסק עצמאי, שידעו לעזור לכם לבנות תוכנית כלכלית ולהזהיר אתכם ממכשולים. אם את לא טובה במשהו חפשי מישהו שכן. הכיני עם בעלך את רשימת האנשים שיכולים אולי לעזור לכם ותגלי שיש לך רשימה מכובדת.

"תוכלי כמובן גם להיעזר באינטרנט ובחוכמת ההמונים של גוגל שתלמד אותך המון. עלייך להתאמץ ולא להיות מפוחדת. הגיעי עם הרעיון לחברה ממנה את רוצה לקבל זכיון ואמרי לה שאת זו שתקים את כל העסק בשתי ידייך. בכך שתצאי לדרך ותפני לחברה, תכווני את עצמך למטרה אליה את שואפת להגיע".

המאזינה הסבירה את חששותיה וטענה כי "החברה עלולה לחשוש מהמיקום ומהעיר בה אני מעוניינת להקים את העסק. לחברה ישנה חנות מאוד מצליחה בעיר הסמוכה, להבנתי הם לא אוהבים את הרעיון שיהיה סניף נוסף אחד על יד השני".

"ברגע שאת פונה אליהם את כבר מקדמת את עצמך ב-70% לכיוון הפתרון אליו את רוצה להגיע", אמר גל. "זה לא מעניין אותי מה החברה תענה, את כל היום עסוקה בחששות ובתוצאה הסופית לפני שאת מתחילה את הצעדים הראשונים, זה הולך הפוך. אני כאיש עסקים מחליט להשקיע באנשים ולא בעסקים, הכל תלוי באדם שנכנס אליי למשרד. אדם שלא יהיה לי נעים לעבוד עמו, גם אם הוא יתאים לי בול לאסטרטגיה שלי, אני אמנע מלחבור אליו. הפסיקי לחשוב על כל הדברים מסביב וצאי ליצור תוכנית פעולה עליה את מוכנה לקחת אחריות. ברגע שתתחילי את תהיי כבר בתוך התהליך ותביני הרבה יותר ממה שאת מבינה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully