וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שנה: כך תוכלו למקסם רווחים מכספי החיסכון שלכם

יובל לרר ורונן הרצל

31.12.2017 / 8:04

שנת המס מסתיימת וזו הזדמנות לנצל את הטבות המס המגיעות לכם על מוצרי החיסכון בהם השקעתם את כספכם. מהם המוצרים השונים ואלו הטבות מציעה המדינה? מדריך

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: כתב ביזפורטל, גיא בן סימון, מדווח מהבורסה למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

שנת 2017 מסתיימת, וזה אומר שנותר עוד זמן קצר בלבד עד שייסגר חלון ההזדמנויות לניצול הטבות המס שמציעה המדינה לחוסכים. למדינה יש אינטרס שהציבור יחסוך יותר, ולכן היא מציעה הטבות מס לחוסכים במוצרי ההשקעה השונים. ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שיסייעו לכם למקסם רווחים ולשלם פחות מס לקראת סיום השנה בהתאם למוצרים השונים.

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה מסיימת שנה ראשונה בשוק. המוצר הושק בסוף 2016 ובמהלך תקופה זו גיוסו לקופות יותר מ-2 מיליארד שקל עם תשואה ממוצעת ברוטו של 7.88% (נכון לנובמבר 2017 -12 חודשים האחרונים, על פי גמל נט).

יתרונות: תקרת הפקדה עד 70 אלף שקל.

טיפים למקסום הרווח: מומלץ לבצע הפקדה נוספת למי שטרם הפקיד במהלך 2017 את התקרה בסך 70 אלף שקל. בנוסף, מומלץ להפקיד כסף כבר בתחילת ינואר 2018 כדי להנות מהתשואה של ההשקעה מתחילת השנה. הצעה נוספת - ניתן לפזר בין בני משפחה שונים את הסכום לחיסכון תוך מימוש מקסימלי של תקרות ההפקדה לכל בן משפחה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רואת חשבון. ShutterStock
האם מגיע לכם זיכוי?/ShutterStock

פוליסת חיסכון

עבור מי שנולד בשנת 1948 או קודם לכן, ישנה הטבה בדמות פטור ממס רווחי הון עד לתקרה בסך 13,320 שקל ליחיד ו-16,320 שקל לזוג

מכשיר השקעה של חברות הביטוח שנועד להשקעה בטווח קצר ובינוני ומאפשר השקעה ברמות סיכון שונות. המוצר מפוקח על ידי המפקחת על שוק ההון החיסכון והביטוח.

יתרונות: בשונה מפוליסת חיסכון לטווח ארוך, אין אפשרות להנות במקרה הזה מהטבת מס - אבל כן קיימת אפשרות לדחיית מס והשינוי המהותי המעניין ביותר הוא עבור מי שנולדו לפני שנת 1948.

טיפים למקסום הרווח: עבור מי שנולד בשנת 1948 או קודם לכן, ישנה הטבה בדמות פטור ממס רווחי הון עד לתקרה בסך 13,320 שקל ליחיד ו-16,320 שקל לזוג. כלומר, מי שיגיע לגבול העליון של הרווח - ייהנה מפטור ממס בסך של 3,300 שקל (המהווים פטור ממס העומד על 25% מהרווח הריאלי). כדי לממש את הפטור, יצטרך המשקיע לבצע הליך של פדיון רעיוני - כלומר, מכירה וקנייה של הפוליסה מחדש. האישור אותו יקבל יאפשר לו להזדכות על הרווח מול רשויות המס באמצעות הגשת דוח למס הכנסה.

תיקי השקעות

חשבון השקעות שמשלב נכסים פיננסיים וניירות ערך שמנוהלים על ידי מוסד פיננסי או מי שנחשב כבעל רישיון לניהול תיקי השקעות.

יתרונות: אפשרות לקזז רווח מול הפסד לקראת סוף שנה בהתאם לשיעורי המס שנגבו על אותם מוצרים שמנוהלים בתיק ההשקעות הנעים בשיעור של בין 15%-25%. לרוב, קיזוז המס מתבצע באותה שנת המס באופן אוטומטי, כאשר ההפסדים והרווחים באותו חשבון מתקזזים.

טיפים למקסום הרווח: במקרים בהם מדובר במשקיעים שמנהלים תיקים בחשבונות נפרדים או בנקים שונים, הקיזוז אינו מתבצע באופן רציף. במקרה זה יש להגיש דוח שנתי למס ההכנסה. לפני ביצוע צעד כזה, כדאי לבקש מהגופים שמנהלים את ההשקעות לקבל סיכום רווחים והפסדים ואז להתייעץ עם מומחה מס ולהכין סימולציית מס, עוד בטרם הסתיימה שנת המס, כדי לבחון את יתרות המיסוי.

חיסכון פנסיוני באמצעות קופת גמל לתגמולים או קרן פנסיה או פוליסת ביטוח

עובד שכיר רשאי להפקיד 16% ממשכורתו הלא מבוטחת, עד לתקרה של 8,600 שקל ובתנאי שהשכר הכולל לא עולה על 21,500 שקל

מוצר חיסכון המיועד לטווח ארוך. חיסכון שנצבר עד 2008 ניתן למשוך בגיל הפרישה כסכום חד פעמי. הפקדות שבוצעו מ-2008 ואילך מיועדות למטרת קבלת קצבה בגיל פרישה. היות ולקופת גמל לתגמולים אין כיום מנגנון לתשלומי פנסיה, קיים יתרון משמעותי לקרן פנסיה או פוליסת ביטוח. במוצרים אלו קיים הבדל בין הטבות המס שחלות על שכיר להטבות המס לעצמאי.

יתרונות לשכירים: מאפשר לשכיר להנות מניכויים וזיכויים במס ממש כמו עובד עצמאי. ההטבות לעובד שכיר ניתנות באופן אוטומטי בתלוש שלו. מדובר בהטבת מס מסוג זיכוי עם החזר מס בשיעור 35% מסכום ההפקדה של העובד. ההטבה מוגבלת עד תקרה של 602 שקל. כלומר הטבה מרבית של 211 שקלים (35%*602).

טיפים למקסום הרווח לשכיר: עובד שכיר רשאי להפקיד 16% ממשכורתו הלא מבוטחת, עד לתקרה של 8,600 שקל ובתנאי שהשכר הכולל לא עולה על 21,500 שקל. התשלומים לקופה יכולים להעשות באמצעות פתיחת קופה כעצמאי או באמצעות המעסיק דרך תלוש השכר. את הטבת המס ניתן לקבל בהתאם - דרך תלוש המשכורת או באמצעות הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

יתרונות לעצמאי: ההטבות מוענקות עבור תשלומים ששילם עמית לקופת גמל עבור עצמו או עבור בן/בת זוגו. עצמאי רשאי להפקיד 11% מהכנסתו השנתית עד לתקרה של 206,400 שקל לשנה או 17,200 שקל לחודש וליהנות מניכוי ממס. כלומר, מס הכנסה מקטין את המשכורת החייבת במס בגובה ההפקדה לקופת גמל.

טיפים למקסום רווח לעצמאי: בנוסף, ובלי קשר, רשאי עצמאי להפקיד 5% מהכנסתו השנתית, עד לאותה תקרה של 206,400 שקל וליהנות מזיכוי ממס שפירושו החזר מס בגובה 35% מהסכום שהופקד בקופת הגמל.כדי לקבל את הטבת המס יש להפקיד כספים בקופה עד סוף שנת המס ולצרף את אישור המס שהתקבל מהקופה לדוח השנתי אותו הוא מגיש למס הכנסה.

קרן השתלמות

תכנית חיסכון לטווח בינוני. את הכספים שהופקדו בה ניתן למשוך לאחר שלוש שנים למטרת השתלמות מקצועית ואחרי 6 שנים לכל מטרה שהיא.

יתרונות: נכון להיום, קרן השתלמות היא אפיק ההשקעה היחידי בו ההפקדות פטורות ממס רווחי הון.

טיפים למקסום רווח לעצמאי: עצמאי רשאי להפקיד לקרן השתלמות 4.5% מההכנסה השנתית, עד לתקרה שנתית של 260 אלף שקל והם יוכרו לו כהוצאה. תקרת ההפקדה המוטבת לרווחים פטורים ממס בשנת 2017 עומדת על 18,240 שקל. מומלץ לנצל את הסכום המרבי של התקרה. בנוסף, עצמאי רשאי להורות כי הוותק של הקופה יחשב מתחילת שנת המס, גם אם יפקיד בפועל בסוף אותה שנת מס, כך יוכל להקדים את המועד שבו הקרן נזילה ולהנות מהטבות המס על רווחי הון במועד מוקדם יותר.

טיפים למקסום רווח לשכיר עם הכנסה כעצמאי: ניתן להפריש עד 4.5% מהתקרה לעצמאי בניכוי השכר לקרן השתלמות שהופרש עליה כשכיר. (כלומר: תקרת הכנסה חודשית בהפקדה לקרן השתלמות לעצמאי העומדת על 21,667 שקל, פחות תקרת שכר פטורה ממס לשכיר בגין הפקדות מעסיק לקרן השתלמות העומדת על 15,712 שקל. הסכום הנותר הנחשב כהכנסת עצמאי שהוא גם שכיר להפקדה לקרן השתלמות בשיעור של 4.5%).

הכותבים הם סמנכ"ל לקוחות פרימיום ומנהל פיתוח עסקי בקבוצת קלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully