וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטקוין, פנסיה או קרנות סל: איפה כדאי לכם להשקיע את כספכם?

אור סויד

18.1.2018 / 8:00

מי שרוצה להשקיע את כספו כדי לשמור על ערכו ולהרוויח תשואה יכול ללכת על בטוח ולהשקיע בקופות גמל, לרכוש דירה או להצטרף לטרנד המטבעות הווירטואליים. מה עדיף?

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
כספים/רויטרס

השנה החדשה עוד בחיתוליה וזו הזדמנות טובה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע להשקעת כספכם. אלו אפיקי השקעה עומדים בפניכם ומה מביניהם עונה על צרכיכם ועל יכולותיכם הכלכליות?

בבואכם להשקיע את כספכם, חשוב שתעשו זאת לאחר בחינת כל האפשרויות באופן מושכל. מדריך זה נועד להציג את האפשרויות ולהציע לכם כיצד תוכלו לשמור על כספכם ולהשיג את התשואות הטובות ביותר בעבורכם.

בורסה. ShutterStock
ההשקעות מחולקות בין מניות ואג"ח/ShutterStock

לישון בשקט: השקעה בקופות גמל, קרנות השתלמות וחיסכון

בחברות הללו ניתן למשוך את הכספים בכל עת מבלי לחכות לנקודות יציאה וללא קנסות מיותרים, כמו גם להכניס לחשבון בקרן כספים בכל עת

זהו אפיק ההשקעה הבטוח והסולידי ביותר. אפיק זה יכול להניב תשואה נאה על ההשקעה ומתאים לכל אחד. בין אם אתם שכירים או עצמאיים, זהו אפיק ההשקעה שהוא בגדר "מוצר בסיסי".

בבואכם לבחון באיזה בית השקעה או גוף חיסכון כדאי לכם להפקיד את כספכם, חשוב שתבדקו את הביצועים של אותם גופים כמו קופות גמל, קרנות השתלמות וחיסכון לאורך 10-20 השנים האחרונות. גופים שהוכיחו שהם מעניקים תשואה גבוהה ללקוחות שלהם לאורך זמן, מוכיחים חוסן ויכולת לצלוח משברים. במסלול ההשקעה הזה, גם אם אינו מניב תשואה מאד גבוהה, אתם יכולים לישון בשקט ולדעת שאתם לא מסכנים את הכסף שלכם, ושהוא מופקד באפיק בטוח.

ניתן להשקיע את הכסף בשלושה מסלולים: מסלול עם סיכון גבוה, שבו אתם משקיעים כ-80% מכספכם במניות וכ-20% באג"ח. מסלול זה מסוכן יותר אבל הוא עשוי להשיא את התשואה הגבוהה ביותר. מסלול נוסף הוא מסלול עם סיכון בינוני שבו הכסף מושקע באותו אופן 50% במניות ו-50% באג"ח, ומאפשר לכם ללכת פחות או יותר על בטוח, ולהרוויח תשואה של בין 5%-7%. המסלול השלישי הוא הבטוח ביותר עם חלוקה של כ-30% השקעה במניות וכ-70% באג"ח. מסלול זה אולי יבטיח כי תשמרו על כספכם, אבל קרוב לוודאי שתקבלו את התשואה הנמוכה יותר.

הייתרון בהשקעה באפיקים אלה בחברות השונות הוא שהן משמשות כמעין גוף בנקאי, ומאפשרות ללקוחות ללוות מהם כספים בתנאים אטרקטיביים בריבית מגוחכת ממש של כ- 0.02% ופעמים רבות כדאי לנצל זאת. כמו כן בחברות הללו ניתן למשוך את הכספים בכל עת מבלי לחכות לנקודות יציאה וללא קנסות מיותרים, כמו גם להכניס לחשבון בקרן כספים בכל עת.

חברות אלה, בהיותן ציבוריות, אף מחויבות לשקיפות. מתוקף כך, ישנם אתרים שבהם הן מציגות את הדוחות השנתיים שלהן. כך אפשר לעקוב ולראות לא רק את גובה התשואה של כספי הלקוחות, אלא את התנהלות החברה בכל תחום ותחום: תקורות, הכנסות והוצאות, שכר העובדים, שכר הבכירים וכד' ולעקוב אחרי כל שקל שנמצא בה.

יתרון נוסף בהשקעה בקופות גמל, חיסכון, פנסיה או השתלמות הוא בכך שהן מספקות יועץ מלווה, שמבין היטב את צרכי הלקוח. הוא שואל ובודק ביחד עם הלקוח – מה בעצם הוא מחפש ומה מטרת החיסכון. האם הוא רוצה לחסוך או להשקיע את הכסף לתקופה של שנה, של חמש שנים או של עשר שנים? בהתאם לגובה ההשקעה, וללמידת היכולת של הלקוח "לסכן" את הכסף – הוא בונה לו מסלול מתאים.

חיפה, אפריל 2015. ראובן קסטרו
תנופת בנייה - והזדמנויות השקעה/ראובן קסטרו

נדל"ן: הארץ לובשת בטון ומלט

בשנים האחרונות יש בארץ תנופת בנייה אדירה , בהתאם למדיניות הממשלה. הבנייה כוללת שכונות חדשות בערי המרכז, אך גם בנייה מואצת ביישובי פריפריה ובערים חדשות, דוגמת חריש. הרחבת מסלולי הרכבת לישובים מרוחקים מהמרכז על ידי הנחת קווי מסילות ברזל נוספות גורמת לכך שערים שהיו פעם מאד מרוחקות מהמרכז, נעשו נגישות וזמן נסיעה סביר מאפשר היום גם למי שגר בסביבת הקריות, עמק יזרעאל ואפילו בית שאן, לעבוד במקום עבודה מרוחק מהבית, ולהגיע בזמן סביר. מסילות הברזל יצרו הזדמנויות חדשות להשקעה בנדל"ן בפריפריה. גם בדרום – עיר הבה"דים ההולכת ונבנית ליד באר שבע שבה נכנסים לגור אנשי צבא קבע ואנשי שירות סדיר, גורמת לצמיחה מהירה שמביאה לתנופה ניכרת בכל אזור הדרום. השקעה בנדל"ן בדרום נראית היום טובה מאי פעם.

מומלץ כהשקעה ראשונית להפקיד את הכסף בחיסכון בקופות גמל, השתלמות וחיסכון. במידה שיש לכם כסף פנוי נוסף, כדאי להשקיע בנדל"ן. מכיוון שלא תמיד עומד לאדם סכום כסף פנוי המאפשר לו רכישת דירה, בהחלט ניתן לבחור באופציה של השקעה בדירה "על הנייר", כשבעוד מספר שנים תהיה שלך, וערכה יעלה עשרות מונים על ההשקעה ההתחלתית. כך שמלבד ההשקעה בחברות הציבוריות, הרי שאפיק ההשקעה בנדל"ן, עשוי להניב תשואה נאה לאורך הזמן. די להביט סביב, להיות מעורה במגמות הבנייה ובמה שקורה בפריפרייה, לפקוח עיניים ולהטות אוזניים למתרחש, כדי לזהות בקלות את המקומות הכדאיים להשקעה.

גם כשמדובר בנדל"ן ישנם שני סוגי השקעות: אופציה לרכישת זכויות על הקרקע, או רכישה של נכס קיים. ההשקעה מאפשרת לכם לקנות מהחברה הקבלנית זכות על קרקע או נכס במחיר מסוים, כשבהתאם להתקדמות הבנייה, עולה הערך של הכסף המושקע.

זיהוי מגמות: לאן המדינה "הולכת"? השקעה בתעודות סל

תעודות סל הן מעין "חבילה" של מספר מניות המונפקת על ידי גוף פיננסי ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתחומים רחבים

תעודות סל הן אפיק השקעה נוח למי שמעורה בכלכלה הישראלית והעולמית ויש לו "חושים" מפותחים לזהות מגמות עתידיות. תעודות סל הן מעין "חבילה" של מספר מניות המונפקת על ידי גוף פיננסי ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתחומים רחבים כמו שערי מטבע חוץ, סחורות, מדד התעשיות הביטחוניות, הטכנולוגיות המובילות (מה שנקרא מדד הנסדא"ק הכולל חברות כמו גוגל, מיקרוסופט ודומיהן) ועוד. התעודה דומה לאיגרת חוב, אך היא עושה ממוצע של האינדקס ונותנת תשואה בהתאם. תעודות הסל הן למעשה ניירות ערך סחירים והן מונפקות על ידי חברות שמנהלות אותן.

בקרוב יחולו שינויים בתעודות הסל, כך שיהפכו ל'קרנות סל', דבר שיאפשר סחר בטוח יותר בהן, שכן הן לא יחויבו להשיג את תשואת המדד שאחריה עוקבת התעודה. מי שמנהל את הקרן יעשה את המקסימום כדי לספק את תשואת המדד.

מי שמתמצא מעט בתחומים שהוזכרו ומזהה מגמות שוק, יכול להשקיע את כספו בתחומים הקרובים ללבו או לתחום עיסוקו, או בתחומים שהוא רואה שהמדינה או גופים עסקיים גדולים עומדים להשקיע בהם, ובכך להשיג תשואה הולמת להשקעתו.

יוני כהן. ShutterStock
הימור לכל דבר. ביטקוין/ShutterStock

המטבע של המחר: ביטקוין ואיתריום

אפיק השקעה נועז נוסף הוא הביטקוין או מקביליו הצצים היום בשוק כמו האיתריום. אמנם אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנשים שרכשו ביטקוין לפני כחמש שנים התעשרו היום מאד, אבל יש לזכור שהתנודתיות שלו מקבילה למסחר של מניות בבורסה ויותר. זהו למעשה אפיק השקעה שכמוהו כהימור לכל דבר. יתכן שרכישה של המטבע היום בזול תניב השקעה של עשרות ומאות אחוזים, אך באותה מידה יתכן שתאבד את כל הכסף שהשקעת במידה שיחול פיחות במטבע. השקעה כזאת מחייבת מידת נועזות גדולה כמו גם מידה רבה של ידע בתחום - שמעטים מבינים בו.

כדאי לזכור: יש הבדל בין לדעת ולהבין בתחום שבו אתה מעוניין להשקיע, לבין לשלוט בו, דבר שלרוב לא מתאפשר במסחר במטבע וירטואלי לאדם הפרטי.

ישנן כמובן אפשרויות השקעה נוספות כמו למשל במוצרים, בחברות הזנק, וכדומה, אבל האופציות הללו טובות רק במידה שלמשקיע יש הבנה וידע ראשוני מקיף בתחום, ושהוא ראה מראש את התכנית העסקית. תמיד ניתן להיעזר גם ביועץ השקעות, אבל לידע אישי אין תחליף.

עדכון ראשון: 0:00

הכותב הוא בעלי קבוצת סויד השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully