וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חברות ישראליות גייסו 433 מיליון דולר בהנפקת מטבעות וירטואליים

17.1.2018 / 8:00

לא ברור עדיין כיצד תשפיע הקריסה האחרונה בשוק המטבעות הווירטואליים על הפעילות הישראלית בענף. גיוסי הון להייטק הישראלי שברו שיאים חדשים ב-2017

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח עדכני מהבורסה בתל אביב במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

גיוסי ההון להייטק הישראלי שברו שיאים חדשים ב-2017. קרנות ההון סיכון המקומיות הגדילו את השקעותיהן ב-25% לעומת 2016, וסך השקעותיהן הסתכם ב-816 מיליון דולר. הגיוס הכולל בחברות ההייטק עלה ב-9% ל-5.24 מיליארד דולר - כך עולה מנתונים שאספו איגוד קרנות ההון סיכון ומשרד עו"ד זיסמן גייר, המתמחה בגיוסי הון ועסקות בינלאומית.

על פי נתוני הסקר, ניכרת התעוררות בישראל גם בתחום המטבעות הווירטואלים: 10 חברות ישראליות גייסו כ-433 מיליון דולר בהנפקות ראשונות של מטבעות וירטואליים: בהנפקות אלה מנפיקות החברות למשקיעים מטבעות בתמורה להשקעה בחברה. בישראל טרם הוסדרו הכללים להנפקות אלה, ולכן בוצעו ההנפקות באמצעות חברות הרשומות בגיברלטר או בשווייץ. לא ברור עדיין כיצד תשפיע הקריסה האחרונה בשוק המטבעות הווירטואליים על הפעילות הישראלית בענף. "הנפקות המטבע הן תופעה חיובית שמרחיבה את מעגל הפעילים בהשקעות וגיוסי הון. הבעיה היא שהרגולציה בתחום אינה בהירה עדיין. כשהתחום יוסדר, הכול יהיה ברור יותר ואפשר יהיה להעריך את ההתפתחויות", הסביר עו"ד שמוליק זיסמן בשיחה עם וואלה! עסקים.

עו"ד זיסמן ציין שגיוסי ההון הענקיים הושגו למרות בעיות שהתעוררו בשנה שעברה במגעים עם משקיעים סיניים: "הפיקוח בסין על השקעות בחו"ל לא היה ברור והמצב נוצל, לעתים, על ידי משקיעים כדי לסגת מעסקאות שעמדו על סף חתימה - והמשקיעים ביקשו מסיבות שונות לסגת ברגע האחרון. אולם לאחרונה הוסדרה הרגולציה, ואני מעריך שהשינוי יביא להסרת חוסר הבהירות ולהגברת ההשקעות הסיניות בהייטק הישראלי. הרגולציה היום מאוד ברורה ומאפשרת להביא כסף מסין", הדגיש זיסמן.

מכונת ביטקוין. ShutterStock
מכונת ביטקוין/ShutterStock

למרות עליית המשקיעים הסינים - האמריקאים נותנים את הטון

למרות עליית כוחם של המשקיעים הסינים, המשיכו המשקיעים האמריקאים לתת את הטון בגיוס הכסף ובאקזיטים של תעשיית ההייטק, ובתעשייה צופים שבשנים הקרובות עשויים הסינים לעקוף את האמריקאים כמקור המימון הגדול של ההייטק הישראלי

מהניתוח עולה שהמשקיעים בהון סיכון נוטים לאחרונה להשקיע בכל חברה סכומי כסף גדולים יותר, על חשבון מספר החברות בהן מושקע ההון. סכום הגיוס ההממוצע של החברות עלה ברבעון האחרון של 2017 ל-9.1 מיליון דולר, לעומת 6.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

למרות עליית כוחם של המשקיעים הסינים, המשיכו המשקיעים האמריקאים לתת את הטון בגיוס הכסף ובאקזיטים של תעשיית ההייטק, ובתעשייה צופים שבשנים הקרובות עשויים הסינים לעקוף את האמריקאים כמקור המימון הגדול של ההייטק הישראלי.

אחד האיומים על התעשייה הישראלית הוא רפורמת המס שהוכרזה על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הפחתת מס החברות עשויה לדרבן חברות הייטק ישראליות רבות להעביר את פעילותן למעצמה החזקה בעולם. "יש צורך להתמודד עם הפחתת המסים בארה"ב, ואני סומך על מדינת ישראל שתדע לפעול באופן שלא נפסיד בתחרות הזו. הסכנה היא שגם מדינות אחרות יפחיתו את המסים בעקבות ארה"ב וישראל תפסיד מכך", הוסיף עו"ד זיסמן.

עם זאת, הוא אישר כי היתרון האמריקני אינו מובהק עדיין בתחום המיסוי, שכן למרות הפחתת המס הפדרלי על החברות - ממשיך נטל המס הכולל בארה"ב, הכולל גם את מס המדינה, גבוה ממס החברות המוטל בישראל. "גם אם קיים הפרש קטן לטובת ארה"ב, המצב הוא נזיל ועשוי להשתנות במהירות, כך שיזמים ישראלים לא ימהרו לקבל החלטות דרמטיות על מעבר לארה"ב", הוא הרגיע.

עדכון ראשון 0:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully