וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מכרו מוצרים באתר איביי במיליוני שקלים - והעלימו מס

28.1.2018 / 12:23

בית המשפט בתל אביב הורה לעצור 2 תושבי יפו בחשד שמכרו תכשיטים, ספרים, כלי כסף וחפצים נוספים בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל - ולא דיווחו על הכנסותיהם לרשות המסים

קניות אונליין באמצעות לפטופ. ShutterStock
קניות ברשת/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (ראשון) על מעצרם ושחרורם בערבות של שני חשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים שנתקבלו ממסחר באינטרנט. החקירה בתיק התבצעה בעקבות שיתוף פעולה בין מחלקת חקירות מס הכנסה תל אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת מודיעין ברשות המסים, שנעשה במטרה להרחיב את רשת המס - ולאכוף פעילות של מסחר אלקטרוני באינטרנט.

כמפורט בבקשת המעצר, שני חשודים בגילאי ה-60 לחייהם מיפו נעצרו בעקבות מידע, לפיו הם מוכרים סחורה באתר "איביי" ולא מדווחים על כך לרשות המסים. חקירתם העלתה כי בין השנים 2017-2010 מכרו השניים תכשיטים, ספרים, כלי כסף וחפצים נוספים בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל.

כמו כן, נתגלה בחקירה כי השניים נהגו למכור באמצעות בית המכירות הפומביות Hammersite פריטים כדוגמת ציורים, פריטי יודאיקה וחפצי אמנות בהיקף של מאות אלפי שקלים בין השנים 2017-2010. בשבוע שעבר התבצע חיפוש בביתם של השניים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

השניים שוחררו בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית של 400 אלף שקל, ערבות צד ג' בסך של 75 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ.

סוכן ביטוח: "לא דיווחתי על הכנסות כי עברתי למשרד חדש"

בתוך כך, אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת בירושלים והסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים 3, נערכו 198 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-7% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה בסוכנות ביטוח, נבדק חשבון הבנק ונמצא כי העברות מחברות הביטוח בסך 139 אלף שקל לא נרשמו בספרי העסק כנדרש. בעל הסוכנות הסביר: "אני מצטער שזה קרה, עברנו למשרד חדש, הקבלן שיפוצים עשה לי בעיות והייתי חייב להביא קבלן אחר, ולכן לא הספקתי להוציא חשבוניות כנדרש".

בביקורת במשרדי חברה לעבודות בנייה נמצא כי צ'קים שונים שהתקבלו מתחילת השנה, ביניהם צ'קים דחויים עבור שכירות ודמי ניהול, לא נמצאו רשומים בספרי העסק. תגובת בעל החברה הייתה: "אנחנו מוצאים חשבונית ביום הפירעון כי היה לנו מספר מקרים שהצ'קים חזרו".

בביקורת בעסק לתיווך נמצאו הפקדות בנק בסך 15 אלף שקל שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת הבעלים: "אני אבדוק מה קרה". בביקורת שנערכה אצל סוכן ביטוח, נמצא בחשבונות הבנק כי עמלות בסך 48 אלף שקל לא נרשמו בספרי העסק. הסוכן טען כי "בגלל שעברתי בדיקות רפואיות, לא היה לי זמן להתעסק עם זה, זה גם פרח מזיכרוני". בביקורת שנערכה בחברה לתרגום, נמצא בחשבון הבנק העברות על סך של 40 אלף שקל שלא נרשמו. מנהל החברה הסביר: "רואה החשבון אמר לי שאני יכול להוציא חשבונית תוך 14 יום".

הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח - שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully