וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: הנטורופתית שחוששת מיציאה לעצמאות

אלון גל

2.2.2018 / 9:54

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזינה שרוצה לצאת לדרך עצמאית אך לא יודעת לשווק את עצמה

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסה בתל אביב))

מאזינה התקשרה לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM והתייעצה עימו לגבי רצונה לפתוח עסק עצמאי. "אני נטורופתית ורפלקסולוגית כבר שנים רבות אך תמיד עבדתי במקביל במשרות נוספות. החלטתי שהשנה הגיע הזמן להתמקד במקצוע שלי ולהיות עצמאית ב-100%. אבל אני חוששת מהפן הכלכלי: עד היום הרווחתי כ-7,000 שקל מהמשרות הנוספות שלי וקצת מהמקצוע שאני באמת אוהבת. מה עליי לעשות?"

"כשאת נותנת למשהו מקום קטן בחייך את תקבלי תוצאות קטנות, ככה החיים עובדים", ענה גל. "הקמת עסק עצמאי גוזלת זמן רב. זה בסדר גמור לבנות מערך פעילות כדי להיות מוכנים למעבר, ולבצע את התהליך בשלבים, אך מדובר בתהליך שגוזל מאיתנו אנרגיות מבוקר ועד ערב. מי שמשקיע מעט בעסק יקבל תוצר קטן, ואז עלול להתעורר אצלו גם חוסר ביטחון בנוגע לעסק החדש. בגלל זה הוא לא יוכל להתפתח לעולם.

"עלייך להתכונן ברמה המשפחתית למעבר ולהכין את עצמך לעובדה שתרוויחי כ-2,000 שקל בחודש במקום 7,000 שקל. למהלך כזה יש מחיר. לעסק לוקח זמן לגדול ולהגיע להכנסות - ויש להיערך לכך. אני ממליץ לך לקחת הפוגה ולקבל החלטות בשקט, כדי שתוכלי להחליט אם להתמקד במה שאת רוצה לעשות. הכיני את עצמך ואת בני משפחתך כלכלית, כדי להערך בצורה הטובה ביותר להקמת העסק. עלייך לייצר מרחב, מודעות ומחויבות לתהליך. אם את לא ערוכה לכך אל תפתחי עסק - הישארי שכירה".

המאזינה פירטה על חששותיה. "זה מאוד קשה, אני חוששת מאוד משיווק העסק בגלל שאני פחות טובה בזה. האם עדיף לי לקחת איש מקצוע שיעסוק בכך במקומי?" לכך ענה גל: "משאלתך אני מבין שאת לא מבינה את המקצוע שבו את עוסקת ולכן אני לא ממליץ לך להיות עצמאית. אם את לא יודעת לספר לאחרים מה בדיוק את עושה במקצועך אז את לא צריכה להיות עצמאית, ובטח שלא להיות נטורופתית. שאלי את עצמך מדוע את רוצה להיות נטורופתית. במקצוע שלך יש אפשרות לעשות טוב לאנשים ולגרום להם אושר והקלה. יש לך את הכישרון אבל את מחזיקה את השמש בכיסים ולא משתפת אותה עם שאר העולם. מי שלא משתף הוא קמצן ואני ממליץ לכל הקמצנים להישאר שכירים, כי בתור עצמאים אף אחד לא ירצה לבוא אליהם.

"היום השיווק הוא נתינת ערך. צאי להראות לעולם את הערך המיוחד שלך. צרי סרטונים מדי יום עם טיפים לגבי תזונה ובריאות וכך תצברי קהל שיוכל בעתיד להפוך ללקוחות שלך. אם תחליטי להסביר בכל יום לעשרה אנשים במה את טובה וכיצד את יכולה לעזור להם, את תמצאי את עצמך עם קליניקה מלאה תוך חודש. אם תימנעי ולא תהיי עקבית, התהליך ייקח לך חודשים. שיהיה המון בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully