וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 90% מהעסקים הקטנים והבינוניים לא פיטרו עובדים ב-2017

4.2.2018 / 12:00

צופים צמיחה, לא מפטרים ומעדיפים שיווק בשיטת "מפה לאוזן": סקר בלעדי שבוצע עבור וואלה! עסקים לקראת שבוע הנטוורקינג הבינלאומי על ידי ארגון BNI, בדק את מצבם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ב-2017 - ואת מדד האופטימיות שלהם לקראת 2018

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מחכים לצרכנים)

אחרי היוזמה להקמת ועדת "נטו עסקים קטנים", שמטרתה לבחון דרכים לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל, במשרדי האוצר והכלכלה ממשיכים לגייס משאבים נוספים לסיוע. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה הודיעה היום (ראשון) על הקצאה של כמיליארד שקל למסלולי אשראי חוץ בנקאיים לעסקים מסוג זה, במסגרת מכרז שהיא תוציא לגופים שאינם בנקים - אשר יוכלו להקים מערך אשראי עבורם.

העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מהווים כ-54% מהתוצר העסקי - אך נהנים רק מכ-25% מהאשראי לעסקים במשק. על פי נתוני הסוכנות, ב-2017 פעלו בישראל כחצי מיליון בתי עסק קטנים ובינוניים, כ-50 אלף מתוכם נפתחו בשנה החולפת, כאשר כלל בתי העסק העסיקו 61% מהמשרות במגזר העסקי. עוד עולה מהנתונים כי מדי שנה נסגרים כ-40 אלף בתי עסק - כ-8% מכלל העסקים.

זאת ועוד, על פי נתוני ועדת הכלכלה של הכנסת שנחשפו בשבוע שעבר, ב-2017 נכתבו 55 אלף פוסטים של שיימינג ברשתות החברתיות נגד עסקים קטנים. "אני לא חולק על זכות הצרכן להתלונן אם נגרם לו עוול, אבל האם לא כדאי קודם למצות את כל האפשרויות האחרות? אני מרים קול זעקה ופונה למשרד הכלכלה - צריך למצוא איזון שלא יפגע בעסקים הקטנים אבל יאפשר לצרכן להביע מורת רוח אם קיימת", אמר בוועדה ח"כ יעקב פרי שיזם את הדיון.

סקר מצב העסקים הקטנים בישראל. BNI,
איך הכי טוב לשווק?/BNI

כ-93% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים צופים צמיחה

כ-93% צופים שהעסק שלהם יצמח בשנתיים הקרובות; וכשליש דיווחו כי הוסיפו בשנה האחרונה בין 1-3 עובדים לעסק שלהם. כ-90% לא פיטרו עובדים בשנה החולפת

אז מה מרגישים בעלי העסקים הקטנים והבינוניים על רקע דברים אלה, והאם הם צופים שיפור ב-2018? סקר שנערך עבור וואלה! עסקים, בדק את מצבם בשנה חולפת ויכול לאותת על "מדד" האופטימיות שלהם. את הסקר ביצע הארגון הבינלאומי "BNI" לנטוורקינג של עסקים עצמאיים, הפועל מאז 1985 ומרכז 8,211 קבוצות ברחבי העולם שנפגשות מדי שבוע לצורך יצירת נטוורקינג עסקי.

על פי ממצאי הסקר, שנערך באמצעות שאלון אינטרנטי עליו ענו חברי 238 BNI, כ-93% צופים שהעסק שלהם יצמח בשנתיים הקרובות; וכשליש דיווחו כי הוסיפו בשנה האחרונה בין 1-3 עובדים לעסק שלהם. כ-90% לא פיטרו עובדים בשנה החולפת, כ-55% פועלים מהבית, כ-30% ממשרד בשכירות והשאר במשרד בבעלותם. עוד עולה מהסקר כי עיקר בעלי העסקים הם בני 31-40 (כ-32%); וכ-30% בני 41-50.

הקושי הגדול ביותר בו נתקלו בעלי העסקים הוא שיווק ומכירות. על פי הנתונים, 62% נתקלו בקשיים בתחום זה; כ-76% מהמשיבים סברו כי כלי השיווק היעיל ביותר מבחינתם הוא הפניות "מפה לאוזן"; ורק כ-13% מהמשיבים ציינו את הרשתות החברתיות ככלי שיווק יעיל. 33% מהמשיבים אמרו כי נעזרו ביועצים עסקיים כדי להתגבר על קשיי השיווק שלהם; ו-28% נעזרו במומחי שיווק ודיגיטל.

קשיים העומדים בפני עסקים. BNI,
מה הקושי המרכזי של העסקים העצמאיים/BNI

הסקר בוצע לקראת שבוע הנטוורקינג הבינלאומי שנפתח היום (ראשון) ויימשך עד יום שישי ברחבי העולם. לדברי ירדן נוי, מנכ"לית משותפת ב-BNI, "למרות הצמיחה המהירה של הרשתות החברתיות ככלי שיווקי, אל לנו להספיד את הנטוורקינג הפיזי המסורתי".

נוי מוסיפה כי "בימים בהם בעלי העסקים מוצאים עצמם נוכח מגוון רב של שיטות ואפשרויות שיווק, הנטוורקינג הוא הכלי הנכון, היעיל והזול ביותר, אשר מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כפותח אינספור אפשרויות להתפתחות אישית ומקצועית. הפגישה הפיזית מייצרת קשרים עמוקים וארוכי טווח המובילים לעסקאות יפות".

נתוני סקר עסקים קטנים. BNI,
תוצאות הסקר/BNI
נתוני סקר עסקים קטנים. BNI,
תוצאות הסקר/BNI
נתוני סקר עסקים קטנים. BNI,
תוצאות הסקר/BNI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully