וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיקנה תשלם קנס של 150 אלף שקל בגין פרסום מטעה

6.2.2018 / 11:20

רשת האופטיקה הודתה במסגרת הסדר טיעון בפרסום מודעות המבטיחות רכישת משקפי ראייה, כולל מסגרת, ב-299 שקל ללא ציון ההגבלות החלות על המבצע. בית המשפט: "במעשיה אלו עלולה הייתה להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה"

פרסומות של אופטיקנה. הרשות להגנת הצרכן,
פרסומת של אופטיקנה/הרשות להגנת הצרכן

רשת אופטיקנה תשלם קנס בסך 150 אלף שקל לאחר שבית משפט השלום הרשיע אותה השבוע בפרסום מטעה. החברה הודתה בהטעיה זו במסגרת הסדר טיעון.

על פי כתב האישום, יצאה אופטיקנה בקמפיין נרחב על גבי שלטי חוצות, ברדיו, באינטרנט ועל גבי שילוט בחנויות, בו פורסם כי ניתן לרכוש אצל אופטיקנה משקפי ראיה כולל מסגרות ועדשות במחיר של 299 שקל. אופטיקנה לא ציינה בפרסומות את ההגבלה כי הרכישה הייתה מוגבלת לעדשות עד מס' 6 וצילינדר עד מס' 2.

אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פתח בחקירה במסגרתה נבחנו הפרסומים בהם עשתה שימוש אופטיקנה במסגרת הקמפיין שלה. לפי הרשות, תפוצת הפרסום היתה גדולה והחמירה את עבירת ההטעיה והיקף הפגיעה.

בפסק הדין נכתב כי "במעשיה אלו עלולה הייתה להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה בנסיבות מחמירות כאשר הפרסומות המתוארות הופנו למספר רב של צרכנים". בית המשפט ציין כי "הוראות חוק הגנת הצרכן מחייבות כי בית המשפט יאכוף את הדין על אלה הפוגעים בכלל הצרכנים ויקפיד הקפדה יתרה על הגילוי הנאות".

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד מיכאל אטלן, מסר בתגובה לפסיקת בית המשפט: "הרשות פועלת על מנת להגן על הצרכנים. במקרה זה, אני שמח לראות שוב ושוב כי בתי המשפט מסכימים עם הרשות ומפנימים את הצורך בהחמרת הענישה לשם הגנה על הצרכן. פס"ד זה מבהיר לעוסקים כי לפרסום מטעה יהיו גם השלכות פליליות ולא רק מנהליות".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully