וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת התמרוקים: הדיון בכנסת הופסק בגלל חילוקי דעות בין משרדי הממשלה

11.2.2018 / 14:21

הדיון שערכה ועדת הבריאות הופסק לאחר שהתברר כי משרדי הממשלה, כמו גם התעשיינים והיבואנים, חלוקים על מרבית סעיפי הרפורמה המהותיים. יו"ר הוועדה: "לא אשוב לדון בנושא עד שיגיעו הסכמות מלאות"

מברשת שיניים ותמרוקים בחדר אמבטיה. ShutterStock
מחלוקת סביב שאלת יבוא המוצרים הרגישים/ShutterStock

דיון שערכה היום (ראשון) ועדת הבריאות של הכנסת בנושא תקנות רפורמת התמרוקים הופסק על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), לאחר שהתברר כי משרדי הממשלה, כמו גם התעשיינים והיבואנים, מתבצרים בעמדותיהם - וחלוקים על מרבית סעיפי הרפורמה המהותיים. "לא אשוב לדון בנושא, עד אשר משרדי הממשלה יגיעו להסכמות מלאות ומסודרות ונוכל לקרוא את התקנות ברצף מתחילתן ועד סופן, מבלי להיכנס לוויכוחים נוקבים בכל סעיף", הודיע אלאלוף.

עיקר המחלוקות נסוב סביב סוגיית "המוצרים הרגישים" - מוצרים המיועדים לשימוש בתינוקות, ילדים, נשים בהיריון ונשים מניקות, שמכילים רכיבי ננו, או שנועדו להגן על העור מפני קרינת השמש. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בדיון כי המשרד לא מוכן לאשר יבוא מקביל למוצר רגיש ללא בדיקה מראש. "אם ניהול הסיכונים הוא באחריות משרד הבריאות, זה המתווה שאנחנו יכולים לחיות איתו", אמר בר סימן טוב.

לדבריו, "לא יהיו מסלולים מעבר למה שאמרנו. לא ניקח את הצ'אנס על יבוא מקביל למוצרים רגישים, גם אם לא תהיה רפורמה. יואילו משרדי האוצר והכלכלה וייקחו הם אחריות על המוצרים הרגישים. כשיהיה אירוע בטיחותי, הם יהיו הכתובת. מצדי אפשר אפילו עכשיו לשנות את זה. הם לא יעזו".

"חייבים לדעת בוודאות מהם הרכיבים בתוך כל מוצר"

הדברים נאמרו בתגובה לדברי עידו סופר, רפרנט תעשייה ומסחר באגף התקציבים שטען כי "משרד הבריאות מעביר אחריות למגזר העסקי, ובה בעת מניח שהמגזר הזה רמאי ושקרן". בר סימן טוב כינה את סופר "חצוף", וזה השיב: "למשה יש כשל לוגי. אם יש חשש שהמוצרים מסוכנים לבריאות, רשאי המשרד גם ככה לבקש כל בדיקה למוצר ויכול לא לאשר את הפצתו".

לאחר מכן הציע בר סימן טוב לדרוש אישור מראש (pre-approval ) לכל המוצרים הרגישים, ללא נוטיפיקציה. "זה דבר שמקובל עלינו, אבל זה דורש תוספת משמעותית של תקנים במשרד. אם יש נכונות לזה, בבקשה", אמר בר סימן טוב. חבר הנהלת חטיבת התמרוקים באיגוד לשכות המסחר, שלומי שניזיק, טען בתגובה כי "ההצעה הזאת משמרת למעשה את המשטר הישן והיא מאריכה את ההטבות ליבואנים רשמיים".

אלאלוף הציע לבצע בדיקות מראש לכל מוצר חדש שטרם נמכר בשוק, אבל אם המוצר כבר נמכר במדינה מוכרת, לתת לו אור ירוק להיכנס. בר סימן טוב ציין בתגובה כי מדובר במוצרים המשתנים באופן תדיר.

במסגרת הדיון אף דיבר רופא הילדים, פרופ' מתי ברקוביץ'. לדבריו, "לא תמיד מה שכתוב על גבי אריזות המוצרים לילדים, זה אכן מה שיש בפנים. פעם גילינו שבתוסף תזונה שניתן לתינוקות יש אלכוהול, ופעם אחרת מצאנו המון סטרואידים ב'משחת פלא טבעית'. חייבים לדעת בוודאות מהם הרכיבים בתוך כל מוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully