וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קנו מוצרי תינוקות ללא מע"מ וניסו להבריח את הסחורה מאילת

12.2.2018 / 11:31

שני חשודים מבאקה אל גרביה נתפסו כשברכבם עשרות מוצרי תינוקות שנרכשו בעיר הדרומית ויועדו למכירה בשאר חלקי הארץ. במקביל מצאה רשות המסים מקרי העלמת הכנסות באזור עפולה

מוצרי תינוקות שניסו להבריח מאילת. רונן בר און, מכס אילת,
המוצרים שנתפסו/רונן בר און, מכס אילת

לאחר פעילות אכיפה סמויה באזור סחר חופשי אילת, סיכלו השבוע חוקרי יחידת הסמים של מכס אילת ומדור מודיעין, ניסיון הברחה של מוצרי תינוקות שנקנו באילת ללא מע"מ והיו אמורים להימכר מחוץ לעיר. הרכב ובו הסחורה המוברחת נתפס ביציאה המערבית מהעיר בעודו נוסע לכיוון צפון.

על פי החשד, שני תושבי באקה אל גרביה הגיעו לאילת כדי לרכוש מוצרים רבים בפטור ממע"מ, במספר מוקדי מסחר, ולהוציא את הסחורה אל מחוץ לאילת. כך התכוונו השניים להתחמק מתשלום המס הנדרש. בכל רכישה אספו השניים עשרות מוצרי תינוקות ובעיקר תחליפי חלב וטיטולים.

השניים נעצרו על ידי חוקרי המכס בזמן עזיבתם את העיר וברכבם נמצאו מאות פריטים שנרכשו באילת ללא מס ערך מוסף. אחד החשודים, המוכר לחוקרי המכס ואף נתפס לאחרונה בניסיון הברחה דומה, מסר בחקירתו כי הוא מובטל שהגיע לעיר לנופש ולא הייתה לו כל כוונה לעבור על החוק.

חוקרי המכס החרימו את הסחורה והרכב.

מוצרי תינוקות שניסו להבריח מאילת. רונן בר און, מכס אילת,
נתפסו בעיקר טיטולים ותחליפי חלב/רונן בר און, מכס אילת

"לא ידעתי שצריך להדפיס אשראי"

בקונדיטוריה באחד מהכפרים באזור נמצא צ'ק מתחת למגירת הקופה בסך 1,900 שקל שלא נרשם בספרים - בעל העסק הסביר כי העובד שלא לא ידע כיצד מדפיסים

בתוך כך, ערכו אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים מבצע ביקורת בעפולה ובישובי הסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עפולה, נערכו 190 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 14% מהם לא רשם הכנסות כדין.

בעסק לייצור אלומיניום במגדל העמק גילו המבקרים הכנסות שנתקבלו כמקדמה בסך 15 אלף שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק אמר כי הוא צריך לחפש אצל הרואה חשבון איפה נרשם הסכום. בצהרון בעפולה נתגלו ארבעה צ'קים בסכום כולל של כ-10,000 שקל. מפעילת הצהרון הסבירה כ "קיבלתי מהלקוחה צ'קים בתחילת השנה על סוף שנת 2017, ואלו צ'קים לחודשים הבאים, לא הספקתי עדיין לרשום".

חוקרים שבדקו הזמנות ותשאלו לקוח בעסק לייצור נגררים באזור מצאו כי בעסק לא נרשמו הכנסות של 3,200 שקל. בעל העסק אמר כי אינו יודע למה הן לא נרשמו. באטליז בבסמת טבעון גילו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות שנתקבלו באשראי. בעל העסק טען: "לא ידעתי שצריך להדפיס כרטיסי אשראי".

בקונדיטוריה באחד מהכפרים באזור נמצא צ'ק מתחת למגירת הקופה בסך 1,900 שקל שלא נרשם בספרים. בעל העסק הסביר כי העובד שלא לא ידע כיצד מדפיסים. בחנות תכשיטים בעפולה לא נרשמו שני צ'קים בסכום של 1,000 שקל. בעל החנות הסביר כי קיבל את הצ'קים מחנות תכשיטים אחרת לה הוא מבצע תיקונים.

מתשאול לקוחה הלומדת נהיגה אצל מורה מעפולה עולה כי הוא לא רשם הכנסות של כ-1,000 שקל ובנוסף נמצא אצלו צ'ק לא רשום בסך 600 שקל. המורה השיב: "לא יודע ממי קיבלתי את הצ'ק והמזומן, צריך לבדוק". גם תשאול של תלמידת נהיגה באום אל פחם העלה כי המורה לא רשם סכום של 200 שקל. במקרה זה תירץ המורה את חוסר הרישום בכך שהוא מיהר לשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully