וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי חיפה בחרו: הרכבל מלב המפרץ לאוניברסיטה ייקרא "רכבלית"

תלמידי בתי הספר התיכון בחיפה וגולשי דף הפייסבוק של העירייה הציעו למעלה מ-50 שמות למערך הרכבל החדש שצפוי לחבר בין טרמינל המפרץ, הטכניון ואוניברסיטת חיפה

וידאו באדיבות משרד התחבורה ועיריית חיפה, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: כך תיראה ה"רכבלית" שתחבר בין לב המפרץ ואוניברסיטת חיפה)

מיזם הרכבל שיפעל בחיפה וינוע בין טרמינל לב המפרץ דרך הטכניון ועד אוניברסיטת חיפה זכה לשם חדש. השם, "רכבלית", נבחר במסגרת תחרות בין בתי הספר בעיר. חברת "יפה נוף" תחל בשבועות הקרובים בעבודות להקמת מערך ה"רכבלית".

במהלך התחרות הוצעו על ידי בתי הספר בעיר יותר מ-50 שמות שונים למיזם. עשרות שמות נוספים הועלו על ידי גולשים בדף הפייסבוק של העירייה. ה"רכבלית" מצטרפת לאמצעי התחבורה הנוספים בעיר, ביניהם "מטרונית" ו"כרמלית", ששמותיהם נבחרו במסגרת תחרויות בין תושבי חיפה.

העבודות להקמת מערך הרכבלית יחלו בטרמינל המפרץ ויימשכו לאורך התוואי עד לאוניברסיטת חיפה. תקופת העבודות צפויה להימשך כשנתיים והיא תכלול הקמת תחנות, עבודות תשתית, הצבת עמודים ועוד. במהלך תקופת העבודות לא צפויה הפרעה למרקם החיים של התושבים בתוואי ההקמה בשל בנייה לגובה.

הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
כך תיראה ה"רכבלית"/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"

1,200 נוסעים לכל כיוון בכל שעה

משך הנסיעה ב"רכבלית" צפוי לעמוד על כ-10 דקות מטרמינל המפרץ לטכניון, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה, כאשר מהירות נסיעת הקרונית בין התחנות היא כ-18 קמ"ש

משך הנסיעה ב"רכבלית" צפוי לעמוד על כ-10 דקות מטרמינל המפרץ לטכניון, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה, כאשר מהירות נסיעת הקרונית בין התחנות היא כ-18 קמ"ש. בשלב הראשון תכלול ה"רכבלית" 76 קרוניות בקיבולת מרבית של 1,200 נוסעים בשעה בכל כוון של הרכבל בו זמנית. קרוניות הרכבל יצאו בתדירות של כ-30 שניות כאשר כל אחת תוכל להכיל 10 נוסעים, 8 בישיבה ו-2 בעמידה. הקרונית תאפשר גישה מלאה ונוחה לאנשים עם מוגבלות. התשלום עבור הנסיעה יבוצע באמצעות כרטיסי רב-קו.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר כי הפרויקט יהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר, ישפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ויעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן, הרכבל יקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים במעלה הכרמל.

"מדובר במהפכה בתחום התחבורה הציבורית בישראל בכלל, ובמטרופולין חיפה בפרט. עשרות אלפי הסטודנטים ואנשי המחקר מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה שיגיעו מחוץ לעיר יוכלו לוותר על הרכב הפרטי ולנסוע בתחבורה הציבורית נוחה, מהירה ובטוחה יותר", אמר השר כץ. "הרכבל יגיע גם למגדל האוניברסיטה שהוא אחד מנקודות התצפיות היפות בארץ".

ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר כי "בעוד כשלוש שנים ה'רכבלית' תצטרף לשורה של אמצעי תחבורה מתקדמים הפועלים במטרופולין ביניהם קווי אוטובוס, קווי מטרונית, רכבת ישראל וכרמלית. אין ספק שה'רכבלית' תשפר את איכות חייהם של התושבים ותסייע לאלפים לוותר על נסיעה ברכבם הפרטי תוך הסתמכות על מערך התחבורה הציבורית החדשני של העיר".

הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
הדמיית אחת התחנותשל ה"רכבלית"/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית חיפה יונה יהב. חברת יפה נוף,
ראש עיריית חיפה יונה יהב ושר התחבורה ישראל כץ/חברת יפה נוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully