וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיימתם לימודי משפטים? כך תגיעו מוכנים לראיונות ההתמחות

נחום קובובסקי

7.3.2018 / 9:30

להתמקד, ללמוד על המשרד והכי חשוב - להירגע. לקראת תקופת הראיונות לקבלה להתמחויות במשרדי עורכי הדין, לפניכם עצות שיעזרו לכם לעבור את התהליך בשלום. מדריך

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסת תל אביב)

בקרוב צפוי להתחיל תהליך הראיונות של המתמחים במשפטים למועדי 2019. עבור המתמחים מדובר בתקופה לחוצה, שבסופה עליהם לקבל החלטה נכונה ומהירה באשר לשאלה היכן להתמחות. תכנון והיערכות נכונים יאפשרו למועמדים לחסוך בזמן, לשפר את סיכוייהם ולמקסם את האפשרויות העומדות בפניהם. לפניכם מספר עצות שיסייעו לכם בתהליך זה.

בוגרי משפטים. ShutterStock
מומלץ להתעמק ולבחון האם אתם באמת מעוניינים בכל המשרדים איתם תיאמתם ראיון/ShutterStock

לפני שמתחילים לקבוע את הראיונות

בשנים האחרונות אנו נתקלים במועמדים אשר מתראיינים ב-15-20 משרדים ואף יותר. קביעת ראיונות רבים מונעת מהחשש (המובן) שהמתמחה ישאר ללא מקום התמחות, אולם בפועל התוצאה היא שלראיונות האחרונים מגיעים המועמדים כשהם מותשים, והתוצאות בהתאם.

לכן, מוצע להתעמק קצת יותר לפני שבוע הראיונות ולברר האם אתם באמת מעוניינים לבצע התמחות בכל המשרדים שבהם תואמו ראיונות, או שפשוט קבעתם ראיונות בכל משרד שזימן אתכם. עדיף לסנן את הרשימה לרשימה סבירה של משרדים רלוונטיים, שתאפשר להגיע לראיונות שנכונים עבורכם.

כעת כדאי לכם לדעת כיצד מתכוננים לראיון.

עוד בעסקים

דואר ישראל נכנסת לתחום המכונות האוטומטיות למסירת חבילות

לכתבה המלאה

רקע אישי

יש מראיינים שמתמקדים ברקע האישי של המועמד, ולכן צריך לדעת לספר על עצמך באופן המרחיב את מה שנכתב בקורות החיים ומדגיש יתרונות הנוגעים לתחום המשרה, דוגמת ניסיון בעבודת טרום התמחות או רקע צבאי המלמד על יכולות ניתוח.

ידע משפטי

מראיינים אחרים יתמקדו בבדיקת ידע משפטי, ולצורך זה כדאי להתרענן בנושאים משפטיים רוחביים (דיני חוזים; נזיקין; קניין וכו') תוך דגש על התחומים הרלוונטיים למשרה אליה מתראיינים. כך למשל, מועמד שמתראיין למשרת מתמחה במחלקת נדל"ן, כדאי שיעבור על חוק המקרקעין וירענן מושגים בסיסיים בנושא (משכנתא, הערת אזהרה, תקנת השוק במקרקעין וכו'). עוד מוצע לעבור על גיליון הציונים האחרון, שכן מראיינים ישאלו שאלות בתחומים שנלמדו לאחרונה.

ידע מקדים

כדאי כמובן גם לקרוא על המשרד אליו אתם מתראיינים, התחומים שהוא פעיל בהם, והעשייה האחרונה שלו (פסיקה, עסקאות אחרונות, פרוייקטים שהוא מעורב בהם). ידע מקדים יאפשר לא רק להבין מה בדיוק עושים שם (ולמנוע טעויות מביכות דוגמת מועמד שמספר על רצונו לעסוק בהנפקות במשרד שעוסק רק בליטיגציה), אלא גם יפתח אפשרויות שיחה נוספות במהלך הראיון. אם זהות המראיין ידועה, רצוי לבדוק מה תחומי ההתמחות שלו ובמה עסק לאחרונה, דבר שאף הוא לא יכול להזיק.

תיקיית מסמכים. ShutterStock
רעננו את הזיכרון לגבי תחומי החוק הרלוונטיים לראיון/ShutterStock

הכרת השטח

לראיונות יש להגיע בזמן, בלי איחורים, ולא להיות מופתע מכך שכל מגדל משרדים מצריך דקות ארוכות למציאת חניה, עלייה במעליות ומציאת המשרד הרלוונטי.

הופעה

אין צורך להתלבש באופן מהודר, וכדאי להביא עותק מעודכן של קורות החיים, גיליון ציונים עדכני ודוגמת כתיבה הכוללת ניתוח משפטי (כגון עבודת סמינריון).

היו אתם

בראיון עצמו כדאי בעיקר לא להיות לחוץ ולזכור שגורל הראיון לא נחרץ במענה לשאלה מסוימת או ביכולת לתת תשובה לקושיה משפטית נקודתית, אלא בתמונה הכוללת, המורכבת מסך כל היכולות, התכונות ומאפייני המועמד, הבאים לביטוי במסגרת הראיון.

הכותב הוא עו"ד, שותף במשרד ברקמן וקסלר בלום ושות' ומראיין מתמחים כבר 15 שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully