וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון הכריע: מנהל רשות המסים החדש - ערן יעקב

8.3.2018 / 12:08

יעקב, ששימש בעבר משנה למנהל הרשות, יחליף בתפקיד את משה אשר - ויפנה את מקומו כממונה על השכר במשרד האוצר. גבר על מירי סביון, המשנה הנוכחית למנהל רשות המסים

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית על דוח שיאני השכר שפרסם ערן יעקב)

שר האוצר, משה כחלון, הודיע היום (חמישי) כי החליט למנות את ערן יעקב למנהל רשות המסים. זאת, לאחר שוועדת האיתור המליצה בפניו על יעקב ועל מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים. יעקב, שמשמש הממונה על השכר במשרד האוצר, יחליף בתפקידו את משה אשר בעוד כשבועיים. בשלב זה עדיין לא ידוע מי יחליף את יעקב באגף השכר באוצר.

ועדת האיתור הוקמה בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ובה חברים המשנה לנגידת בנק ישראל, ד"ר נדין טרכטנברג, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מאיר לוין, מנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה, אילן רם, ונציגת הציבור, פרופ' צילי דגן.

יעקב (50) שימש בטרם תפקידו הנוכחי משנה למנהל רשות המסים והיה אמון, בין היתר, על קידום תהליכים אסטרטגיים ופרויקטים מרכזיים ברשות, ניהול ועדות וקידום רפורמות. בנוסף, המשיך לעמוד בראש החטיבה לתכנון וכלכלה ברשות, שאותה ניהל כ-6 שנים.

ערן יעקב הממונה על השכר. דוברות משרד האוצר,
ערן יעקב/דוברות משרד האוצר

בשנים האחרונות הוביל את יישום מהפכת המיסוי הירוק ועמד בראש הוועדה הבין-משרדית למיסוי תחליפי דלק. בנוסף, עמד בראש הוועדה לבחינת דרכי הטיפול ביהלומנים, שהמלצותיה סללו את הדרך להסדרת מיסוי הענף; והיה פעיל בוועדות שטיפלו ביוקר המחייה, ובהן ועדת טרכטנברג, ועדת קדמי וכן ועדת לנג. כמו כן, היה שותף לעבודת 2 הוועדות בראשות פרופ' ששינסקי, שבחנו את מיסוי משאבי טבע בישראל.

בהודעת האוצר מציינים כי בתפקידו האחרון כממונה על השכר, הוביל יעקב מספר תהליכים משמעותיים; וחתם על הסכמים קיבוציים, שלצד שיפור שכר עובדי המגזר הציבורי, שמו דגש על הגדלת הפריון וצמצום הפערים. בין היתר, חתם יעקב על הסכמים להגמשת הכנסת טכנולוגיה במגזר הציבורי, הסכמים עם המורים שצפויים לשפר את איכות ההוראה, קידם את הרפורמה בחברת החשמל בהיבטי יחסי העבודה, תוכנית אסטרטגית לשיפור השירות בבתי המשפט ועוד.

ליעקב תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר ראשון בהצטיינות במשפטים, ותואר שני במשפטים לכלכלנים ורו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully