וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: הירקות הקפואים בארץ יקרים ב-64% לעומת העולם

12.3.2018 / 14:19

על פי המשרד, הסיבות לפערי המחירים הן הריכוזיות במשק הישראלי בתחום ומכסי יבוא גבוהים. המשרד הודיע על גיבוש תוכנית מענקים לעידוד הייצור המקומי

צילום: יותם רונן,

(בווידאו: החידושים בעולם המזון בתערוכת ישרא-פוד)

משרד הכלכלה ערך סקירה השוואתית של מחירי הירקות הקפואים ותפוחי האדמה הקפואים בישראל ובמדינות נבחרות ברחבי העולם. לפי הסקירה קיימים פערי מחירים גדולים בין ישראל ומדינות רבות כך שמחיר הירקות הקפואים בישראל גבוה ב-64% מהמחיר הממוצע בעולם. בין המדינות שבדק המשרד ניתן למצוא את ארה"ב, איטליה, שבדיה, בלגיה, צרפת, ספרד ועוד.

במשרד הכלכלה תולים את האשם העיקרי בפערי המחירים האלה בריכוזיות גבוהה בשוק המקומי הנשלט על ידי חברה אחת בכל תחום: סנפרוסט של תנובה בשוק הירקות הקפואים ותפוגן בשוק תפוחי האדמה הקפואים. נתח השוק של סנפרוסט במקרר הירקות הקפואים עומד על כ-60% כאשר מתחרותיה העיקריות הן פרי גליל והמותגים הפרטיים של רשתות השיווק עם אחוזים בודדים מהשוק. בתחום הצ'יפס הקפוא, תפוגן היא המותג הדומיננטי ביותר לצד המותגים הפרטיים עם שליטה של מעל ל-50% מהשוק.

מחירי ירקות קפואים בישראל יקרים ב-64% בהשוואה למדינות נבחרות! בהשוואה למדינות נבחרות!. עיבוד תמונה
השוואת מחירי ירקות קפואים/עיבוד תמונה

לטענת המשרד השליטה של כל חברה בתחומה מאפשרת גביית מחיר גבוה מהצרכן הישראלי בקטגורית מזון חשובה המהווה הוצאה משמעותית למשקי בית רבים. היקף המכירות השנתי של ירקות קפואים (ללא צ'יפס) עומד על כ-450 מליון שקל והוא הולך וגדל עם השנים. סיבה נוספת להעדר תחרות היא המכסים הגבוהים המוטלים על ירקות קפואים במטרה להגן על הייצור המקומי.

נוכח ממצאים אלה הודיעה הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד על גיבוש מסלול ייחודי אשר יאפשר למפעלים קיימים או חדשים להגדיל את כושר הייצור של ירקות קפואים ותפוחי אדמה קפואים. במסגרת ההמסלול יקבלו יצרנים מענקים לצורך שדרוג קווי ייצור, הכנסת מפעלים חדשים לתהליכי ייצור, שיווק ומיתוג.

נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות, אמר כי "מסלול תחרות זה המתגבש בימים אלו על ידי הרשות להשקעות מהווה אתגר חשוב שהצלחתו להניע יצרנים להגדיל משמעותית את כושר הייצור של ירקות קפואים וצ'יפס תביא לתחרות בין יצרנים ובסופו של דבר תביא להורדת מחירים ולהשפעה חיובית על יוקר המחיה".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully