וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תישארו מחוץ להופעה: כך תיזהרו מספסרים וזיופים

דורון ביז'ונר

14.3.2018 / 15:09

ספסרים מנצלים ביקוש רב להופעות או אירועים, גוזרים קופון על חשבון הציבור ופוגעים באמן ובהפקה. למה חשוב לשים לב כשקונים כרטיסים כדי לא ליפול למלכודת? מדריך

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

הטירוף של הישראלים והבאזז התקשורתי סביב ההופעות של עומר אדם באצטדיון סמי עופר, הגיע השבוע לשיאו לאחר שבתוך שעות ספורות נמכרו כ-30 אלף כרטיסים, הישג שכמוהו טרם נראה בישראל. כמובן שההצלחה המדהימה הזו גוררת עמה גם תופעות אחרות פחות משמחות כמו נושא הספסרות בכרטיסים למופעים.

מהי למעשה ספסרות? על פי ההגדרה המילונית ספסרות היא קנייה בזול ומכירה של מוצרים מבוקשים ביוקר. התופעה מתרחשת כאשר נוצר עודף ביקוש למוצר מסוים (כמו כרטיסים), אותו מבקש הספסר לנצל לגריפת רווח על ידי מכירת הסחורה לאנשים הרוצים בה במחיר גבוה בהרבה מזה שבו נרכשו מלכתחילה. ספסרות היא תופעה עתיקת יומין ומקובלת במיוחד בתחום רכישת הכרטיסים להופעות ולאירועי ספורט. כמובן, הספסרות אינה חוקית בישראל וברוב מדינות העולם.

וואלה כרטיסים. ShutterStock
כרטיסים/ShutterStock

איך זה קורה?

ספסרים הם למעשה אותם אנשים הרוכשים כרטיסים במחיר המקורי הנקוב ומוכרים אותם ביוקר, לעיתים אף במחיר הגבוה במאות אחוזים ממחיר הקנייה. הם מנצלים את יכולתם להגיע לכרטיסים לפני חלק ניכר מהציבור לגזירת קופון על חשבון הציבור הנאלץ לקנות כרטיסים במחירים מופקעים.

בנוסף, במצב כזה נוטל הספסר את הכרטיסים לידיו ובכך הוא יוצר סיכון ניכר שהכרטיסים לא יימכרו - מה שיפגע באומן עצמו, אשר עשוי להופיע מול יציעים ריקים, בעוד אלפי מעריצים נלהבים, אשר היו מוכנים להיפרד מסכום כספי נכבד לרכישת כרטיס, נאלצו להיוותר מחוץ להופעה. במצב כזה כמובן גם נפגעת ההפקה, אשר הכנסותיה מבוססות בין היתר על מכירת מוצרים נוספים בשטח האירוע.

אז בכל זאת, איך ניתן להימנע מטעויות?

חשוב מאוד לא להתפתות למציאות ממקורות לא מהימנים שכן בסוף אתם עלולים להיתקע ללא אפשרות להיכנס למופע עצמו

יש לקנות את הכרטיסים רק ממקומות אמינים: קופות הכרטיסים השונות, אתרים מוכרים ואמינים, בתי התיאטראות והאולמות באופן ישיר. מומלץ להיעזר גם בהמלצות ובתגובות גולשים ברשתות החברתיות אודות אמינותם של עסקים ואתרי מסחר אלקטרוני שהם פחות מוכרים.

חשוב שיהיה "אבא ואמא" לפנות אליהם במקרים בהם נוצרת בעייתיות. היו לא מעט מקרים בהם בוטלו מופעים, משלל סיבות, והצרכנים לא הצליחו לקבל את כספם חזרה מאחר והכרטיסים נקנו דרך מקומות מפוקפקים.

היבט נוסף הוא נושא הכרטיסים המזויפים. חשוב מאוד לא להתפתות למציאות ממקורות לא מהימנים שכן בסוף אתם עלולים להיתקע ללא אפשרות להיכנס למופע עצמו, דבר שיגרום לכם נזק כספי, ולא פחות גרוע מכך זה יהרוס את הערב ואת החוויה שחיכיתם לה או את המתנה שקניתם לאדם אהוב. לכן, חשוב לרכוש כרטיסים דרך גורמים מוכרים העובדים ישירות מול הפקות האירועים או מטעמן.

כמו כן, יש לעקוב אחרי מחירי הקופה המפורסמים בתקשורת על ידי הפקות האירועים ולהשוות למחיר המוצע לכם. אפשרות נוספת היא להתייעץ עם נציגי המכירות של משרדי הכרטיסים הגדולים בטרם ביצעתם את הרכישה.

הכותב הוא המנהל האומנותי והמסחרי של אפליקציית Hulyo Live.il המציעה כרטיסים למופעים, הצגות, תיאטראות ומופעי ילדים במחירי הרגע האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully