וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויס אר אס עתידה לסגור את כל חנויותיה בארצות הברית

15.3.2018 / 9:58

בספטמבר האחרון הגישה ענקית הצעצועים האמריקנית בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושיה. כעת תסגור הרשת את 735 סניפיה בארה"ב ותפטר כ-30 אלף עובדים

צילום:אבי כהן, CNN עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיוח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסה התל אביבית)

רשת הצעצועים האמריקנית "טויס אר אס" מתכוונת לסגור את 735 החנויות שלה בארצות הברית. כוונה זו עולה על הפרק לארחר שהרשת לא הצליחה למצוא רוכש או להגיע להסדר לפרישה מחדש של חובותיה המוערכים במיליארדי דולרים. הצעד יגרום לאובדן עבודתם של כ-30 אלף עובדים.

"זה יום עצוב מאוד לכולנו כמו גם למיליוני הילדים והמשפחות אותם שירתנו במשך כ-70 שנה", אמר מנכ"ל הרשת דייב ברנדון. הצעד של הרשת עתיד לפגוע גם ביצרני צעצועים רבים המוכרים את מוצריהם באמצעות הרשת דוגמת מאטל, יצרנית בארבי, האסברו וחברות נוספות. מניות חברות אלה ירדו עם קבלת הדיווחים על כוונת הרשת. 10% מהכנסותיהן בשנת 2016 נבעו מהמכירות של מוצריהן בטויס אר אס.

ענקית הצעצועים הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל והגנה מפני נושים בספטמבר האחרון לאחר שנקלעה לחובות עתק. ב-2005 נמכרה הרשת לידי קרנות הון פרטיות תמורת 6.6 מיליארד דולר. התחרות מצד חנויות הרשת דוגמת אמאזון והעדפה לגאדג'טים אלקטרונים על פני צעצועים מצד הילדים גרמה לרשת להפסדים ולכישלון בכיסוי חובותיה.

כעת מתכוונת הרשת למכור את המלאי שלה בארה"ב על מנת להשיג כסף נזיל. החנויות צפויות להיסגר עד סוף השנה. החברה דיווחה כי בנוגע לפעילותה באסיה ואירופה - כולל גרמניה, אוסטריה ושווייץ, היא מתכוונת לבצע ארגון מחדש ולמכור חלק מעסקיה. פעילותה של ההחברה בבריטניה תימשך כסדרה.

טויס אר אס. shutterstock, ShutterStock
טויס אר אס/ShutterStock, shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully