וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות הצרכנים לשנת 2017 - על מי התלוננו הכי הרבה?

15.3.2018 / 14:18

10,670 תלונות התקבלו ברשות להגנת הצרכן בשנה החולפת, כאשר חברות התקשורת מובילות במספר התלונות. בסה"כ חילקה הרשות ב-2017 קנסות בגובה 34 מיליון שקל

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבה במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על תערוכת צעצועים לקראת פסח)

10,670 תלונות התקבלו ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה במהלך שנת 2017 - כך פרסמה היום (חמישי) הרשות, במסגרת כינוס לרגל היום הבינלאומי להגנת הצרכן. מרבית התלונות (25.75%) עוסקות בחברות התקשורת השונות, טלפונים, אינטרנט, כבלים ולוין. כמות דומה של תלונות נוגעות לתחום הריהוט, ציוד לבית ומחשבים (19.22%) והשאר נחלקים בין תחום המזון (10.72%), הלבשה, הנעלה ואביזרים (8.19%), תחבורה (7.15%) ועוד.

למעלה מ-200 מהתלונות הופנו נגד חברת הוט כבלים, נתון דומה של תלונות כ-200 הופנו נגד חברות בזק ובזק בינלאומי, כ-170 תלונות נגד סלקום וסלקום טי.וי, כ-150 תלונות הופנו נגד חברת פלאפון, וכמות דומה נגד חברת פרטנר, וכ-70 תלונות נגד חברת התקשורת גולן טלקום.

על פי הנתונים, בשנה החולפת חילקה הרשות בסך הכול קנסות בגובה של כ-34 מיליון שקל. כ-4.6 מיליון שקל חולקו לחברות הטלמרקטינג הקש על השש, יו פי לייף מרקטינג, צריכה ומיגון ישיר וקניה זהב. כולן נקנסו בגין פגיעה בציבור הקשישים במסגרת שיווק ביטוח מוצרי חשמל, טובין ושירותים. בכוונת הרשות להגנת הצרכן להשית קנס גם על חברת אלקטרו קופל.

ברשות הזכירו את חברת סופר דיל, שהורשעה בכ-200 עבירות על פגיעה שיטתית בקשישים, ניצול חולשה שכלית וגופנית, הטעיות ואי גילוי מידע. החברה עצמה נקנסה ב-750 אלף שקל, מנהל המוקד הורשע ונקנס ב-150 אלף שקל או חלופה של 6 חודשי מאסר והמנכ"ל הורשע ונקנס ב-250 אלף שקל או חלופה של 10 חודשי מאסר.

החברות הנילונות המובילות. משרד הכלכלה,
החברות שהתלוננו עליהן/משרד הכלכלה

קנסות גבוהים בתחום המזון

אתר צ'יינה ביי קיבל קנס של יותר ממיליון שקל על הטעיה בעניין מועדי אספקת המוצרים, אי הספקת המוצר, אי מתן מסמכי גילוי ואי ביטול עסקאות

על פי נתוני הרשות להגנת הצרכן, למעלה מ-100 אתרי אינטרנט נסרקו ונבדקו. כך למשל, אתר צ'יינה ביי קיבל קנס של יותר ממיליון שקל על הטעיה בעניין מועדי אספקת המוצרים, אי הספקת המוצר, אי מתן מסמכי גילוי ואי ביטול עסקאות. חברת בוקינג נקנסה בלמעלה מ-3 מיליון שקל על פרסום מחיר ללא מע"מ.

בתחום התקשורת, חברת פלאפון וחברת פרטנר נקנסו בסכום של 4.6 מיליון שקל על הטעיית הציבור: הצעת ציוד במתנה במסגרת עסקה, כשבפועל נגבה תשלום בעבורו. עוד צוין שהחברה לא אפשרה ללקוח לעיין בחוזה או לקבל העתק ממנו. חברות התקשורת גולן טלקום וסלקום נקנסו אף הם בסכום דומה, 4.5 מיליון שקל, בגין גביית יתר. לדברי הרשות, החברה חייבה צרכנים גם לאחר התנתקות מהשירות.

קנסות בגובה מאות אלפי שקלים חולקו גם לחברות המזון: חברת ברכל נקנסה ב-877,500 שקל על אי הצגת מחירי מוצרים ומבצעים באתר האינטרנט, בהתאם לתקנות שקיפות המחירים. חברת יוניליוור נקנסה ב-742,500 שקל על פרסום מטעה. לדברי הרשות, בזמן פרשיית הסלמונלה היא פרסמה שמוצריה בטוחים לאכילה.

"אני גאה לעמוד בראש רשות שבידה מגוון כלים להכוונת השוק לציות והרתעה, ובטווח הארוך ליצירת אמון הדדי בין העוסקים לצרכנים", אמר עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין, הוסיפה כי "הרשות נחושה ונוקטת ביד קשה נגד כל עוסק שימצא כמפר את הוראות חוק הגנת הצרכן. נשלחות הודעות על כוונת חיוב - הודעות שהרשות שולחת לעסקים. לעסק יש את הזכות לערר. למעלה מ-34 מיליון הודעות נשלחו לעסקים על הפרות לפי חוק הגנת הצרכן".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully