וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רואה חשבון זייף החזרי מס - והעלים מיליוני שקלים

1.4.2018 / 9:00

כשנה לאחר חקירה מאומצת בעניינו, הוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה אישום נגד רו"ח רני גלבוע בגין הלבנת הון, זיופים, שימוש במסמכים מזויפים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי האישום, גלבוע זייף החזרי מס במרמה כדי לקבל שכר טרחה שמן

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

נלחמים בהון השחור: כתב אישום הוגש ביום חמישי האחרון בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רואה חשבון מוכר במחוז הצפון, בגין העלמות מס בהיקף של כ-7 מיליון שקל. ואולם, ברשות המסים מעריכים כי מדובר בהעלמות מס בהיקף גבוה הרבה יותר - של עשרות מיליונים. על פי כתב האישום, רו"ח רני גלבוע מחיפה, בעלי חברת פסגות הייעוץ בע"מ הממוקמת בקריית ביאליק ומתמחה בהחזרי מס לשכירים, ביצע עבור לקוחותיו החזרי מס במרמה מקופת המדינה.

גלבוע מואשם בהלבנת הון, זיופים, שימוש במסמכים מזויפים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד. בתוך כך המדינה מבקשת לחלט את הדירה הרשומה על שמו ועל שם בת זוגו לשעבר; את אופנוע "הקוואסקי" שברשותו; ואת הכספים שנמצאו בחשבונות הבנק שלו ובקרנות שונות שהוא מחזיק בהן, בהיקף של כרבע מיליון שקל.

גלבוע (49) נעצר ביוני אשתקד לאחר חקירה שנמשכה כשנה, בחשד שזייף במשך כעשור (בין השנים 2007-2016) אישורים עבור החזרי המס באופן שהשפיע על גובה ההחזר. אמנם ברשות המסים מניחים כי הלקוחות, שזכו להחזרי מס מפליגים, לא ידעו על התרמית; אולם על פי חקירת חוקרי פקיד שומה חיפה והצפון, שכר הטרחה שקיבל היה בשיעור של 18%-30% מהחזרי המס. עיקר ההתמחות הייתה בהחזרי מס עבור בעלי שכר גבוה, כגון בכירים בחברות כמו רפאל ובתי הזיקוק.

בחיפוש שנערך בביתו ובמשרדי החברה מצאו החוקרים מאות אישורים שלטענתם זויפו על ידו והוגשו לרשות המסים. זיוף המסמכים נעשה באמצעות שינוי מסמכים קיימים של חברות ביטוח, אישורים מהבנקים ואישורי מעסיקים אותם "ניפח" גלבוע כדי להגדיל את החזרי המס. החוקרים טוענים כי הנאשם גזר אותיות וספרות מאישורים קיימים והדביק אותם על מסמכים, ואותם צילם כדי שייחזו כאישורים תקינים.

ארנק ריק. ShutterStock
האישום: העלים עשרות מיליוני שקלים/ShutterStock

החקירה הסמויה הפכה לגלויה

לאחר מעצרו ביוני 2017, הורה שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, על מעצר בית ל-10 ימים, כאשר בזמן הזה הצטרפה לחקירה יחידת ההונאות של מחוז חוף במשטרה באופן סמוי. כחצי שנה לאחר מכן (חודש דצמבר האחרון), ניתק משרד האוצר את רואה החשבון מהמערכת הממשלתית הממוחשבת (שע"מ), המאפשרת להגיש דיווחים לרשות המסים ולקבל ממנה מידע. עתירה שהגיש נגד המהלך נדחתה בבית המשפט.

זמן קצר לאחר מכן הפכה גם חקירת משטרת ישראל לגלויה, והחוקרים עצרו שוב את גלבוע בחשד לעבירות מרמה, זיוף והונאת מס ההכנסה. בעוד החוקרים טענו כי לאחר ששוחרר ממעצר הבית, המשיך רואה החשבון במעשיו; סנגוריו תמהו מדוע נעצר שוב. במשטרה הבטיחו כי ההונאה תתברר כגדולה יותר ממה שהעריכו ברשות המסים.

בחיפוש שערכו חוקרי מחלק ההונאות ומס הכנסה בבוקר המעצר השני, הם תפסו במשרדו ובביתו מסמכים ומחשבים. מאוחר יותר באותו היום דיווחו בבית משפט השלום בעכו כי חומר החקירה הצטבר כבר לכ-200 ארגזים. השופטת אביגיל זכריה האריכה את מעצרו של גלבוע ב-4 ימים. במסגרת החקירה נחקרו כ-100 מתוך 600 הלקוחות של גלבוע, וברשות המסים הבהירו כי מי שקיבל החזרי מס שלא כדין יצטרך להחזירם. כעת, כאמור, הוגש כתב אישום במסגרתו מתכננת הפרקליטות לזמן למעלה מ-150 עדים כדי להוכיח את טענותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully