וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: יריד עסקים קטנים לקהילת הטרנסג'נדרים בתל אביב

1.4.2018 / 12:00

עמותת מעברים למען הקהילה הטרנסית תערוך השבוע עם המרכז הגאה אירוע עסקים קטנים של חברי הקהילה בדיזנגוף סנטר. המטרה: למצוא פתרונות למי שחווה קושי תעסוקתי

קניון דיזנגוף סנטר. ארז מיכאלי
יריד העסקים הקטנים לטרנסג'נדרים יערך בקניון דיזנגוף סנטר/ארז מיכאלי

קידום עסקים קטנים - גם במסגרת קידום קהילת הלהט"בים: עמותת "מעברים" למען הקהילה הטרנסית תערוך השבוע (רביעי) לראשונה, בשיתוף עם המרכז הגאה, אירוע עסקים קטנים של חברי הקהילה בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב. זאת במסגרת יום הנראות הטרנסג'נדרית הבינלאומי שצוין אתמול.

בארגון, שהוקם ב-2014, מסבירים כי האירוע נערך על מנת ליצור היכרות עם הקהילה, להעצים ולקדם אותה, בעיקר מכיוון שחבריה חווים קשיי תעסוקה וקשיים כלכליים. בין היתר ייקחו חלק באירוע אמנית איפור ומצבת שיער, מתורגמנית ומתמחה בתרגום רפואי, יועץ מגדר, קוסמטיקאית רפואית ועוד.

לדברי אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת מעברים, "החלטנו לציין השנה את יום הנראות הבינלאומי בסימן העצמת עסקים קטנים של אנשים טרנסג'נדרים, משום שרבים מחברי הקהילה נתקלים באפליה בתעסוקה. את הפתרון חלק מצאו בהפיכה לעצמאים וכעת הם מתפרנסים מעסקים פרטיים - וזאת שיטה טובה להתמודד עם האפליה הקיימת בשוק התעסוקה הישראלי".

אלכסנדר מוסיף כי בעמותה אף חברו לארגון פעמונים, המתמחה במתן סיוע בתחום כלכלת משק הבית, ופתחו סדנה להתנהלות כלכלית לחברי הקהילה באוניברסיטת תל אביב; וכן העמותה מספקת הכשרה למעסיקים שמשלבים טרנסג'נדרים במקומות העבודה. "מחקרים הוכיחו כי שילוב תעסוקתי משפר את השירות והמוצר", הוא מדגיש.

לדברי אלכסנדר, כיום פעילים בעמותה כ-20 איש שסיפקו בשנה שעברה מענה פרטני ל-300 חברי הקהילה. על פי מחקרים שנערכו בנושא, כ-0.6% מאוכלוסיית העולם מהווים אנשים טרנסג'נדרים, כך שבישראל ישנם כ-50 אלף איש בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully