וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור מייסד עליבאבא - חדשות טובות להייטק הישראלי

2.5.2018 / 8:45

ענקית הסחר עליבאבא משקיעה כבר שנתיים בישראל באמצעות קרן JVP ומתכננת לפתוח כאן מרכז מחקר ופיתוח. מייסד החברה ג'ק מא המבקר כעת בארץ מחפש השקעות נוספות

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

מה הביא את ג'ק מא, מייסד אתר הסחר העולמי עליבאבא לישראל? עליבאבא היא כיום אחת מחברות הסחר הגדולות בעולם והיא נסחרת בשווי של 450 מיליארד דולר. הרשת מתקרבת לאיטה לאמזון שנסחרת בשווי של 700 מיליארד דולר ומנייתה עלתה בשנה האחרונה ב-50%.

ככל הנראה לא הגיע מא לישראל כדי לשכנע את הישראלים לקנות יותר באתר שלו - נראה שאנחנו עושים זאת טוב מספיק ללא שכנוע נוסף. על פי נתוני החברה למעלה מחצי מליון ישראלים רכשו מוצרים בעליבאבא בשנת 2016 ובינמרה דאש, מנהל בכיר לפיתוח עסקי גלובלי בחברה אמר בעבר כי ישראל היא אחת מ-10 המדינות המובילות ברכישות באתר.

מא הגיע לארץ לצורך סדרת פגישות עסקיות. הרשת החליטה החלטה אסטרטגית להשקיע סכום של כ-15 מיליארד דולר במרכז ופיתוח בתחום הסחר המקוון ואחד מ-5 מרכזי הפיתוח שתקים צפוייה להיות בישראל.

שר הכלכלה והתעשייה מעניק לג'ק מא  את ספר החדשנות. חורחה נובומינסקי,
עליבאבא תשקיע כ-15 מיליארד דולר במחקר ופיתוח. ג'ק מא ואלי כהן/חורחה נובומינסקי

במסגרת מדיניות זו משקיעה עליבאבא בהייטק הישראלי בשנתיים האחרונות יחד עם קרן JVP של אראל מרגלית באמצעותה היא משקיעה. מדובר בחדשות טובות להייטק הישראלי שהיקף ההשקעות הסיניות בו היה עד כה קטן יחסית. ביקורו של מא מסמן אפשרות לשינוי מגמה בענף.

היום נפגש מא עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן והתייחס להשקעות החברה בארץ. לדבריו, "אנחנו רוצים להשקיע בישראל יותר, המשלחת בראשותי שנמצאת כאן כוללת את כל מנהלי העתיד של עליבאבא, וביקשתי מהם להגיע לישראל, ללמוד מהישראלים ולבצע השקעות נוספות כאן. ישראל ועליבאבא דומות במובן מסוים - כשהקמנו את החברה בשנת 1999 אף אחד לא האמין שנשרוד, לא האמינו שנצליח. גם על ישראל חשבו כך, מדינה מדברית ללא משאבים טבעיים, אבל הוכחתם שההון האנושי שלכם הפך את ישראל למדינה קטנה, יפה ועוצמתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully