וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הגיטרות גיבסון קורסת: הגישה בקשה לפשיטת רגל

אקורד צורם: החברה הוותיקה מבקשת הגנה מפני נושיה, לאחר שהשקעותיה במכירת ציוד אלקטרוני ביתי גרמו לה להיקלע לחובות ענק של כ-135 מיליון דולר

גאנז אנד רוזס בפארק/צילום: נמרוד סונדרס

(בווידאו: גיטריסט גאנז אנד רוזס, סלאש, וגיטרת הגיבסון שלו)

אגדה בעולם המוזיקה בצרות? חברת הגיטרות גיבסון, שבכלי הנגינה שייצרה ניגנו כמה מגדולי הגיטריסטים, מצ'אק ברי ובי. בי. קינג ועד ג'ימי פייג', אריק קלפטון וסלאש הגישה אתמול (שלישי) בקשה לפשיטת רגל לאחר שהתמודדה עם חובות ענק במשך שנים. בחברה מבהירים כי ההחלטה על הצעד הגיעה בצמוד להחלטה אסטרטגית להתמקד מחדש במוצר בו היא מתמחה - כלי נגינה ולהתרחק מנסיונותיה למכור מוצרי אלקטרוניקה ביתיים - צעד שהביא לחלק גדול מחובות החברה.

חברת גיבסון נוסדה בשנת 1894 בנאשוויל, טנסי בארצות הברית. היא מוכרת מעל 170 אלף גיטרות בשנה ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. על פי המסמכים שהגישה היא מחזיקה בנתח של יותר מ-40% משוק גיטרות היוקרה העולות יותר מ-2,000 דולר. תנאי הסכם ההגנה מנושים אליהם הגיעה החברה יאפשרו למותג להמשיך לפעול תחת נטל חוב של כ-135 מיליון דולר.

גיבסון מכרה כבר חלק ממותגיה הצדדיים - רכישות שתרמו לצבירת חובותיה. היא החלה בתהליך פירוק המחלקה הבינלאומית שלה המוכרת אוזניות, רמקולים ואביזרים נוספים והפיכתה לסחירה. "אנו מאמינים כי ההחלטה להתמקד מחדש בעסקי הליבה שלנו, כלי נגינה, יחד עם תמיכה מבעלי המניות, תבטיח יציבות ארוכת טווח לחברה ובריאות פיננסית", אמר הנרי ג'וזקוביץ', יו"ר ומנכ"ל גיבסון.

לד זפלין. Creative Commons
גיטריסט לד זפלין, ג'ימי פייג' הוא אחד מהנגנים המפורסמים המשתמשים בגיטרות גיבסון/Creative Commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully