וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן: סוף לבלעדיות של מתקיני מעליות על התחזוקה

6.5.2018 / 10:41

עד כה דיירי בניינים לא היו יכולים להחליף את החברה המספקת תחזוקה למעלית. תקנות חדשות יאפשרו לחברות אחרות לספק את השירות; ומתקין המעלית יחוייב לספק חלקי חילוף

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסת תל אביב)

תקנות חדשות של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יאפשרו מעבר בין חברות תחזוקה למעליות בבניינים משותפים. עד כה היו יושבי הבניין "שבויים" של החברה שהתקינה את המעלית שזכתה בבלעדיות על תחזוקתה ויכולה היתה לגבות מחיר גבוה עבור תחזוקה ותיקונים.

על פי התקנות החדשות יחוייב מתקין המעלית לתקן כל קלקול במשך שנת האחריות שתחל בעת מסירת המעלית לבניין ולספק חלקי חילוף מקוריים וחדשים למעלית ללא תמורה. עד כה חובה זו היתה לחצי שנה בלבד. לאחר שנה זו יוכלו חברות אחרות לספק שירות למעלית ואילו המתקין יחוייב לספק להן חלקי חילוף מתאימים - הן ברמת התוכנה והן ברמת החומרה.

בנוסף יחוייב המתקין בתיעוד של כל שירות שסופק על ידיו. במסגרת התיעוד יהיה עליו לפרט את אופי התקלה שתוקנה, אופי ומועד מתן השירות וחלקי החילוף שהחליף במעלית במהלך שנת האחריות או במהלך תקופת החוזה. התיעוד יועמד לנציגות הבניין על פי דרישה וללא תשלום, ולמשך 7 שנים לפחות.

אישה נכנסת למעלית. ShutterStock
מעלית/ShutterStock

"התקנות החדשות יאפשרו לצרכנים את חופש הבחירה בין ספקי השירות לאחזקת מעליות", אמר שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן. "התקנות ישחררו אותם מכבלי הבלעדיות ששימשו כאמצעי לגביית תשלומים מופרזים מהלקוחות ויסייעו לנותני שירותים חדשים, בעיקר לספקים קטנים ובינוניים, להיכנס לשוק ולשבור את הריכוזיות".

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר כי "אין לקבל את המצב הקיים לפיו אחריות החברה המתקינה מעלית היא לשנה אחת אולם שירות התחזוקה הניתן על ידן חינם מוגבל לחצי שנה. זה חריג לכל מודל של אחריות ושירות לאחרת מכירה". לדבריו, "הדבר חמור במיוחד על רקע הכשל בשוק, לפיו הצרכן (הדייר) שבוי בידי חברות המעליות שנים לאחר התקנת המעלית בבניין מגוריהם. נתקלנו במקרים רבים בהם חברות אלה אינן מאפשרות לטכנאים קטנים להתחרות בהן במתן שירותי התחזוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully