וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה של 7.15 מיליארד דולר: נסטלה תמכור קפה של סטארבקס

7.5.2018 / 12:42

נסטלה תמכור ברחבי העולם קפה ארוז של רשת הקפה האמריקנית ומשקאות נוספים ותעסיק כ-500 מעובדי סטארבקס. העסקה תמקם את נסטלה כחברת הקפה הגדולה בעולם

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: סטארבקס תסגור 8,000 סניפים למען העלאת המודעות לגזענות)

ענקית המזון השוויצרית נסטלה קונה את הזכויות למכירת מוצרי רשת הקפה האמריקנית סטארבקס ברחבי העולם תמורת סכום ראשוני של 7.15 מיליארד דולר. עסקה זו מחזקת את מעמדה של נסטלה כחברת הקפה הגדולה בעולם ונועדה לעזור לה להישאר בחזית השוק בתחום המשתנה במהירות.

העסקה כוללת מכירת מוצרים של רשת סטארבקס - אריזות קפה ומשקאות תמורת תמלוגים ובנסטלה צופים כי המכירות יחלו להניב רווחים בשנת 2019. בסטארבקס מעריכים כי למיזוג תהייה השפעה חיובית על מניותיה החל משנת 2020. העסקה לא נוגעת לבתי הקפה של הרשת ובמסגרתה תעסיק נסטלה כ-500 מעובדי סטארבקס.

"ברית קפה גלובלית זו תביא את חוויית סטארבקס לבתים של מיליוני אנשים נוספים מסביב לעולם בעזרת המוניטין של נסטלה", אמר מנכ"ל סטארבקס, קווין ג'ונסון.

סטארבקס. GettyImages
סטארבקס/GettyImages

ההסכם יחזק את מעמדה של נסטלה בארצות הברית, שם היא מחזיקה במקום החמישי בלבד בשוק הקפה עם 5% מהשוק. סטארבקס, מובילת השוק מחזיקה ב-14% ממנו. במקביל נמצאות גם מתחרות אחרות בשוק האמריקני במגמת גדילה, מתחרות דוגמת לאוואצה האיטלקית הניצבת כעת במקום ה-3.

מנכ"ל נסטלה מארק שניידר קבע כבר בשנה שעברה את הקפה כתחום אסטרטגי להשקעה של החברה שמחזיקה במותג קפה נמס ובמותג מכונות האספרסו - נספרסו. בנובמבר האחרון קנתה החברה את קמיליאון הטקסנית ורכשה מניות רוב בחברת הקפה בלו קופי - רשת קפה בוטיק קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully