וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ביצע הדברה בחומרים מסוכנים וללא רישיון

23.5.2018 / 12:19

צוותי המשרד להגנת הסביבה תפסו ברחובות מדביר שפעל ללא רישיון, ללא ציוד בטיחות וללא פרסום אזהרה לציבור. על פי החשד השתמש המדביר בדורפן - חומר האסור לשימוש

החומר בו השתמש החשוד בהדברה ללא רישיון ברחובות. המשרד להגנת הסביבה,
החומר בו השתמש החשוד/המשרד להגנת הסביבה

במסגרת מבצע משולב לפיקוח על מדבירים שערך אתמול (שלישי) המשרד להגנת הסביבה, נתפס בעיר רחובות אדם שביצע הדברה ללא רישיון מדביר והשתמש בחומר מסוכן החשוד כדורפן - חומר האסור לשימוש תברואי בבתים. המדביר המתחזה נתפס כשהוא פועל בצורה לא מקצועית, ללא שימוש בציוד מגן ומבלי שהציב במקום שלטי אזהרה לתושבים, כמתבקש בחוק, דבר החושף אותם לסכנה אפשרית. פרטיו נלקחו והוא זומן לחקירה במשטרה הירוקה וייפתח כנגדו תיק חקירה פלילי.

יצוין, כי דורפן הוא תכשיר נגד פרעושים, בעוד שבבית שאליו הוזמן החשוד לא היו כלל פרעושים - דבר שהיה על החשוד לבדוק ולנטר טרם ביצוע ההדברה. המשרד לקח דגימות מהמרססים שבהם המתחזה עשה שימוש למעבדה מוסמכת, כדי לזהות את החומר שבו נעשה שימוש.

מבצע הפיקוח בוצע ביוזמה משולבת של צוותי המשרד להגנת הסביבה ממחוז מרכז, מאגף מזיקים והדברה, ומהמשטרה הירוקה. תפיסת המתחזה התאפשרה על בסיס עבודת מודיעין מוקדמת, שבעקבותיה הוזמן החשוד לבניין ברחובות החשוד כדי לבצע את ההדברה.

חשיפה לחומרים לא מורשים - מסוכנת

המשרד להגנת הסביבה מבקש להזכיר לציבור כי חשיפה לחומרי הדברה בניגוד להוראות השימוש ובעיקר לחומרים חקלאיים וכן וטרינריים, ששם ריכוז החומרים הפעילים גבוה, עלולה לגרום לסכנת חיים מיידית, או לחשיפה כרונית לחומרים מסוכנים, ומחייבת ברוב המקרים פינוי של השטח הנגוע, לרבות דירות ובתים, לתקופה ממושכת, תוך הוצאות כספיות כבדות.

תחום העיסוק בשיווק חומרי הדברה וביצוע עבודות הדברה מוסדר בחוק כדי לצמצם את הסכנה לאדם ולרכושו. ב-1 ביוני 2016 נכנס לתוקפו "חוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואית", שקובע איסורים וחובות, וביחד עם "חוק החומרים המסוכנים" מאפשר למשרד לאכוף שיווק ועיסוק בחומרי ההדברה, לרבות הטלת עיצומים כספיים כנגד העוברים על החוק.

עוד בעסקים

עם שמנת, בלי קלוריות: פיתוח ישראלי לגלידה שמשגעת את האמריקאים

לכתבה המלאה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully