וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים הסתערו על דייסו היפנית: איזו תחרות מחכה לה בישראל?

יעל געתון והילה ציאון

6.7.2018 / 0:00

מאות צרכנים הגיעו לפתיחת הסניף הראשון של רשת הדיסקאונט הבינלאומית באשדוד, כדי לרכוש מוצרים ב-10 שקלים. אלו שחקניות מרכזיות מתמודדות מולה בארץ ומי השכנה שצפויה לגרום גם היא לישראלים לנטוש לרגע את השופינג באונליין - ולהצביע ברגליים?

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הישראלים מסתערים על חנות דייסו יפן באשדוד)

מאות ישראלים הגיעו השבוע לפתיחת הסניף הראשון של רשת הסטוק היפנית "דייסו" באשדוד (ראו וידאו), כדי לרכוש מוצרי טיפוח, יופי, מטבח, צעצועים, גינון ועוד - במחיר קבוע של 10 שקלים. זה לא מפתיע: למרות שצריכה באמצעות יבוא אישי (שופינג אונליין) מתחזקת יותר ויותר, הצרכנים הישראלים מצביעים ברגליים, כשמגיעות לארץ הקודש רשתות בינלאומיות. הם הגיעו בהמוניהם גם לפתיחה של רשת הספורט הצרפתית דקאתלון בראשון לציון, הסניף הדרומי של רשת הריהוט השבדית איקאה בבאר שבע ורשת האופנה האמריקאית אורבן אאוטפיטרס, גם היא באשדוד.

אלא שאי אפשר להשוות את רמת המחירים של רשתות האופנה, הריהוט והספורט לרשתות הסטוק, שבזכות מוצרים בשקלים בודדים ועד עשרות שקלים בלבד - תפסו תאוצה בשנים האחרונות וגרמו לישראלים רבים "להתמכר" אליהן. צרכנים רבים יודעים לספר שבכל יום שישי הם פוקדים את הסניף הקרוב לביתם, ומכיוון שהמחירים נוחים - אף נוטים לרכוש מוצרים שהם אינם זקוקים להם.

הישראלים הסתערו על סניף דייסו יפן אשדוד. יח"צ,
פתיחת חנות דייסו באשדוד/יח"צ

דייסו יפן החלה את דרכה לפני 45 שנה, אז פתח נשיא הרשת, הירוטאקה יאנו, חנות רחוב ומכר בה פריטים ב-100 יין. עם השנים הוא שינה את שמה ל"יאן שופ 100", ולפני כ-20 שנה היא קיבלה את שמה הנוכחי ומנתה כ-2,680 חנויות ברחבי יפן. היום הרשת פועלת ב-30 שווקים ברחבי העולם: ארה"ב, סינגפור, אוסטרליה ועוד, כמו גם 37 סניפים במזרח התיכון ובסך הכול כ-5,000 סניפים ו-18 מרכזים לוגיסטיים.

מדי שנה הרשת מגלגלת כ-4.2 מיליארד דולר, כאשר ביפן המחירים נמוכים יותר מאשר בישראל (הסיבה העיקרית היא עלויות שינוע). למעשה, כאן ישלם הצרכן הישראלי פי 3 מיפן ופי 1.5 מארה"ב. אם נחזור רגע לעלייה בשופינג אונליין, הגעת רשתות לואו-קוסט בינלאומיות לישראל יכולה רק להיטיב עם הצרכנים, שגם אם ישלמו יותר מאשר ביפן עצמה יחסכו בסניף האשדודי עלויות משלוח.

הישראלים הסתערו על סניף דייסו יפן אשדוד. יח"צ,
פתיחת חנות דייסו באשדוד/יח"צ
הישראלים הסתערו על סניף דייסו יפן אשדוד. יח"צ,
פתיחת חנות דייסו באשדוד/יח"צ

תחרות מבית

דייסו לא לבד: מולה מתחרות 3 שחקניות מרכזיות מישראל - מקס, הסטוק וזול סטוק - ואליהן תצטרף בחודש הבא רשת יפנית-סינית נוספת, "מיניסו"

בארץ צפויים להיפתח שני סניפים נוספים של ענקית הלואו קוסט היפנית - בקניון רננים ברעננה ובמתחם סינמה סיטי בראשון לציון. מאחורי הרשת עומדת חברת מאץ' פמילי מקבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, לקסוס וזכיינית קבוצת האופנה H&M, המייצגת את המותג בישראל. אבל דייסו לא לבד: מולה מתחרות 3 שחקניות מרכזיות מישראל - מקס, הסטוק וזול סטוק - ואליהן תצטרף בחודש הבא רשת יפנית-סינית נוספת, "מיניסו".

מיניסו נוסדה ביפן ב-2013 על ידי המעצב היפני מיאקה ג'וניה והיזם הסיני יה גופו, ומונה כ-3,500 חנויות ברחבי העולם. ב-2018 צפוי המחזור השנתי שלה להגיע ל-9 מיליארד דולר, ועד 2020 צפויות להיפתח עוד 10,000 חנויות. כיום היא מחזיקה חנויות באסיה, גרמניה, ספרד, רוסיה, ארה"ב, קנדה, מקסיקו, ברזיל, ארגנטינה, אוסטרליה, מרוקו, דרום אפריקה, מדגסקר ועוד. בארץ ייפתח הסניף הראשון באוגוסט הקרוב בקניון עזריאלי בתל אביב. לאחר מכן צפויות להיפתח חנויות גם בקניון עיר ימים בנתניה וכן בבאר שבע, קניון מלחה ירושלים, חיפה ומודיעין. כ-50% מהמוצרים בחנויות צפויים לעלות פחות מ-20 שקלים.

מיניסו ישראל נמצאת בבעלות גונן כהן, יזם ואיש עסקים המתגורר בסין בשנים האחרונות ופעיל בקידום מגוון שיתופי פעולה עסקיים באסיה ובעולם, אשר חבר לאיש עסקים נוסף, בעלים של קבוצה העוסקת בפיתוח עסקי בשוק האסיאתי ובשיתופי פעולה בינלאומיים; אליהם הצטרפו כשותפים-משקיעים האחים איציק ושרון ניסנוב, אנשי עסקים מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב ומי שלאחרונה רכשו 11 סניפי ניו-פארם.

מיניסו תמונות יח"צ וצילום מסך
אים ישראל במפה רק פלסטין. צילום: יח"צ, צילום מסך,
בקרוב בישראל. חנות מיניסו יפן/צילום: יח"צ, צילום מסך

אשר לשחקניות הישראליות, רשת "הסטוק" הוקמה ב-2006 על ידי גבי אוהב ציון ועופר ברק, והיא כוללת 33 סניפים בפריסה ארצית. רשת "זול סטוק" הוקמה בשנת 2013 על ידי אדיר ונונו, וב-2015 חבר אליו איש העסקים סהר כוכבי. כיום היא כוללת יותר מ-40 סניפים ברחבי הארץ. ואילו רשת "מקס" (לשעבר מקס סטוק) בבעלות קרן אייפקס כוללת כמעט 50 סניפים ומחזור המכירות שלה מוערך ב-300 מיליון שקל. נזכיר כי לפני כשנה ביצע בעלי הרשת, אורי מקס, ושותפו לבעלות, אבן צ'ארלס ניומן, "אקזיט" עם הקרן של זהבית כהן, שרכשה מידיהם 55% לפי שווי של 300 מיליון שקל.

הרעיון של רשתות הדיסקאונט הללו פשוט: חנויות ענק מסודרות עם עשרות מוצרים במחירים של שקלים בודדים ועד עשרות שקלים בלבד. מכלים לבית, דרך מוצרי חזרה לבית הספר, כלי ניקוי, כלי יצירה וכדומה - הרשתות מציעות מגוון ממוצע של כ-10,000 פריטים. שחקנית נוספת היא "הכול בדולר": אף שהרשת פורקה, כיום ישנן חנויות פרטיות ממותגות, המוכרת בהן ממוקמת בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב.

זול סטוק אילת. יעל געתון (ללא קרדיט), מערכת וואלה! NEWS
חנות זול סטוק באילת/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון (ללא קרדיט)
רשת מקס סטוק. יעל געתון (ללא קרדיט), מערכת וואלה! NEWS
חנות מקס/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון (ללא קרדיט)
חנות הסטוק. יח"צ,
חנות הסטוק/יח"צ

אז כמה יעלו לכם המוצרים ברשתות הסטוק השונות?

השוואת מחירים ברשתות סטוק. מערכת וואלה
השוואת מחירים בין רשתות הסטוק השונות/מערכת וואלה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully